Salt Bank este o entitate nouă creată în urma achiziționării Idea Bank de către Banca Transilvania în urmă cu doi ani. Salt Bank, fosta Idea Bank, deși este o bancă complet digitală, va concura cu băncile clasice pentru a atrage clienți. „Banking, dar cum vrei tu” este logo-ul noii bănci.
Salt Bank se va îndrepta la început doar către persoanele fizice, urmând să se extindă la persoanele fizice autorizate, iar ulterior posibil şi la microcompanii. Pentru strategia şi dezvoltarea băncii pachetul de investiţii se ridică la 80-100 mil. euro, cu posibilitatea de a se extinde, după cum spunea în luna martie Gabriela Nistor, director general al Salt Bank. Ea a mai menţionat că, în ceea ce priveşte produsele care vor fi disponibile la început, odată cu lansarea, disponibilitatea fiecărui produs are o logică legată de nevoile clienţilor, iar planul este ca în trei ani Salt Bank să atragă 1 milion de clienţi.
Salt Bank, fosta Idea Bank, şi-a majorat în decembrie 2023 capitalul social cu 165 mil. lei prin aport în numerar de la Banca Transilvania (163 mil. lei) şi BT Investments (2 mil. lei).
Ca urmare a majorării, capitalul social al Salt Bank ajunsese la 417 mil. lei, integral subscris şi vărsat, împărţit în 4.169.760.000 acţiuni, cu o valoare nominală de 0,10 lei fiecare.
În anul 2022 s-a finalizat integrarea Idea Bank, redenumită Salt Bank, în Grupul Banca Transilvania, această bancă rămânând ca o entitate de sine stătătoare.
Iar Gabriela Nistor devenise în 2022 CEO la Idea Bank, redenumită Salt Bank, după aproape trei decenii în board-ul Băncii Transilvania, din care 10 ani pe poziţia de director general adjunct retail.
Idea Bank este cea de-a treia bancă cumpărată de Banca Transilvania, după Volksbank și Bancpost. După preluarea Idea Bank, Banca Transilvania a mai achiziționat și OTP Bank România.
Misiunea Salt Bank este să ofere segmentului-ţintă de clienţi o ofertă de produse şi servicii bancare ce pot fi accesate online 100%, în condiţii de siguranţă, potrivit Băncii Transilvania.
***