fbpx

La obiect

Falanga noastră din Bruxelles. Incredibil de slaba reprezentare a României în instituțiile UE

„Nu există niciun cetățean român care să ocupe o funcție de conducere în calitate de director general, în timp ce prezența cetățenilor români în alte… Mai mult

09.06.2021

Analiză

Joe Biden vine în Europa – lunga listă a defectelor de reparat în relația transatlantică

Președintele Statelor Unite ale Americii, Joe Biden, începe miercuri, în Europa, primul său turneu în străinătate – o săptămână plină, cu vizite în Marea Britanie,… Mai mult

09.06.2021

La obiect

Deficitul comercial trece de 7 Miliarde de euro (3% din PIB) după doar 4 luni din an. Peste un miliard deficit vine numai din alimente

Deficitul comercial pe aprilie 2021 s-a redus la 1,73 miliarde euro, potrivit datelor comunicate de INS. Semnificativ sub valoarea record din luna precedentă (2,25 miliarde… Mai mult

09.06.2021

La obiect

5 scenarii pentru 2040 după care lucrează Joe Biden în 2021: Un draft al viitorului – făcut de serviciile de intelligence americane

La fiecare 4 ani, pe fondul schimbării de gardă de la Casa Albă, comunitatea serviciilor de informații americane – aflată sub coordonarea DNI (directorul de… Mai mult

08.06.2021

Pandemia grăbește deciziile marilor orașe cu privire la limitarea traficului și extinderea spațiului pentru bicicliști și pietoni – studiu Deloitte

de Razvan Diaconu , 22.10.2020

Blocajul produs de pandemia de COVID-19 pare să fi accelerat schimbările care erau, deja, analizate anterior de autoritățile locale, cum ar fi transformarea centrelor orașelor în zone mai prietenoase cu pietonii și bicicliștii, potrivit studiului Deloitte 2020 City Mobility Index.

Orașele care au recuperat din spațiul alocat mașinilor pentru a permite distanțarea fizică pentru plimbări și ciclism intenționează să mențină aceste schimbări și după pandemie, arată studiul, care măsoară performanța mobilității din 21 de orașe din întreaga lume, printre care șapte orașe europene – Amsterdam, Barcelona, Dublin, Lisabona, Londra, Manchester, Roma și Stockholm.

Potrivit studiului, automobilele private, considerate în trecut un simbol al mediului urban, sunt supuse tot mai multor restricții, având în vedere că dezavantajele unui oraș centrat pe transportul privat devin din ce în ce mai acute – congestie, calitate slabă a aerului, accidente de circulație. Barcelona, care, în urmă cu câțiva ani, a interzis traficul în anumite zone, Stockholm, Londra și New York, care au impus taxe consistente pentru accesul în centrul orașului cu mașina personală, dar și Berlinul, care a interzis intrarea mașinilor diesel în anumite zone ale orașului, sunt doar câteva exemple în acest sens.

Studiul Deloitte City Mobility Index, efectuat anual începând din 2018,măsoare performanța mobilității urbane pe baza a trei indicatori, respectiv performanță, viziune și accesibilitate. Mai multe detalii despre studiu sunt disponibile AICI-LINK.

„Marile orașe din România se confruntă, de asemenea, cu un trafic rutier tot mai aglomerat și, implicit, tot mai poluant. Cu toate acestea, infrastructura pentru deplasarea activă, de genul pistelor de biciclete sau arterele pietonale, este încă precară. Spre exemplu, în Capitală, autoritățile au anunțat derularea unui proiect care cuprinde patru trasee de piste de biciclete, în total 48 de kilometri, care să lege pista deja existentă pe Calea Victoriei de cele mai importante patru puncte din București. Implementarea decurge, însă, lent, iar în multe cazuri pistele trasate sunt greu de utilizat de către bicicliști”, susține Ciprian Gavriliu, Partener servicii Fiscale, Deloitte România.

Din cele 21 de orașe analizate în studiu, șase sunt considerate performante în privința inițiativelor privind protecția mediului (printre care se numără infrastructura de biciclete și măsurile de limitare a emisiilor poluante), iar cinci din acestea sunt din Europa, respectiv Amsterdam, Barcelona, Dublin, Lisabona și Stockholm. La polul opus, cu cele mai puține măsuri luate în acest sens, se află Melbourne, Sydney și Riyadh.

Tot un oraș european conduce clasamentul în ceea ce privește inovația în domeniul mobilității, prin măsuri precum asigurarea accesului la tehnologie 5G, utilizarea plăților digitale, susținere pentru autovehiculele autonome. La acest capitol, Londra este singurul oraș considerat lider global. Dintre celelalte orașe europene analizate de studiu, Amsterdam și Stockholm sunt considerate performante în domeniu, în timp ce Roma este cel mai slab clasat la capitolul inovație.

Pe de altă parte, pandemia a impus o nouă definiție a siguranței, care acum include și igiena, mai arată studiul. În trecut, siguranța în trafic presupunea doar evitarea accidentelor și prevenirea infracțiunilor în mijloacele de transport în comun. Însă, pe măsură ce numărul călătorilor va crește după pandemie, o călătorie va fi considerată sigură dacă vor fi respectate și condițiile sanitare.

Pentru operatorii de transport, acest aspect va presupune implementarea anumitor măsuri, de la sisteme de verificare a temperaturii și o reconfigurare a vehiculelor, la înmulțirea curselor pentru a reduce aglomerația. Riscul revenirii la normalitate fără adoptarea unor astfel de măsuri este clar, având în vedere că populația rămâne reticentă față de utilizarea transportului în comun din cauza pericolului de îmbolnăvire.

Mergeți în homepage ›

Publicat la data de 22.10.2020

Lăsați un comentariu


Stiri

Ministrul Stelian Ion: nerespectarea deciziilor CCR şi CJUE să fie considerată abatere disciplinară

Vladimir Ionescu

Ministrul Justiţiei, Stelian Ion, a declarat miercuri că are în vedere o modificare legislativă conform căreia nerespectarea deciziilor Curții Constituționale și a celor pronunțate de… Mai mult

Stiri

Guvernul a aprobat condițiile în care vor fi disponibilizați minerii până în 2032, când cărbunele dispare din mixul energetic al României

Mariana Bechir

Guvernul a aprobat miercuri Ordonanța de Urgență privind compensațiile ce le vor fi acordate angajaților din sectorul minier în cadrul programului de închidere a acestei… Mai mult

Stiri

VIDEO Octavian Oprea (ADR): Dosarul electronic al pacientului va fi finalizat în 30 de luni

Redacţia

 Octavian Oprea (ADR) anunță că prima întrunire operativă Comitetului Național pentru Digitalizare și Debirocratizare va fi organizată joi, marcând debutul procesului de inventariere a… Mai mult

Digital

Klaus Iohannis îndeamnă responsabilii români cu digitalizarea să ceară ajutorul experților estonieni

Iulian Soare

Președintele Klaus Iohannis a declarat miercuri, după întâlnirea cu Kersti Kaljulaid, președinta Estoniei, că îndeamnă oficialii români responsabili cu digitalizarea să-i contacteze pe experții estonieni… Mai mult

Europa

Infografic: Topul celor mai mari companii din lume în funcție de capitalizarea bursieră

Alexandra Pele

După criza inițială generată de răspândirea pandemiei de COVID-19, piețele globale de capital au avut parte de o revenire puternică. Cele mai mari 100 de… Mai mult

Europa

SUA – amenințarea inflației se apropie, Fed prevede creșterea dobânzilor mai devreme cu un an decât se aștepta

Adrian N Ionescu

Banca centrală a SUA (Federal Reserve – Fed) estimează că prima majorare post-pandemie a dobânzii de referință la dolar va avea loc cu un an… Mai mult

Europa

UE și-a prezentat oficial cele 5 principii care vor guverna relația cu Rusia

Iulian Soare

Comisia Europeană și Înaltul Reprezentant al UE pentru Afaceri Externe și Politică de Securitate au prezentat miercuri un document comun privind abordarea UE în relațiile… Mai mult