Pe ansamblul primelor șapte luni din 2018 se consemnează un număr total de autoturisme rulate înmatriculate în România de 274.195 unități, în aceeași perioadă fiind vândute în țară 89.469 autoturisme noi, arată o statistică dată publicității marți de APIA.
Statistica APIA mai arată că importul de autovehicole secon-hand este pe trend descendent (-4,2%), iar vânzarea de autovehicole noi este pe trend ascendent (+23,8%) față de perioada similară din 2017.
În ceea ce privește autoturismele “verzi“ (electrice și hibride), interesul pentru acestea continuă să rămână unul ridicat: după primele 7 luni din 2018, acestea ajung să dețină o pondere de 2,5% din total piață, superior celei de anul trecut, când
aceasta era de doar 1,8%.
Chiar dacă volumele sunt încă foarte mici, evoluția este una extrem de încurajatoare, arată analiza APIA, creșterea înregistrată în acest an fiind de +225,5% (de cca. 3,2 ori mai mare) pe segmentul celor electrice (485 unități în primele 7 luni din 2018, față de doar 149 în 2017) și, respectiv +54,5% la cele hibride (1.754 unități în 2018, față de 1.135 unități în 2017).
La autoturisme, top-ul pe mărci este:
- Dacia, cu 28.494 unități (31,8% cotă de piață, pe un volum în creștere cu 31,6% față de primele șapte luni din 2017)
- Volkswagen cu 9.349 unități (10,4% cotă de piață, volume în creștere cu 23,3% față de 2017)
- Skoda 8.098 unităţi (9,1% din total piață, volume în creștere cu 27,5%)
- Renault 6.716 unităţi (7,5% din total piață, volume în creștere cu 18,9%)
- Ford 5.473 unități (6,1% cotă de piață, volume mai mari cu 18,0%)
Pe modele, cu cele 11.358 unități vândute, Dacia Logan continuă să fie cel mai bine vândut model în aceste prime șapte luni din 2018, el fiind urmat de Dacia Duster cu 7.430 unități, Dacia Sandero 5.864 unități, Renault Clio 3.225 unități și Skoda Octavia 3.125 unități.
în funcţie de tipul de combustibil, ponderea autoturismelor cu motoare pe benzină continuă să crească, ajungând să dețină, după primele 7 luni din 2018, un procent de 59,4% din total, semnificativ mai mare (8.6pp) față de ponderea pe care o aveau în aceeași perioadă a lui 2017 (50,8%).
O altă analiză de interes este și evoluția autoturismelor cu tracțiune integrală (4×4). Acestea reprezintă 21,2% din totalul livrărilor realizate în primele 7 luni din 2018, respectiv un volum total de 18.960 unități, care este în creștere cu 25,9% față de 2017 (dar sub creșterea medie a pieței, +23,8%).