Produsele şi serviciile în România au preţuri mai mari cu 15-20% decât ar trebui, din cauza drumurilor proaste, care cresc costurile transportatorilor, a declarat, joi, Ion Lixandru, membru al fundaţiei Romanian Business Leaders (RBL) şi director general Romtrailer.
„Este simplu: dacă, de la Bucureşti la Cluj, aş avea o viteză medie de 70 km/ oră, media europeană, mi-ar trebui 10 maşini. La 48 km/oră, viteza medie din România, înseamnă că am nevoie de 17 maşini, adică 17 şoferi, 17 investiţii în vehicule, 17 motoare consumatoare de combustibil. Toate acestea duc la un preţ mai mare în medie cu 15-20% pentru produse şi servicii”, a declarat Ion Lixandru.
Din cauza timpului mai mare petrecut pe drum, produsele au şi o calitate mai slabă faţă de unele similare din ţări din vestul Europei, unde sistemul logistic este bine pus la punct.
Un alt membru RBL, Decebal Popescu, CEO Cartrans România spune că a făcut investiţii de 20 de milioane de euro în 2017, care i-au permis reducerea timpului de încărcare a maşinilor cu două ore. Timpul câştigat astfel îl pierde din cauza calităţii slabe a infrastructurii care duce la frecvenţa mare a reparaţiilor şi accidentelor.
„Ce face neamţul cu 10 oameni noi facem cu 15. Şi gândiţi-vă că sunt şi utilajele care consumă, care au nevoie de carburanţi, de spaţii de parcare, de depozite de logistică. Deci noi stăm cu mai multă marfă stocată în camioane şi în depozite, ca să asigurăm fluxul normal”, a completat Ion Lixandru.