miercuri

1 mai, 2024

18 aprilie, 2024

Vânzările de mașini noi în Europa au scăzut în martie, pentru prima oară în acest an, fiind trase în jos de reducerea înmatriculărilor de vehicule electrice (EV) și de vacanța de Paște, a anunțat joi Asociația Constructorilor Europeni de Automobile, ACEA.

În total, în martie, vânzările de mașini noi în Uniunea Europeană au scăzut cu 5,2% față de aceeași lună din 2023, până la 1 milion de unități, în timp ce vânzările de autovehicule de pasageri în întreaga Europa, inclusiv țările din afara UE, cum ar fi Regatul Unit și Norvegia, au scăzut cu 2,8%, conform datelor ACEA.

Vânzările de mașini electrice în UE s-au redus cu 11,3%

În UE, vânzările de vehicule electrice noi au scăzut cu 11,3% la 134.397 de unități în martie, influențate de o prăbușire cu 29% a vânzărilor de vehicule electrice în Germania, cea mai mare piață europeană.


Vânzările de mașini în Norvegia, unde cele mai multe înmatriculări de vehicule noi sunt vehicule electrice, s-au înjumătățit de la peste 19.000 de mașini în martie 2023 la 9.750 de unități luna trecută.

Pe măsură ce vânzările de vehicule electrice au scăzut în UE, cota lor de piață a scăzut de la 14% în martie 2023 la 13% în aceeași lună a lui 2024.

Dintre cele mai mari piețe pentru mașinile electrice din UE, s-au înregistrat creșteri în Belgia (+23,8%) și Franța (+11%), în timp ce în Germania vânzările s-au prăbușit cu 29%.

În total, 333.000 de mașini 100% electrice au fost înmatriculate în UE în primul trimestru al anului 2024, în creștere cu 3,8% față de același trimestru al anului trecut.

Vânzările de mașini hibride în UE au crescut în martie cu 12,6%


În ciuda scăderii generale a pieței, înmatriculările de mașini hibride noi în UE s-au majorat cu 12,6% în martie 2024, Franța și Italia conducând creșterea. Ponderea vânzărilor de mașini hibride a crescut la 29% din total luna trecută, de la 24,4% în martie 2023.

Scăderea vânzărilor de vehicule electrice din ultimele luni nu s-a limitat la Europa.

Tesla, de exemplu, și-a văzut scăderea anuală a livrărilor în primul trimestru pentru prima dată de la începutul pandemiei în 2020, ratând prognozele analiștilor care se așteptau șa o revigorare a vânzărilor după scăderile agresive de preț.

În România, piața auto s-a contractat cu 10% în primul trimestru

Vânzările de mașini noi în România a scăzut în primul trimestru au scăzut cu 10% și cu peste 25% în martie, consemnând a doua cea mai mare scădere din UE.

Înmatriculările de maşini noi din România au consemnat o scădere de 10,1% în primele trei luni ale anului comparativ cu perioada similară din 2023, până la 33.228 de unităţi, arată datele transmise joi de ACAROM şi ACEA.

Raportat la luna martie 2024, înmatriculările de maşini noi din România au consemnat o scădere de 25,3% an/an, a doua cea mai mare scădere din Uniunea Europeană, după Estonia (minus 25,7%).  Înmatriculările de maşini noi electrice au înregistrat un declin de 35,7% an/an, în timp ce mașinile hibride au marcat o creştere de doar 1,7%.

***

Articole recomandate:

citește și

lasă un comentariu

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

toate comentariile

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

articole categorie

Citește și:

Retragerea doctorului Cîrstoiu din cursa pentru primăria Capitalei arată nu

Lucrăm momentan la conferința viitoare.

Îți trimitem cele mai noi evenimente pe e-mail pe măsură ce apar: