16 iulie, 2020

Piața mașinilor noi din UE a scăzut cu 22% în iunie, iar în prima jumătate a anului cererea pentru mașini noi s-a diminuat cu 38,1% la nivelul UE – cele mai proate date din istoria statisticii de profil.

Potrivit datelor asociației europene de profil – ACEA- Spania și Italia sunt la jumătate față de primul semestru din 2019, iar România a scăzut cu 31%.

La mărci, Volkswagen are 11,6% din piață, Renault are 7,8% – Dacia a scăzut la 3,6%, față de 4,2% în S1 2019.


Per total, în UE s-au înmatriculat 949.000 de mașini noi, în scădere cu 22% față de luna similară din 2019. Este o mare îmbunătățire față de mai și de aprilie când în toate țările erau restricții de circulație și multe showroom-uri erau închise.

În iunie, toate piețele au scăzut, cu excepția Franței care a urcat cu 1%, ajutată de subvențiile pentru mașinile ecologice. Spania a scăzut cu 36%, Portugalia cu 56% și Croația cu 49%. Cele mai mici scăderi au fost în Belgia (-2%), Cehia (-5%) și Slovenia (-6%).

Piața britanică a scăzut cu 35% în iunie și cu 48% la șase luni. Per total, pentru prima jumătate de an cifrele arată rău: Spania (-51%), Italia (-46%), Franța (-39%), Germania (-34%), Grecia (-44%), Croația (-54%).

La capitolul mărci, câteva au scăzut cu mai mult de 50%. Jaguar (-58%), Mazda (-52%), Jeep (-50%), Alfa Romeo (-52%). Dacia a coborât cu 46%, de la 288.000 de mașini, la 155.000.


Cel mai bine au mers mărci cu vânzări mai mici, precum Porsche (-13%), DS (-15%) sau Lexus (-26%).

Articole recomandate:

citește și

lasă un comentariu

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

toate comentariile

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

articole categorie

Citește și:

Victoria lui Donald Trump nu e doar cea pentru postul

Lucrăm momentan la conferința viitoare.

Îți trimitem cele mai noi evenimente pe e-mail pe măsură ce apar: