21 martie, 2023

Piața auto din România a înregistrat în februarie cel mai accelerat ritm de creștere din UE, vânzările de autoturisme de la nivel european înregistrând a șaptea pună consecutivă de creștere, potrivit datelor publicate marți de Asociația Constructorilor de Automobile (ACEA), din care fac parte cei mai mari 16 constructori de mașini din Europa.

În luna februarie au fost înmatriculate 802.763 autoturisme în Uniunea Europeană, Marea Britanie și țările EFTA (Islanda, Liechtenstein, Norvegia și Elveția), în creștere cu 11,5% comparativ cu luna februarie 2022. Piața auto din Uniunea Europeană a înregistrat un avans de 12,2% în ritm anual până la 902.775 de autoturisme.

În România, înmatriculările de autoturisme au crescut cu 44,5% în ritm anual în luna februarie, până la 12.449 de unități.


În rândul principalilor constructori auto generaliști, o creștere semnificativă de 28,8% a înmatriculărilor fost înregistrată de grupul Renault, care a înmatriculat 91.352 de autoturisme. Performanțele grupului Renault se datorează în special mărcii Dacia, în cazul căreia înmatriculările au crescut cu 53,6% în ritm anual până la 44.760 unități. Marca Dacia a ajuns la o cotă de 5% pe piața din Europa, față de 3,6% în luna februarie a anului trecut.

Mașinile electrice au o cotă de piață de 12,1% în UE

Luna trecută, înmatriculările de vehicule electrice din UE au crescut cu 39,7%, ajungând la 97.300 de unități, echivalentul unei cote de piață de 12,1%, în creștere de la 9,7% în februarie 2022.

Cu excepția Republicii Cehe (-3,2%) și a Slovaciei (-28,2%), toate piețele din regiune au contribuit la această creștere, inclusiv Germania (+14,7%), Franța (+45,7%) și Țările de Jos. (+88,9%).

În România au fost înmatriculate 1.040 de mașini electrice, mai mult decât dublu față de înmatriculările din februarie 2022 și 3.248 de mașini electrice hibride, în creștere cu 44,1%.


Vehiculele electrice hibride au avut și ele o lună puternică, vânzările crescând cu 22,3%, până la 204.883 de unități. Această creștere a fost susținută de Spania (+31,8%), Franța (+24,6%), Germania (+24,2%) și Italia (+23,9%). 

În schimb, înmatriculările de vehicule hibride plug-in în UE au scăzut cu -7,4%, până la 57.569 de mașini vândute, în principal din cauza scăderii semnificative a vânzărilor germane (-44,8%), ca urmare a încetării subvențiilor pentru hibrizii plug-in în 2022.

***

Articole recomandate:

citește și

lasă un comentariu

Un răspuns

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

toate comentariile

Un răspuns

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

articole categorie

Citește și:

Victoria lui Donald Trump nu e doar cea pentru postul

Lucrăm momentan la conferința viitoare.

Îți trimitem cele mai noi evenimente pe e-mail pe măsură ce apar: