duminică

21 iulie, 2024

19 octombrie, 2021

Compania Rivian Automotive Inc a lansat pe piața americană primele sale vehicule electrice, asamblate în uzina din micul orășel Normal, statul Ilinois.

Tipul de vehicul pe care Rivian a început să-l producă, un pick-up, este practic o camionetă full-electrică, prima de acest gen care se și vinde pe piața americană. Se numește Rivian R1T și costă de la 67.500 de dolari.

Camioneta RivianR1T va avea în curând doi concurenți de la companii cu experiență: F-150 Lightning de la Ford și Cybertruck de la Tesla. C


u R1T, Rivian promite o autonomie de 500 km, iar cei care sunt dispuși să dea 10.000 de dolari în plus pot comanda pe viitor versiunea cu o baterie mai mare ce promite autonomie de 650 km. SUV-ul R1S va costa de la 70.000 de dolari și producția va începe curând.

Rivian a primit până acum 11 miliarde de dolari finanțare de la companii și entități precum Amazon, Ford, T Rowe Price și BlackRock.

Amazon a investit 1,8 miliarde dolari și a comandat 100.000 de vehicule electrice. Din cele 11 miliarde, peste 10 miliarde au venit din 2019 până în prezent.

Compania a fost înființată în 2009, sub numele Mainstream Motors și din 2011 se numește Rivian Automotive Inc.


Cele mai recente runde de investiții în Rivian au fost în iulie 2020 și ianuarie 2021, totalizând mai bine de 5 miliarde dolari.

Tesla Motors, cu care adesea este comparată Rivian, a obținut profit la peste 10 ani după producția primului vehicul, și după pierderi de miliarde de dolari, Tesla dovedind că este fantastic de greu să intri de la zero în producția auto de serie mare.

Mai multe companii americane vor să intre pe piața mașinilor electrice, Lucid, Nikola și Lordstown Motors, dar se consideră că Rivian are mult mai mari șanse să ajungă să facă producție mare din două motive: este susținută financiar de companii puternice care au încredere în ea și este mult mai bine condusă decât alte companii.

Rivian este condusă de R.J. Scaringe ce are o diplomă de la MIT și este mult mai discret decât  Elon Musk și nu a ieșit în public cu promisiuni pompoase. În particular nu a stat însă degeaba.

Scaringe, prin perseverența sa, a reușit să cumpere în 2017 la un super-preț o uzină pe care a folosit-o în trecut Mitsubishi și tot el a reușit să convingă mai mulți investitori să vină cu bani buni la Rivian.

Datorită lui Scaringe, Rivian a obținut o serie de runde de investiții uimitoare în 2019: 500 milioane dolari de la Ford, 750 milioane dolari de la Amazon și 350 milioane dolari de la Cox Automotive. Într-o lume în care investitorii sunt foarte atenți când plasează sume atât de mari, era clar că Rivian părea să fie un pariu cât se poate de sigur.

Articole recomandate:

citește și

lasă un comentariu

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

toate comentariile

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

articole categorie

Citește și:

Sâmbătă seară ne-a trecut tuturor – nu numai lui Donald

Lucrăm momentan la conferința viitoare.

Îți trimitem cele mai noi evenimente pe e-mail pe măsură ce apar: