marți

23 aprilie, 2024

27 martie, 2024

Procurorii ai biroului din Cluj-Napoca al Parchetului European (EPPO) efectuează 12 percheziții în cadrul unei anchete ce vizează funcționari ai Administrației Fluvială a Dunării de Jos Galați (AFDJ) și ai Autorității Navale Române (ANR), în legătură cu suspiciuni de fraudă în cazul achiziționării a două remorchere multifuncționale în valoare totală de aproximativ șapte milioane euro.

Potrivit probelor strânse până în prezent în cadrul acestei anchete, funcționari publici din cadrul AFDJ Galați, în calitate de reprezentanți ai acesteia, au obținut finanțare europeană prin Programul Operațional Infrastructură Mare (POIM) pentru achiziționarea a două remorchere multifuncționale ce urmau să fie folosite în Delta Dunării, detaliază un comunicat al EPPO.

Procedura de achiziție a început în septembrie 2019, costul anunțat fiind de 35.144.000 lei (aproximativ șapte milioane de euro).


Se presupune că funcționarii publici au prezentat documente inexacte pentru a finanța proiectul.

Suspiciuni că licitația a fost trucată, caietul de sarcini fiind elaborat pe specificațiile tehnice ale câștigătorului

Deși ambarcațiunile erau destinate exclusiv navigației fluviale, suspecții au întocmit caietul de sarcini al licitației pe baza caracteristicilor tehnice mai restrictive și a cerințelor de construcție specifice navelor maritime. Prin urmare, tipul de ambarcațiuni care se încadrau în criteriile din caietul de sarcini a fost foarte limitat, ceea ce a împiedicat participarea altor operatori economici la procedura de licitație și, în cele din urmă, a favorizat un singur candidat.

În urma finalizării contractului cu societatea furnizoare, cele două remorchere au fost livrate în iulie 2021 cu un pescaj nautic mai mare decât cel prevăzut inițial în caietul de sarcini al licitației și în contractul de achiziție.

Ambarcațiunile nu pot fi folosite pentru navigația fluvială

Acest lucru le-a făcut să fie corespunzătoare doar pentru Dunărea maritimă, unde adâncimea apei permite navigația cu un pescaj mai mare – ceea ce a făcut ca cele două ambarcațiuni să fie inutilizabile pentru navigația fluvială, întrucât nu puteau tranzita rezervoarele pline ale sectorului fluvial al Dunării.


Acest lucru a cauzat un prejudiciu bugetului UE în valoare de aproximativ 7 milioane de euro.

****

Articole recomandate:

citește și

lasă un comentariu

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

toate comentariile

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

articole categorie

Citește și:

Acest text se adresează în primul rând tinerilor, adică celor

Lucrăm momentan la conferința viitoare.

Îți trimitem cele mai noi evenimente pe e-mail pe măsură ce apar: