Piaţa de produse OTC din România – ce include medicamentele fără prescripţie medicală, suplimentele alimentare şi dispozitivele medicale pentru îngrijire personală – a înregistrat o creştere de 18,8% în 2017, până la 3,104 miliarde de lei, potrivit unui raport Cegedim România.
Cele mai mari creșteri au fost înregistrate la categoriile:
- vitamine, minerale şi suplimente – creşteri de 23,9%
- produse destinate afecţiunilor gastrointestinale – 21,6%.
La nivel de volum de vânzări şi cotă de piaţă, clasamentul categoriilor de produse arată diferit.
În T4 2017, cele mai importante categorii:
- răceală, gripă şi alergii, cu vânzări de 211,2 milioane de lei şi o cotă de piaţă de 24,6%
- categoria Lifestyle OTC , cu vânzări de 180,9 milioane de lei şi o cotă de piaţă de 21,1%
La polul opus se află categoria de produse dermatologice a scăzut faţă de trimestrul anterior, de la 77,1 milioane de lei în vânzări şi cotă de piaţă de 10,4% în T3, la vânzări de 57 milioane de lei şi 6,6% cotă de piaţă în ultimul trimestru.
Categoria lifestyle OTC – cele mai mari vânzări în 2017
La nivelul întregului an 2017, categoriile care domină clasamentul au fost:
- lifestyle OTC, cu vânzări totale de 689,5 milioane de lei, respectiv cotă de piaţă de 22,2 %
- categoriile răceală, gripă şi alergii, cu 666,3 milioane de lei în volume de vânzări şi cotă de piaţă de 21,5%
- produse cu indicaţie în afecţiunile gastrointestinale, care a înregistrat vânzări de 615,6 milioane de lei şi cotă de piaţă de 19,8%.
Categoria de produse dermatologice a înregistrat cea mai mică creştere la nivelul anului trecut, cu vânzări totale de 248,6 milioane de lei şi o cotă de piaţă de 8%.