Ministerulul Afacerilor Interne (MAI) lansează pe 27 octombrie o nouă platformă pe HUB-ul de servicii al ministerului, prin care participanții la trafic vor putea transmite informații despre comportamentul agresiv în conducerea vehiculelor pe drumurile publice.
„Prevenirea și combaterea violențelor în trafic reprezintă un domeniu prioritar de acțiune pentru Poliția Română, ce presupune concentrarea eforturilor instituționale, identificarea și implementarea de noi mecanisme de lucru, astfel încât victima să fie protejată, iar agresorul sau agresorii să fie trași la răspundere”, a transmis sâmbătă MAI, pe Facebook.
Începând cu 27 octombrie, pe aplicația hub.mai.gov.ro, la secțiunea ESAR (sesizări abateri rutiere) se vor putea transmite informații despre comportamentul agresiv în conducerea vehiculelor pe drumurile publice.
Potrivit anunțului MAI, sesizarea participantului la trafic va trebui să conțină, în mod obligatoriu, datele de identificare ale celui care face sesizarea (nume, prenume, CNP, datele de contact, număr de telefon și date de contact), o declarație pe propria răspundere cu privire la veridicitatea aspectelor percepute, înregistrare audio-video sau video, data, ora, locul unde a fost surpinsă posibila faptă contravențională, precum și semnătura.
Ce abateri pot fi sesizate
Prin comportament agresiv se înţelege efectuarea, pe drumul public, de către conducătorul de vehicul, a uneia dintre următoarele manevre:
a) deplasarea succesivă de pe o bandă de circulaţie pe alta sau de pe un rând pe altul, alternând din stânga în dreapta, în scopul depăşirii unui şir de vehicule care circulă în acelaşi sens;
b) întoarcerea vehiculului prin folosirea frânei de ajutor;
c) pornirea vehiculului de pe loc prin patinarea excesivă, în gol, a roţilor motoare;
d) circulaţia cu vehiculul la o distanţă foarte redusă faţă de un alt vehicul, înaintea sau în spatele acestuia, cât şi în lateral, ori reducerea bruscă a vitezei de deplasare fără motiv întemeiat, de natură a intimida conducătorul acestuia;
e) folosirea repetată a semnalelor sonore şi/sau luminoase de natură a obliga nejustificat conducătorul de vehicul care circulă în faţa sa să elibereze banda de circulaţie;
f) conducerea mopedului sau motocicletei având în contact cu partea carosabilă numai una dintre roţi;
g) mersul cu spatele cu vehiculul în scopul intimidării celorlalţi participanţi la trafic care circulă în spatele acestuia;
h) realizarea intenţionată a unui derapaj controlat al vehiculului în vederea întoarcerii sau rotirii acestuia;
i) conducerea intenţionată a unui vehicul prin accelerarea repetată a motorului, de natură a stânjeni persoanele aflate în zona drumului public.
***