La obiect

Optimizare fiscală mondială: Luxemburg și Olanda se află pe traseele a 7 trilioane de dolari de false investiții străine directe – studiu FMI

Falsele investiții străine directe (ISD) din lume se ridică la circa 15 trilioane de dolari, iar dintre acestea aproape jumătate doar trec, de fapt, prin… Mai mult

11.09.2019

Evenimentul

Comisia von der Leyen vs. Comisia Juncker: Schimbare de echilibru în Europa

Președintele-ales al Comisiei Europene a anunțat marți noua structură a executivului european. României i-a fost atribuit, prin viitorul comisar Rovana Plumb, portofoliul de la Transporturi.… Mai mult

10.09.2019

La obiect

Noua strategie de îndatorare: MFP vrea mai mulți lei de la bănci, BNR se teme de gradul lor mare de expunere pe datoria guvernamentală

Ministerul Finanțelor (MFP) pare să nu fi ținut seama de gradul mare de expunere a băncilor la deținerile de titluri de stat, atunci când și-a… Mai mult

10.09.2019

Chestiunea

Record istoric la deficitul comercial, în iulie 2019. Am trecut pe deficit lunar și la mașini și echipamente de transport

Deficitul comercial pe luna iulie 2019 a urcat brusc la nivelul record istoric de 1.755,5 milioane euro, cu 38% mai mult decât în aceeaşi lună… Mai mult

09.09.2019

Cronicile

PIAROM cere partidelor să stabilească și să aplice un plan economic unic pentru dezvoltarea României

de Vladimir Ionescu 6.3.2017

Patronatul Investitorilor Autohtoni (PIAROM) a emis luni un  ”document de poziție” referitor la sugestiile președintelui Comisiei Europene referitoare la reforma UE, caracterizând această inițiativă drept ”o recunoaștere a incapacității elitei politice europene de a identifica mecanisme de convergență economică reală a statelor membre”.

În acest context, PIAROM cere partidelor să colaboreze pentru elaborarea unui plan economic unic de dezvoltare a României și tuturor ordonatorilor de credite ”să adopte politici realiste și să oprească procesul de eliminare din competițiile interne a furnizorilor români”.

Documentul emis de PIAROM, în cele ce urmează:

PIAROM crede si sustine ferm continuarea procesului de integrare socio- economica intre tarile membre UE, indiferent de viteze (concept greu de definit).

Companiile europene, mari si mici (cca 99% la nivel UE) au nevoie sa conlucreze mai  mult si mai echitabil, bunastarea cetatenilor lor fiind asigurata printr-o munca tot mai  competitiva la nivelul fiecarei tari.

Totodata, in acest context complicat si favorabil celor puternici economic, mesajul PIAROM adresat decidentilor politici romani, vizand sustinerea practic exclusiva, prin politici publice adecvate si puternice (ajutoare de stat, garantii de stat, demersursuri politice la nivel guvernamental s.a.m.d.), a antreprenorilor romani, cu acordarea unei atentii majore produselor si serviciilor inovative.

Studiile si analizele realizate de PIAROM in ultimii 3 ani demonstreaza, pe baza de date financiare, capacitatea reala a unor  categorii tot mai largi de romani, de toate varstele ce demonstreaza inteligenta, spirit inovativ si o adaptare impresionanta la economia globalizata

PIAROM cere tuturor ordonatorilor de credite sa adopte o politica realista, oprind procesul constant si degradat de eliminare din competitiile interne a furnizorilor romani.

Este momentul ca toate partidele politice, prin contributia specialistilor  realisti si avand cunostiinte reale legate de economia Romaniei, sa abandoneze cliseele propagandistice de partid sau super europene si sa treaca la elaborarea unui plan Economic UNIC de dezvoltare economica a Romaniei pe o perioada minimala de 10-15 ani, plan fundamentat pentru inceput pe dezvoltarea economica locala.

PIAROM apreciaza ca economia Romaniei, dezmembrata haotic si fraudulos in multe cazuri, ofera suficiente puncte de sprijin pentru o dezvoltare viitoare.

Datele furnizate de studiile si analizele PIAROM, constituie argumente si puncte de sprijin in construirea unui Proiect de Tara.

Fara economie, nu putem finanta corespunzator sectoarele sanatate, educatie sau aparare.

Avem nevoie de proiecte si de competente reale in realizarea unor investitii ambitioase, finantarile existente asigurand posibilitatea realizarii acestora, motivat de cerintele pietii interne, ignorata si dopata cu importuri necesare dar si cu multe produse de slaba calitate.

Romania are un viitor in orice structura viitoare a UE, dar trebuie sa adopte politici publice curajoase, inspirate din cele adoptate de statele puternice economic, astfel incat sa redevina o economie  care sa impuna respect partenerilor nostri externi.

Mergeți în homepage ›

Publicat la data de 6.3.2017

Un raspuns

  1. Caliman Eugen-consultant dezvoltare economica
    6.3.2017, 2:16 pm

    1.Elita politica europana nu poate “identifica mecanisme de convergenta economica reala” a Romaniei la dezvoltare industriala – deoarece UE nu este Uniune ECONOMICA si nu dispune de institutiile care sa identifice, planifice si realizeze proiecte concrete de dezvoltare in tarile componente.Ea este simpla uniune vamala si in urmatorul secol nu va depasi aceasta prima “faza”, de creare a “Statului Unitar European”!De asemenea, tarile dezvoltate care fac politica economica-industriala a UE nu dispun de conditiile de inapoiere generala din Romania, pentru a avea mediul economic in care sa poate “cerceta economic” spre a construi proiecte de dezvoltare industriala pentru tarile inapoiate industrial ca Romania!
    UE ofera resurse financiare nelimitate – limitate doar de incapacitatea programatica romaneasca de a initia si desfasura in Romania investitii industriale masive – impreuna cu firmele industriale din UE!
    2.PIAROM cere elaborarea unui Plan economic Unic de dezvoltare a Romaniei, fiindca n-a inteles (dupa 27 de ani de la Revolutie si 9 ani de la integrarea in UE) ca politicienii si Guvernl nu trebuie/nu pot sa realizeze acest lucru – avind dovada certa ca nu au aceasta capacitate!
    De 300 de ani dezvoltarea economica si industriala a lumii s-a produs NUMAI in urma demersurilor si PROIECTELOR realizate de ANTREPRENORIAT, individual si prin reprezentantii sai!Clasa politica stie bine un singur lucru, acela de a lupta politic, de a cistiga si pastra guvernare si a implementa in economie proiectele oferite de intelighentia economica nationala.Din moment ce nu a creat astfel de proiecte nimeni de 27 de ani (afara de subsemnatul,proiectul fiind refuzate tacit de Guvernul Grindeanu), ce rezultate poate avea PIAROM ceridu-le mereu si mereu, de la clasa politica?
    3.Antreprenoriatul (romin si strain) care au intereseul comun al dezvoltarii si functionalizarii economice a tarii, trebuie sa-si unifice fortele intr-o institutie REPREZENTATIVA UNICA (pastrind organizatiile sale pe domenii sau ramuri), pentru a crea propriul NUCLEU DE Cercetare Stiintifica-Economica, capabil sa elaboreze si propuna/impuna cu forta demonstratiei economice, proiectul Unic de Reindustrializare a Romaniei.(Aceasta inexistenta si UNICA asociatie antreprenoriala va trebui sa solicite bublic acest proiect, daca nu-l poate realiza!)
    AOAR, AmCham, Consilul Investititorilor Straini, Asociatia Siderurgistilor si alte si alte asociatii patronale (si altele stiintifice ca Academia, ASE, etc.), au creat nenumarate “strategii” de dezvoltre economica nationala sau pe domenii, care in lipsa prelucrarii de faza II-a (prin tehnici institutionale), din care sa rezulte un “proiect national operational”, cu normative si tehnici concrete care sa fie cuprinse “textual” in programul de dezvoltare al Guvernelor s-au dovedit inutile.
    Strategiile au fost “valorificate” doar teoretic de 27 de ani – in Programul de Guvernare actual de pilda, prin “vom face, vom sustine, vom incuraja” realizarea celor cuprinse in program – urmind ca ele sa ramina promisiuni teoretice!
    4.In lipsa unui proiect adecvat, companiile mari sau straine sint avantajate si este firesc sa utilizeze orice avantaj in lipsa unor instrumente economice create si aprobate in comun de asociatiile antreprenoriale, care sa cuprinda modaltati si tehnici de articulare si conlucrare economica reciproc avantajosa, cu companiile mici.
    5.Capitalul national nu este eliminat de institutii ordonatoare de credit, ci de lipsa acelui centru stiintific/economic, care asigura capitalului strain capacitatea de a beneficia de orice avantaje financiare de la statul romin.Nu exista o cabala economica contra furnizorilor romani, ci o incapacitate ORGANIZATIONALA si stiintifica de a demonstra si pune in valoare propria productie, pe care firmele straine o au din plin si cistiga banii de la guvern, in competitia cu haosul si disiparea energiilor in multitudinea de asociatii antreprenoriale romanesti.Acestea – la fel ca Sindicatele – fac mai mult jocul politicienilor si mai putin se bat pentru interesele celor reprezentati, decit pentru interesele personale sau de grup – ale administratorilor asociatiilor !
    6.”Economia Romaniei dezmembrata haotic…” nu ofera nici o orientare strategica pentru investitiile industriale mari, in lipsa unui proiect de reindustrializare, care sa creieze directia si logistica planificarii de noi obiective industriale cu indicatiile necesare articularii noilor firme in avalul si amontele industrial si comercial national, pentru coerenta si unitatea dezvoltarii unei tari care ar fi trebuit sa fie emergenta economic, macar dupa integrare.
    7.”Avem nevoie de proiecte si competente reale”, dar afara de antreprenori, cine mai are competenta si pregatirea tehnica/economica pentru a initia si realiza investitii economice si industriale curajoase?Daca antreprenoriatul si oamenii de afaceri nu propun idei si afaceri majore in Romania, cum sa poate fi adoptate politici publice curajoase de catre Guverne? “Stagnarea in proiectul asteptarii” de 27 de ani a antreprenoriatului roman de la UE sau de la clasa politica a realizarii de proiecte si politici publice curajoase, fara a elabora propria viziune si proiecte de tara – inseamna perpetuarea starii de stagnare economica.Asteptarile inutile dublate de milogeala pentru masuri economice, organizatorice sau fiscale imposibile intr-o tara esuata economic, inseamna esecul incet si sigur al intregului antreprenoriat roman.
    8.Lupta/confruntaea principala a antreprenoriatului din Romania nu este cu cel strain sau cu politicienii, ci cu propria inactiune economica si inertie organizatorica, care perpetueaza lipsa viziunii si capacitatii de a crea proiecte economice care sa-i sustine interesele proprii cit si vitorul economic pozitiv al Romaniei…

Lăsați un comentariu


Digital

România și Polonia au semnat un Memorandum de înțelegere în domeniul digital

Vladimir Ionescu

În marja consultărilor interguvernamentale România – Republica Polonă care au avut loc miercuri, la București, ministrul Comunicațiilor, Alexandru Petrescu, a avut o întâlnire bilaterală cu… Mai mult

Stiri

Și președintele și premierul sunt covinși fiecare că CCR le-a făcut dreptate

Razvan Diaconu

Președintele Klaus Iohannis și premierul Viorica Dăncilă interpretează în mod diferit decizia de miercuri a CCR, cei doi considerând însă că verdictul Curții le este… Mai mult

Stiri

Bolt investește 10 milioane de euro, până în 2025, în proiectul Green Plan

Vladimir Ionescu

Bolt, cea mai mare platformă europeană de transport la cerere, anunță că va transforma cursele efectuate prin intermediul aplicației sale în Europa în călătorii neutre… Mai mult

Europa

OUG 114: Prețul gazelor pe piața românească a ajuns la dublul celui de la Viena

Adrian N Ionescu

Tendința scumpirii gazelor pe piața din România, rămasă liberă după restricțiile OUG 114 / 2018, au dus prețul mediu ponderat al tranzacțiilor de la Bursa… Mai mult

Stiri

Decizie CCR: Președintele nu poate refuza revocările și trebuie să numească interimarii, premierul trebuie să ceară Parlamentului votul pentru noua structură a guvernului

Vladimir Ionescu

UPDATE: CCR a transmis comunicatul referitor la situația ocnflictuală existentă între cele două Palate. Motivarea, cu detaliile complete, urmează să apară ulterior. Prezentăm integral comunicatul… Mai mult

Europa

Parlamentul European cere clarificări sau chiar schimbări la portofoliile ”controversate” din noua Comisie

Razvan Diaconu

Lideri ai grupurilor politice reprezentate în Parlamentul European cer președintelui-ales al Comisiei Europene să clarifice, dacă nu să schimbe, atribuțiile și titulaturile unor portofolii atribuite… Mai mult

Europa

Bruxelles / Fondul pentru ajustarea la globalizare, adaptat pentru un Brexit fără acord

Iulian Soare

Atribuțiile Fondului european de ajustare la globalizare (EFG) au fost extinse de UE pentru a cuprinde și ajutarea eventualilor șomeri ce vor rezulta dintr-o ieșire… Mai mult