Primul contract de modernizare a infrastructurii feroviare finanţat prin Planul Naţional de Relansare şi Rezilienţă (PNRR) a fost semnat de CFR SA, pentru modernizarea secțiunii Timişoara Est – Ronaţ Triaj. Este „punctul de pornire a dezvoltării tronsonului Caransebeş – Timişoara – Arad, ramura sudică a Coridorului RIN-Dunăre”.
Contractul de 1,44 miliarde de lei a fost semnat cu Asocierea Webuild SPA – Partecipazioni Italia SPA – Salcef SPA – Timişoara – Arad Lot 3, care va elabora proiectul tehnic şi va executa lucrările de modernizare pentru viteza maximă de 160 km/h pe o secţiune în lungime de 13,86 kilometri, spune un anunț al CFR SA, citat de Agerpres.
Linia de cale ferată Caransebeş – Timişoara – Arad beneficiază de finanţare în cadrul PNRR, fiind, de asemenea, inclusă în Planul investiţional pentru dezvoltarea infrastructurii feroviare pentru perioada 2020 – 2030.
Contractul a fost semnat după ce decizia din iulie, care a desemnat asocierea menționată drept câștigătoare, a fost menţinută ulterior şi de Curtea de Apel.
Prioritate pentru vestul țării
Un alt mare proiect feroviar prevăzut în PNRR vizează electrificarea și reabilitarea liniei de cale feratp Cluj – Oradea-Episcopia Bihor.
În cadrul contractului semnat vineri se va moderniza Staţia CF Timişoara Est (16 linii modernizate, pasarelă pietonală pentru acces la peroane, rampă de încărcare-descărcare, rampă specială de mobilitate militară), cu integrarea conexiunii cu Aeroportul Traian Vuia pe o lungime de 6,5 km, racord linie CF dublă – 2,05 km, cu instalaţii de semnalizare şi telecomunicaţii).
Sunt incluse şi obiectivele: Haltă de Călători Timişoara Centru (staţie NOUÄ intermediară, care asigură conexiunea feroviară cu Complexul Comercial şi zona istorică); Modernizarea staţiei CF Timişoara Nord şi o clădire nouă de călători Timişoara Nord; un centru regional de management al traficului şi implementarea sistemului ERTMS (ETCS nivel 2 şi GSM-R).
***