joi

15 august, 2024

30 iulie, 2024

Mărcile chineze au ajuns în iunie la o cotă de piață de 11% din piaţa europeană a vehiculelor electrice (EV). Acest record al înmatriculărilor are loc în condiţiile în care Comisia Europeană a impus din 5 iulie taxe vamale provizorii la importurile EV din China.

Tarifele vamale suplimentare care se aplică celor trei producători chinezi din eşantion sunt de 17,4% pentru automobilele BYD, de 19,9% pentru automobilele Geely şi de 37,6% pentru automobilele SAIC.

Conform analiştilor de la Dataforce, mărcile chineze au înmatriculat luna trecută 23.000 vehicule electrice pe baterii în Europa, cel mai ridicat nivel înregistrat vreodată. Creşterea cu 72% faţă de luna mai este de două ori mai ridicată decât totalul înmatriculărilor EV pe piaţa europeană, în iunie.


Şi maşinile fabricate în China de producătorii auto occidentali, inclusiv Volvo Car AB, BMW AG şi Tesla Inc, sunt afectate de noile taxe vamale, scrie Bloomberg, citată de Agerpres.

În timp ce firma de stat SAIC a avut cea mai semnificativă contribuție la avansul importurilor mărcilor chineze, aproximativ 40% din maşinile MG4 înmatriculate în iunie au fost realizate de dealeri, ceea ce „nu indică o creştere viabilă”, a apreciat Gabriel Juhas, de la Dataforce.

Compania oferă acorduri generoase de leasing, inclusiv o promoţie „două la preţ de una” pentru modelul MG4 în Germania.

Un alt motiv al creşterii în iunie cu 11% a pieţei europene a vehiculelor electrice l-a reprezentat acordarea subvenţiilor în Italia, ce a dus la dublarea vânzărilor de vehicule electrice.


Premierul italian Giorgia Meloni, care vizitează China săptămâna aceasta, încearcă să-i convingă pe producătorii auto chinezi să investească în ţara sa.

Conform datelor publicate de Asociaţia Constructorilor Europeni de Automobile (ACEA), iunie a fost a treia cea mai ridicată lună pentru volumele EV, cu 208.872 înmatriculări în regiune.

Record de EV-uri la nivel mondial – 42 de mil. de unități, dintre care jumătate circulă în China

Cele mai noi date arată că există aproximativ 42 de milioane de vehicule electrice care circulă în întreaga lume, iar mai mult de jumătate din acestea sunt înmatriculate în China.

La finalul anului trecut, Centrul de cercetări în domeniul energiei solare şi a hidrogenului (ZSW) din Germania raporta un număr total de aproape 42 de milioane de mașini electrice la nivel global, cu 50% mai multe decât în 2022.

În acest total intră și vehiculele complet electrice, hibride cu încărcare la priză şi mașinile electrice cu range extender.

Conform ZSW, 23,4 milioane dintre aceste maşini electrice erau înmatriculate în China, reprezentând mai mult de jumătate din ponderea la nivel global.

Pe locul al doilea se află Statele Unite ale Americii, cu 4,8 milioane, urmate de Germania, cu 2,3 milioane, Franţa, cu 1,6 milioane şi Marea Britanie, cu 1,5 milioane.

În 2023, 14,8 milioane de vehicule electrice – iar aici au fost incluse și vehicule plug-in hybrid și electrice cu range extender – au fost nou înmatriculate la nivel mondial. China este în mod clar în frunte cu peste 9 milioane de mașini electrice, în timp ce SUA și-au asigurat locul doi în fața Germaniei.

În Germania, aproape 700.000 de mașini electrice au fost înmatriculatea. Asta înseamnă că acum sunt 2,330 de milioane de mașini electrice pe drumurile germane.

(Citiți și: ”Haosul, logica și jocul stocurilor: China inundă Europa cu autovehicule electrice, pe care le depozitează cu anii prin porturile UE”)

****

Articole recomandate:

citește și

lasă un comentariu

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

toate comentariile

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

articole categorie

Citește și:

România continuă să accelereze consumul – ca factor esențial de

Lucrăm momentan la conferința viitoare.

Îți trimitem cele mai noi evenimente pe e-mail pe măsură ce apar: