Secțiunile Autostrăzii A8 de la capetele Târgu Mureș și respectiv Iași au un grad de maturitate de pregătire a proiectelor suficient de avansat ca să poată fi finanțate prin Programul Național de Redresare și Reziliență (PNRR), potrivit Ramonei Moldovan (foto) secretarul general al Ministerului Transporturilor.
„Unul din criteriile pe care le avem în vedere este nivelul de maturitate în pregătirea acelor proiecte care leagă proviciile istorice, pentru că, așa cum știm, toate proiectele din PNRR trebuie să fie executate până spre sfârșitul anului 2026. Din această perspectivă, din analizele de până acum, va fi fezabil să ne referim la aceste capete (de autostradă), pentru care studiile de fezabilitate sunt avansate”, a spus Ramona Moldovan, cu ocazia conferinței „Strategia economiei românești în deceniul care va schimba lumea: Planul de reziliență” organizată de CursDeGuvernare.ro.
Același criteriu al gradului de maturitate a proiectelor funcționează și în cazul căilor ferate, în care investițiile necesare sunt:
- de modernizare, pe Coridorul IV de transport feroviar paneuropean (de la Constanța la Arad), „și aici investițiile sunt majore și de durată, dar și
- „de reînnoire a căii ferate actuale, care nu presupun intervenții majore, dar aduc un plus de viteză și de calitate a transportuluiֲ”, potrivit oficialului citat.
La capitolul „reînnoirii căii ferate” s-ar putea realiza între 60 și 100 de kilometri pe ani, potrivit estimării secretarului general al Ministerului Transporturilor, dar evaluările privind gradul de maturitate a proiectelor vor fi gata în următoarele săptămâni.