Un procent de 54% dintre românii cu acces la internet vor achiziționa ceva online în acest an, în creștere față de anul trecut, dar sub media UE, unde doi din trei internauți vor apela la comerțul electronic în 2021, susține Florinel Chiș, director executiv al Asociației Române a Magazinelor Online (ARMO), în cadrul unui eveniment organizat cu ocazia zilei naționale a comerțului online.
”Mai mult de jumătate din utilizatorii de internet, circa 54%, vor cumpăra ceva online, cu aproape un sfert mai mult decât anul trecut. Acest lucru arată rolul însemnat pe care comerțul online îl va juca în economia viitorului”, a declarat Florinel Chiș.
Cifra de afaceri din comerțul electronic este estimată la 6,9 miliarde de euro, ceea ce indică o dublare a activității acestui sector în ultimii patru ani, a mai precizat specialistul.
Luca Cassetti, secretar general Ecommerce Europe, asociație din care face parte și AMRO și care reprezintă peste 150 de mii de comercianți online de la nivel european, a punctat creșterea spectaculoasă a cifrei de afaceri din comerțul electronic în Europa de Est, de 36% în 2020. Totuși, el a subliniat că aceasta reprezintă doar 6% din cifra de afaceri a comerțului online de la nivel european.
”Pandemia a avut un impact masiv asupra sectorului de retail. Investițiile în online ale retailerilor au fost accelerate puternic. Deși nu a compensat integral, comerțul online a absorbit o mare parte a șocului pe care pandemia l-a generat asupra comerțului clasic”, a comentat Luca Cassetti.
Ca tendințe, el a precizat că viitorul aparține retailului omnichannel, în care distincția dintre online și offline va dispărea treptat, dar și că acesta are potențialul de a deveni un element-cheie pentru economia circulară.