România este al patrulea exportator de biciclete electrice din Uniunea Europeană (UE), cu o pondere de 10% din total, conform datelor Eurostat.
În 2016, România a exportat 82.000 de e-biciclete, situându-se astfel după Germania (240.000 de bucăți, adică 29% din totalul acestor exporturi), Belgia (170.000, respectiv 20%) și Olanda (100.000, respectiv 12%).
Cehia, cu 57.000 de e-biciclete, ocupă poziția cinci.
Nouă din zece biciclete electrice au fost exportate în statele membre ale Uniunii Europene, iar Elveţia a fost principala destinaţie din afara Uniunii Europene (31.500 de e-biciclete au fost exportate, 44% din totalul exporturilor din afara UE), fiind urmată de Japonia (15.000, respectiv 21%), Australia şi Statele Unite (2.300, respectiv 3%), China (1.200, respectiv 2%) şi Canada (1.100, respectiv 2%).
În ultimii cinci ani, comerțul cu e-bicicletelor folosite în Uniune a crescut accelerat, exporturile urcând de la 209.000 de bucăți, în 2012, la 830.000 în 2016.
Similar au evoluat importurile, care erau de aproximativ 550.000 de bucăți în 2012 și au ajuns în 2016 la două milioane de e-biciclete.
Peste jumătate din totalul importurilor UE de biciclete electrice au fost destinate Germaniei (560.000 sau 28% din importurile UE de e-biciclete în 2016) şi Olandei (520.000, respectiv 26%).
Potrivit Eurostat, 1,2 milioane de e-biciclete au fost importate în UE din ţări din afara UE. China a fost principala ţară de origine pentru importul de biciclete electrice (932.000 sau 79% din totalul importurilor din afara UE), urmată de Vietnam (91.500, respectiv 8%) şi Taiwan (79.000 sau 7%).