miercuri

24 aprilie, 2024

29 noiembrie, 2022

Rolls-Royce a anunțat premiera aeronautică mondială a testării cu succes a unui motor de aeronavă cu combustie pe hidrogen, un pas major în decarbonizarea transportului aerian.

A fost un test la sol, cu un motor de avion regional Rolls-Royce AE 2100-A convertit, care a folosit hidrogen verde obținut cu energie eoliană și a mareei, potrivit companiei britanice, citată de Reuters.

Rolls-Royce împreună cu partenerul său easyJet vor să demonstreze că hidrogenul poate furniza putere în condiții de siguranță și eficiență în motoarele aeronautice civile.


Hidrogenul este una dintre numeroasele tehnologii concurente care ar putea ajuta industria aviației să-și atingă obiectivul de a deveni zero net până în 2050.

Totuși, Airbus a avertizat încă de anul trecut Uniunea Europeană că majoritatea avioanelor se vor baza pe motoare cu reacție tradiționale cel puțin până în 2050.

Compania europeană colaborează cu producătoarea franco-americană de motoare CFM International în pregătirea testării tehnologiei de propulsive cu hidrogen.

Airbus a anunțat încă din februarie că va adapta o versiune a motorului actual pe un avion de testare A380.


La rândul lor, Canada şi Germania au anunţat marţi crearea unei „alianţe pentru hidrogen” care deschide calea unui „lanţ de aprovizionare transatlantic”, în condițiile în care Europa încearcă să îşi reducă dependenţa de combustibilii fosili din Rusia.

Reproiectarea integrală a avioanelor  – dificilă și îndelungată

Proiectarea va fi într-atât de masivă încât va dura pe parcursul unei generații de avioane, potrivit lui Eric Schulz, directorul executiv al SHZ Consulting.

Există și alte tehnologii, bazate pe motoare electrice pentru zborurile scurte, sau motoare cu combustibil sustenabil (SAF, obținut din alte resurse decât cele fosile).

Motoarele care folosesc amestecuri de combustibil tradițional și SAF sunt deja în funcțiune, dar combustibilul sustenabil se produce în volume foarte mici.

Alte metode, precum, combustibilul produs din carbonul captat și stocat și hidrogen, sunt deocamdată doar experimentale.

***

Articole recomandate:

citește și

lasă un comentariu

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

toate comentariile

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

articole categorie

Citește și:

Cu câteva luni înaintea de alegerile europarlamentare, sondajele arată că

Lucrăm momentan la conferința viitoare.

Îți trimitem cele mai noi evenimente pe e-mail pe măsură ce apar: