luni

17 ianuarie, 2022

Președintele Băsescu: România va plăti daune dacă ratează privatizarea CFR Marfă din cauza Guvernului

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on pocket

5 august, 2013

Preşedintele Traian Băsescu a îndemnat, luni, Guvernul să continue procedura de privatizare a CFR Marfă, pentru că, dacă procesul va fi împiedicat din cauza Executivului, compania câștigătoare, GFR, va cere daune de la statul român, pentru obstrucționare.

Într-o declarație de presă susținută luni, în urma ședinței de vineri a CSAT, Băsescu a cerut Guvernului să publice în Monitorul Oficial hotărârea adoptată de Executiv în urmă cu două săptămâni, privind îndeplinirea condițiilor pentru finalizarea privatizării CFR Marfă.

”În condiţiile în care Guvernul nu continuă procedura din cauza lui, nu din alte cauze, peste ceva timp, cu certitudine, GFR va cere daune Guvernului României. Nu numai că nu va pierde garanţia, dar va câştiga probabil destule milioane de euro ca daune, pentru că Guvernul nu a dus la îndeplinire procedura după ce a declarat câştigătorul, iar aceşti bani se vor plăti din bani publici”, a declarat președintele.


În context, el s-a declarat în continuare sceptic față de posibilitatea ca GFR să primească împrumuturile de care are nevoie pentru plata celor 202 milioane de euro în schimbul pachetului de 51% din CFR Marfă.

”Şi acum sunt sceptic că va găsi banii, însă blocarea procesului de către guvern îi va da domnul Stoica toate motivele să spună: <<Păi, fraţilor, dacă îmi semnaţi contractul în cele 60 de zile care, mi-ar fi rămas>>, că mai avea 30 de zile să mai depună 10,2 milioane, încă 30 de zile ca să depună diferenţa de 181 de milioane, omul oricât ar căuta, dacă nu are contractul în mână semnat nu-l ia în seamă nicio bancă în mod serios. Dincolo de faptul cunoscut că ar avea probleme, dar Guvernul îi creează condiţii să arate că nu avea cum să facă rost de bani pentru că nu are contractul. Aici este eroarea care, după părerea mea, o face Guvernul”, a afirmat Traian Băsescu.

De asemenea, el a arătat că a făcut aceste afirmații în baza unor informări de la serviciile speciale, pe care le-a primit și premierul Victor Ponta și ministrul Transporturilor, de la momentul privatizării, Relu Fenechiu.

Referitor la ședința CSAT de vinerea trecută, șeful statului a acuzat Guvernul de presiuni pentru crearea unui precedent, acela al implicării Consiliului în procedurile de privatizare,.


”Guvernul a presat în crearea unui precedent: implicarea CSAT în procese de privatizare. Cred că mai bine se făceau presiuni pe câştigător, să vină cu banii”, a afirmat președintele.

El l-a acuzat din nou pe premierul Ponta, ministru interimar al Transporturilor, că ar fugi de răspunderea privatizării CFR Marfă.

”Nu înţeleg de ce a fost preferată soluţia implicării în dezbatere publică a unei instituţii fără atribuţiuni, când cel care are atribuţiuni să aducă banii era câştigătorul declarat şi tot lăudat şi de fostul ministru al Transporturilor şi de premierul Victor Ponta. Au declarat licitaţia de privatizare un succes şi trebuia materializat succesul. Constat că unii politicieni ajung să fugă de succes”, a susținut Băsescu.

Totodată, președintele s-a declarat deranjat de absența premierului Victor Ponta de la ședința CSAT de vinerea trecută, șeful Guvernului plecând în concediu la Miami.

Îți mulțumim că citești cursdeguvernare.
Abonează-te la newsletter aici.

Președintele Băsescu a condus vineri o ședință CSAT la care premierul Ponta, vicepreședinte al Consiliului, a fost înlocuit de vicepremierul Gabriel Oprea, care nu avea, însă, drept de vot.

În cele din urmă, vineri, CSAT nu a luat nicio decizie privind CFR Marfă, președintele explicând că Guvernul ceruse joia trecută doar plasarea privatizării CFR Marfă pe ordinea de zi a proximei ședințe CSAT, nu și adoptarea unei hotărâri.

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on pocket

citește și

lasă un comentariu

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

toate comentariile

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

articole categorie

Citește și:

 ”Nu știm ce și unde vom fi atunci: dar timp de 25 de ani, această publicație trimestrială (format A4, peste 200 de pagini într-o realizare premium) va...

rrr