luni

4 iulie, 2022

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on pocket

15 iunie, 2020

Organizații reprezentând radiodifuzori, editori și jurnaliști solicită Comisiei Europene, printr-o declarație comună lansată luni, ”măsuri mai puternice” împotriva platformelor de pe internet pentru o combatere eficientă a dezinformării, anunță France Press, preluată de Agerpres.

Printre semnatari se numără Federația europeană a jurnaliștilor, Consiliul european al editorilor și Asociația televiziunilor comerciale europene (ACT), care se declară ”alarmaţi de creşterea dezinformării online în timpul pandemiei”, care a avut ”un impact devastator asupra eforturilor instituţiilor de sănătate publică”.

Aceștia consideră că acel ”cod de bune practici” european, semnat în 2018 de platformele de internet, ”s-a dovedit inadecvat pentru a trata sursa și moarele de dezinformare propagată online”.


”Europa depinde prea mult de bunăvoința actorilor sistemici”, motiv pentru care ”este urgent să dispunem de instrumente eficiente pentru a evalua mai bine și a trata problema cu succes”, se menționează în declarație.

Printre ”măsurile cele mai stricte” solicitate figurează și ”un regim de sancţiuni” pentru a-i obliga pe ”cosemnatarii codului de bune practici să acţioneze”.

Aceste măsuri trebuie ”să stimuleze, mai degrabă decât să penalizeze media”, adică ”trebuie să garanteze libertatea jurnalistică, drepturile fundamentale şi libertatea editorială”.

De asemenea, semnatarii solicită ca dialogul cu platformele să se efectueze într-un mod mai ”structurat” și comisari europeni să trateze direct cu platformele.


UE a invitat săptămâna trecută giganţii internetului să facă mai mult pentru a lupta împotriva „imensului val de dezinformare” suscitat de pandemie și a publicat un raport lunar despre acţiunile puse în aplicare.

Îți mulțumim că citești cursdeguvernare.
Abonează-te la newsletter aici.

Aceste rapoarte ar trebui să se refere la natura dezinformării, dimensiunea reţelei implicate, originea sa geopolitică şi audienţa ţintă, a explicat vicepreşedinta Comisiei responsabilă de valori şi transparenţă, Vera Jourova.

Pandemia a determinat deja UE să ceară platformelor să promoveze mai întâi informaţiile primite de la autorități precum Organizaţia Mondială a Sănătăţii (OMS) şi să retragă în special publicitatea pentru medicamente false.

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on pocket

citește și

lasă un comentariu

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată.

toate comentariile

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată.

articole categorie

Citește și:

Consumatorii români aveau, la nivelul anului 2021, o paritate a puterii de cumpărare de 55,5% din media europeană, procent identic cu cel din 2020, cel mai redus de...

Lucrăm momentan la conferința viitoare.

Îți trimitem cele mai noi evenimente pe e-mail pe măsură ce apar: