Președintele Franței, Emmanuel Macron, speră să folosească fonduri naționale și europene pentru a salva companii esențiale și pentru a le crește importanța de ”campion” – asta este o problemă pentru Renault, scrie Politico.
Producătorul auto francez a anunțat vineri, săptămâna trecută, un plan de restructurare pe 3 ani, care implică disponibilizarea unui număr de 4.600 de angajați numai în Franța, ca parte a efortului global de a reduce cheltuielile grupului cu 2 miliarde euro.
Pandemia, care a redus vânzările Renault în Franța cu 83,8% în aprilie, față de luna anterioară, a accelerat declinul deja existent al companiei, împovărate de costul tranziției spre mobilitate ecologică și încurcate de alianța cu Nissan.
Concedieri, fabrici închise și muncitori nervoși- aste e o problemă pentru Emmanuel Macron.
Guvernul Franței a anunțat pachetul de salvare pentru industria auto – 8 miliarde de euro- și o garanție de stat pentru un împrumut promis separat Renault, de 5 miliarde euro, cu două condiții: producătorul să ajungă la o înțelegere cu sindicatele în privința restructurărilor și să se alăture grupului PSA pentru a participa la proiectul Comisiei intitulat generic ”Alianța bateriilor”.
Vineri însă, președintele Renault, Jean-Dominique Senard, a afirmat că firma nu are încă nevoie de bani și a eschivat răspunsul la întrebarea dacă va investi în noi tehnologii de acumulatori. ”În ceea ce privește bateriile, stăm foarte bine cu aprovizionarea pentru anii care urmează”, a spus Senard.
Directorul executiv interimar, Clotilde Delbos, a spus însă că producția de motoare electrice va fi repatriată din China.
Salvarea unor companii precum Renault, în care statul francez deține 15% dintre acțiuni, este parte a viziunii post-pandemie a președintelui Franței de a construi ”giganți” europeni capabili să facă față competiției la nivel global.
În comparație cu grupul PSA, care a avut profit anul trecut și care a avut o fuziune de succes cu Fiat Chrysler, Renault are o poziție mai dificilă.
Planul de restructurare al Renault prevede reducerea a 15.000 de locuri de muncă la nivel global și închiderea a 14 uzine. Decizia finală va fi luată după 1 iuliu, când Luca de Meo, fost șef al Seat va fi instalat director executiv.