Trei procurori și aproximativ 50 de polițiști au descins joi la sediul central al Volkswagen (din Wolfsburg) și la câteva adrese ale unor persoane particulare (angajați sau foști angajați ai grupului), pentru a face percheziții și a ridica documente privind scandalul softului care truchează rezultatul testelor de noxe.
Informația a fost confirmată de Birgit Seel, procuror în landul Saxonia Inferioară.
Anchetatorii au ridicat mai multe documente pentru a căror verificare va fi nevoie de câteva săptămâni, conform oficialilor.
Într-un email transmis joi, compania a dat asigurări că va sprijini total ancheta procurorilor privind faptele și persoanele responsabile, pentru a se ajunge rapid la cauza scandalului.
Perchezițiile vin într-un moment în care presiunile asupra grupului auto au crescut, din toate părțile.
Michael Horn, șeful Volkswagen SUA, se va prezenta joi în fața parlamentului american, la prima audiere publică din acest scandal.
Alte vești proaste au apărut și în ceea ce privește cheltuielile pe care trebuie să le facă grupului pentru a repara neregulile descoperite abia în luna august.
Volkswagen va trebui să înlocuiască sau să regleze componente de la aproximativ 3,6 milioane de autovehicule care au instalat softul respectiv, numai în Europa, a anunțat ministrul german al Transporturilor, Alexander Dobrindt, într-un video postat miercuri seara pe site-ul instituției.
Ministrul a mai explicat că acele componente necesare pentru repararea motoarelor de 1,6 litri nu vor fi disponibile până în septembrie 2016.
Ministrul Mediului: România trebuie să dea în judecată compania pentru a recupera timbrul de mediu
Ministrul Mediului, Grațiela Gavrilescu, a declarat joi că statul român trebuie să dea în judecată compania Volkswagen pentru a recupera prejudiciul produs prin vânzarea unor mașini Europa 4 încadrate în mod fals ca Euro 5.
Diferența în cazul celor 105.303 de autovehicule VW se ridică la aproximativ 30 de milioane de euro și este rezultată din plata unui timbru de mediu mai mic, corespunzător Euro 5. Prejudiciul va crește dacă încadrarea reală este de Euro 3.
Nu se știe însă câte dintre ele au montat softul respectiv, iar Ministerul Mediului așteaptă un răspuns în acest sens de la reprezentanța din România a grupului german.
Ministrul Gavrilescu a declarat din nou că proprietarii mașinilor nu vor plăti nicio diferență, ei fiind cumpărători de bună-credință.