miercuri

29 iunie, 2022

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on pocket

23 mai, 2012

Economia şi societatea românească vor fi afectate în următoarele 12 luni de patru tendinţe majore: (1) accentuarea exportului de forţă de muncă, (2) lipsa capitalului şi a investiţiilor, (3) creşterea corupţiei şi (4) slăbirea perspectivelor de creştere din cauza scăderii puterii de cumpărare, potrivit cercetării AGENDA ROMÂNIA, realizată de Fundaţia Romanian Business Leaders, în parteneriat cu GfK România.

Doi din trei lideri din business (68%) cred că exportul forţei de muncă va afecta în continuare competitivitatea companiilor şi a economiei româneşti, prin efectul cumulat al plecării oamenilor calificaţi din ţară şi al slabei calităţi a pregătirii absolvenţilor.

Accesul tot mai dificil la finanţare şi scăderea investiţiilor sunt cea de a doua tendinţă majoră pentru următorul an, fiind identificată de peste trei sferturi dintre respondenţi (77%). Liderii din business văd o potenţială adâncire a crizei euro, o creştere a riscului pentru regiunea României şi se aşteaptă ca accesarea fondurilor europene şi investiţiile din bugetul de stat să continue să fie la niveluri foarte scăzute.

Îți mulțumim că citești cursdeguvernare.
Abonează-te la newsletter aici.

Liderii din business văd o îngustare şi mai puternică a perspectivelor de creştere, anticipând scăderea puterii de cumpărare a românilor (53%) , noi restructurări şi scăderea profiturilor.

Cea de a patra tendinţă majoră în următoarele 12 luni este creşterea costurilor pentru mediului de afaceri, pe fondul deteriorării serviciilor publice, a scăderii încrederii în administraţie şi a creşterii corupţiei, 75% dintre lideri indicând corupţia drept un fenomen cu impact major în următoarea perioadă.

Rezultatele complete ale cercetării AGENDA ROMÂNIA sunt disponibile pe www.rbls.ro.

AGENDA ROMÂNIA este unul dintre cele mai ample procese de consultare a mediului de business din ultimii ani, la care au contribuit 171 de şefi de companii şi antreprenori din România.



Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on pocket

citește și

lasă un comentariu

Un răspuns

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată.

toate comentariile

Un răspuns

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată.

articole categorie

Citește și:

Consumatorii români aveau, la nivelul anului 2021, o paritate a puterii de cumpărare de 55,5% din media europeană, procent identic cu cel din 2020, cel mai redus de...

Lucrăm momentan la conferința viitoare.

Îți trimitem cele mai noi evenimente pe e-mail pe măsură ce apar: