fbpx Modifica setari cookieuri

La obiect

„Inflaţia industrială” a scăzut puternic. Atenție, însă, tendințe semnificative de creștere se mențin la bunuri de capital și bunuri de uz curent !

Indicele preţurilor producţiei industriale (IPPI) a scăzut cu aproape șapte puncte procentuale pe parcursul ultimelor cinci luni, de la 4,72% în ianuarie 2020 până la… Mai mult

02.07.2020

Chestiunea

Consiliul Fiscal European: Eliminați pragul de 60% din PIB datorii externe și investiți – Pactul de stabilitate european este suspendat

Conducerea Consiliului Fiscal European a recomandat pe data de 1 iulie ca UE să renunțe la pragul general de 60% din PIB ca nivel maxim… Mai mult

02.07.2020

La obiect

Relansarea: 8 miliarde de euro alocări pentru capitalizarea companiilor și creșterea competitivității

Planul Național de Investiții și Relansare Economică prevede măsuri de circa 8 miliarde de euro, potrivit calculelor cursdeguvernare.ro, pentru sprijinirea reluării activității companiilor, realizarea de… Mai mult

01.07.2020

Chestiunea

Planul de relansare economică a României – anunțat de guvern: 100 mld. în 10 ani – investiții masive în infrastructură și digitalizare, măsuri de stimulare a capitalului autohton și a competitivității, alinierea la noua revoluție tehnologică

Premierul Ludovic Orban lansează Planul național de investiții și de relansare economică, practic un program de guvernare cu acțiuni planificate până la orizontul anului 2030.… Mai mult

01.07.2020

”Privatizarea CFR Marfă”: Dacă CE va decide că ștergerea datoriilor a fost ajutor de stat ilegal, compania riscă falimentul

de Vladimir Ionescu 19.1.2017

CFR Marfă riscă să intre în faliment, în situația în care Comisia Europeană va interpreta ca pe un ajutor de stat ilegal ștergea datoriilor operată de Guvernul Ponta, în 2013, pentru a privatiza compania, a spus miercuri președintele Consiliului Concurenței, Bogdan Chirițoiu.

“Nu avem progrese la CFR Marfă și mi se pare un caz delicat pentru acest an. Compania spune că și-a redus pierderile și a ajuns pe zero în unele luni. Are un istoric dificil, are datorii mari și îi atârnă sabia lui Damocles deasupra capului din partea Comisiei Europene, pentru că acum câțiva ani i s-au șters datoriile și Comisia a înghițit acest lucru, cu promisiunea că o privatizăm cumva”, a explicat în conferință de presă șeful Concurenței.

Guvernul Victor Ponta a încercat în 2013 să privatizeze CFR Marfă, prin vânzarea a 51% din titluri, însă procesul s-a dovedit un eșec de proporții.

Executivul de atunci a cerut atunci ca vânzarea companiei să fie reavizată de Consiliul Suprem de Apărare a Ţării, condus de Băsescu, iar fostul preşedinte a solicitat ca Victor Ponta să îşi asume răspunderea pentru privatizare.

În iunie 2013, compania GFR, controlată de omul de afaceri Gruia Stoica, a fost declarată câştigătoare în procesul de privatizare a companiei feroviare, oferind un preţ de 202 milioane euro pentru 51% din acţiuni.

Tranzacţia nu a fost finalizată însă, deoarece unele bănci creditoare ale CFR Marfă nu şi-au dat acordul pentru schimbarea acţionariatului, iar Consiliul Concurenţei nu s-a putut pronunţa, din lipsă de timp, până la termenul limită.

Gruia Stoica a reuşit să reintre în posesia garanţiei de participare la privatizare depuse la ministerul condus la acea dată de Dan Şova, în ciuda unei tentative a DIICOT de a bloca suma depusă de patronul GFR.

Acum, președintele CC spune că anii au trecut și datoriile s-au acumulat, și, în plus, Comisia Europeană ar putea ajunge la concluzia că ștergea celor 380 de milioane de euro, făcută de Ponta pentru privatizarea cu succes a companiei, a fost un ajutor de stat ilegal:

“Compania a făcut acum noi datorii. Este posibil ca oficialii Comisiei Europene să spună că acea conversie, acea ștergere de datorii în vederea privatizării, a fost un ajutor de stat ilegal care trebuie recuperat. I-ar mai arunca în spinare companiei alte sute de milioane, cu dobânzi pe anii respectivi, deci o situație proastă ar deveni catastrofală. (…) Scenariul cel mai rău ar fi ca firma să intre în faliment”, a completat președintele Consiliului Concurenței, citat de Agerpres.

În luna mai a anului trecut, ministrul Transporturilor de la acea dată, Dan Costescu, avertiza că situația de la CFR etse dificilă:

“CFR Marfă este într-o situație dificilă după ce, în anul 2013, la ultima încercare de privatizare, i s-a convertit în acțiuni o parte din datorii, iar această privatizare nu s-a finalizat. Doamna comisar de la DG Competition ne-a pus în vedere să găsim niște soluții pentru acest lucru. Soluția ar fi fost returnarea acestor bani către statul român. Este vorba despre 380 de milioane de euro. Evident că aceasta ar duce automat la închiderea și lichidarea imediată a companiei. Nu este ceea ce ne dorim”, spunea Costescu.

Mergeți în homepage ›

Publicat la data de 19.1.2017

Lăsați un comentariu


Stiri

698 de cazuri de COVID-19 în ultimele 24 de ore – sâmbătă, 11 iulie, un nou record de la debutul pandemiei

Vladimir Ionescu

În ultimele 24 de ore au fost confirmate 698 de cazuri noi de COVID-19 în România, a anunțat sâmbătă Grupul de Comunicare strategică. Este cea… Mai mult

Stiri

Donald Trump a comutat pedeapsa cu închisoarea aplicată fostului său colaborator Roger Stone

Iulian Soare

Preşedintele american, Donald Trump, i-a comutat pedeapsa cu închisoarea prietenului său Roger Stone (foto), condamnat în februarie la 40 de luni de închisoare în cadrul… Mai mult

Europa

Tesla planifică 10.500 de angajări pentru viitoarea fabrică din Germania

Iulian Soare

Producătorul american Tesla se așteaptă să angajeze 10.500 de oameni care să lucreze în prima fabrică din Europa, care se află în construcție în apropiere… Mai mult

Stiri

Senatul a amânat votul pe proiectul legii privind carantina. Ludovic Orban: Sunt la capătul răbdării

Vladimir Ionescu

Senatorii au decis sâmbătă să amâne până luni lucrările comisiei care discută proiectul legii carantinei și izolării în ciuda faptului că procedura acceptată pentru dezbatere… Mai mult

Europa

Bulgaria și Croația au fost acceptate în ERM 2, anticamera zonei euro

Iulian Soare

Bulgaria și Croația au fost primite în anticamera zonei euro. Banca Centrală Europeană a anunțat că cele două țări candidate au fost acceptate în Mecanismul… Mai mult

Stiri

Alina Bica și Ioan Bene, reținuți de poliție în Italia

Vladimir Ionescu

Alina Bica, fosta șefă a DIICOT, urmărită internațional cu mandat european pentru infracțiunea de favorizarea infactorilor, și Ioan Bene, de asemenea condamnat în România și… Mai mult

Stiri

Provocare Turcia-Occident: Ankara a anulat statutul de muzeu al Sf. Sofia – Erdogan anunță transformarea în moschee

Razvan Diaconu

Cea mai înaltă instanță administrativă din Turcia a decis vineri anularea decretului din 1934 care a acordat celebrei catedrale Sfânta Sofia din Istambul (devenită moschee… Mai mult