O afacere de familie înfiinţată în anul 2000 și care a devenit în timp grupul de companii Norofert Group (NRF), principalul producător român de îngrășăminte organice din România, s-a listat, marți, pe piața AeRO a Bursei de Valori București (BVB).
Listarea a avut loc în urma plasamentului privat a 40% din acțiunile companiei, realizat în iulie 2019.
71 de investitori au plătit 7,25 de milioane de lei pe acțiunile companiei înființate de Florin Popescu și conduse acum de fiul acestuia, Vlad Popescu. Plasamentul a durat numai opt ore, potrivit Cornerstone Communications.
Piața alternativă a Bursei, AeRO, a fost concepută ca o cale de acces la piața de capital a companiilor mici și mijlocii , care nu pot atrage mari sume de bani pe piața principală a bursei.
Norofert Group (NRF) este principalul producător de inputuri organice şi a debutat ca o companie importatoare de îngrășăminte de înaltă calitate. Odată cu preluarea afacerii de către Vlad Popescu, NRF a început să producă îngrășăminte ecologice, produse fitosanitare organice (insecticide și fungicide) precum și tratamente foliare și pentru semințe, după rețete originale.
Între 2017 și 2019, compania a înregistrat o creștere rapidă după ce a dezvoltat o tehnologie proprie numită BioChain și a lansat o premieră în sectorul agricol, tableta efervescentă.
Norofert este, în fapt, un grup de companii care include o linie de produse pentru agricultura ecologică (Norofert Organic), o linie de produse pentru agricultura convențională (Karisma) și o linie de produse pentru grădinari și fermieri mici (Norofert Fito).
Grupul a încheiat anul trecut cu o cifră de afaceri consolidată de 14,8 milioane lei, în creștere cu 59% față de 2018, mai ales pe seama „eforturilor echipei de vânzări care s-a alăturat companiei în august 2019, precum și a extinderii gamei de produse – ambele evoluții fiind posibile datorită capitalului strâns în timpul plasamentului privat”, mai spune comunicatul Cornerstone Communications.
Chiar și după investițiile din 2019, Norofert a încheiat anul cu o creștere de 12% a profitului brut, până la 5,2 milioane lei, și cu un profit net de 4,6 milioane lei.
Potrivit evaluării companiei din momentul plasamentului privat, acțiunile Norofert au un raport preț/câștig (PER) de aproximativ peste 4, care lasă loc unui potențial de apreciere al acțiunii printre cele mai mari înregistrate de companiile listate la Bursa de Valori București în momentul de față.
Casa de brokeraj Goldring a fost consilierul autorizat care a asistat Norofert în desfășurarea plasamentului privat în iulie 2019, precum și a asigurat admiterea la tranzacționare pe piața alternativă a Bursei, AeRO.
Cornerstone Communications s-a ocupat de relațiile cu investitorii companiei. Casa de avocatură NNDKP a acordat asistență Norofert în pregătirea structurii corporative pentru listare și a asigurat auditul legal.
„Investiția in tehnologie și inovare în agricultură – și mai ales în agricultura ecologica va rămâne o oportunitate, pentru că răspunde unei nevoi fundamentale și acute ale societății umane care, provocată de tot mai multe restricții și condiționări, așteaptă soluții. Norofert și-a asumat, cu succes, o astfel de misiune si promite să-și mențină rolul inovator”, a spus Virgil Zahan, CEO la Goldring.
„Interesul inegalabil pe care investitorii l-au acordat companiei Norofert este un semn clar că BVB este locul potrivit pentru companii inovatoare de a strânge capital pentru dezvoltarea lor și așteptăm cu nerăbdare să ne continuăm misiunea de a asista cât mai multe IMM românești în procesul de listare pe bursa locală” a declarat Zuzanna Kurek, partener la Cornerstone Communications și membru în consiliul de administrație Norofert.