Premierul Victor Ponta a anunțat, miercuri, înainte de ședința de guvern, că Metrorex va fi trecută de la Ministerul Transporturilor în subordinea Primăriei Capitalei.
„În guvern o să adoptăm în perioada imediat următoare câteva măsuri pe care demult trebuia să le adoptăm. Prima dintre ele ar fi trecerea metroului la primăria Municipiului Bucureşti, pentru că trebuie continuate investiţiile. S-a vorbit destul de mult de tronsonul spre Drumul Taberei şi ăla trebuie continuat, dar trebuie nu să spunem noi de la minister, pe tot felul de interese obscure, cum săpăm în şapte direcţii metrou şi de fapt nu terminăm nicăieri. Trebuie Primăria Generală, cu sprijin de la guvern şi cu propriile forţe, pe baza mandatului pe care îl au de la cetăţeni, să continue prioritizarea. Întâi fac linia spre Drumul Taberei şi, după aceea, cea spre Pantelimon. Săpăm în şapte locuri de şapte ani şi o să terminăm în 70 de ani” – a declarat Victor Ponta.
Interesele în jurul Metrorex au fost întotdeauna mari, atât pentru partidele care s-au aflat la guvernare cât și pentru administrația locală a Capitalei – compania de transporturi fiind implicată în mai multe scandaluri privind contractele de energie și achizițiile publice care i-au mărit pierderile.
O altă miză a scoaterii Metrorex de la guvern către autoritățile locale este scoaterea acestei societăți de sub monitorizarea pe care FMI o face pe companiile cu probleme din România.
Premierul a mai spus înaintea ședinței că TAROM va avea management privat, iar CFR Marfă va trece pe privatizare. Măsurile care privesc cele două companii figurează în mai multe din scrisorile de intenție pe care România le-a semnat cu FMI și Banca Mondială.