19 octombrie, 2022

În perioada iulie-septembrie 2022 a fost înregistrat cel mai slab T3 de după 2014 în ceea ce privește livrările de smartphone-uri pe piața mondială, în condiţiile în care problemele economice i-au făcut pe consumatori să amâne cheltuieile pentru produse precum echipamentele electronice personale, transmite Bloomberg.

 În T3 livrările globale de smartphone-uri s-au redus cu 9%, continuând o tendinţă de scădere care s-a manifestat pe tot parcursul anului 2022, anunță Bloomberg, care citează firma de cercetare de piaţă Canalys.

Analiştii firmei spun că este posibil ca această tendinţă de scădere să continue pentru încă nouă luni.


Un rol crucial în diminuare vânzărilor de smartphone-uri au avut-o:

  • majorarea dobânzilor;
  • creşterea preţurilor la energie;
  • încetinirea economiei chineze;
  • carantinele introduse în contextul Covid-19.

Producătorii chinezi precum Xiaomi Corp., Vivo şi Oppo au înregistrat scăderi de două cifre ale vânzărilor în acest an, şi doar vânzările de telefoane iPhone au rezistat.

Apple și-a majorat cota de piață

Pe primul loc pe piața de smartphone-uri se află grupul sud-coreean Samsung Electronics Co., care nu are o prezenţă semnificativă în China.

Samsung şi-a păstrat poziţia de lider mondial pe piaţa de smartphone-uri, cu o cotă de 22%, graţie reducerilor de preţuri şi promoţiilor importante.


Numărul doi mondial, Apple, al cărui model iPhone 14 a fost lansat în luna septembrie, a reuşit să îşi majoreze cota de piaţă până la 18%.

Producătorii chinezi Oppo şi Vivo au pierdut teren pe piaţa mondială comparativ cu trimestrul al treilea al anului trecut, arată sursa citată.

(Citește și: „Cerere scăzută pentru iPhone 14 – Apple nu își mărește producția”)

„Pe măsură ce ne apropiem de sezonul sărbătorilor de sfârşit de an, consumatorii care au amânat achiziţiile vor aştepta reduceri semnificative de preţuri precum şi promoţii la pachet. Comparativ cu perioada puternică înregistrată la finele anului trecut, ne aşteptăm la vânzări mai mici în acest an”, a spus analistul Canalys, Sanyam Chaurasia.

Chiar dacă Apple a fost principalul producător de smartphone-uri care şi-a majorat cota de piaţă în trimestrul al treilea, grupul american a decis să renunţe la planurile anterioare vizând majorarea producţiei de telefoane din seria iPhone 14.

Articole recomandate:

citește și

lasă un comentariu

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

toate comentariile

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

articole categorie

Lucrăm momentan la conferința viitoare.

Îți trimitem cele mai noi evenimente pe e-mail pe măsură ce apar: