Autostrăzile - foarte puțin și foarte prost: CNAIR amână 3 luni, cu argumente confuze, recepția lotului 3 al autostrăzii Sebeș - Turda - CursDeGuvernare.ro
miercuri

20 octombrie, 2021

Autostrăzile – foarte puțin și foarte prost: CNAIR amână 3 luni, cu argumente confuze, recepția lotului 3 al autostrăzii Sebeș – Turda

10 ianuarie, 2018

CNAIR a amânat recepţia lotului 3 al Autostrăzii Sebeş-Turda, care are 12,5 kilometri şi se întinde de la Aiud la Decea, o nouă inspecţie urmând să fie făcută peste 90 de zile. În acest timp, constructorul trebuie să remedieze problemele de neconformitate – a anunțat miercuri Alin Șerbănescu, purtător de cuvânt al instituției.

Argumentele oferite de Alin Șerbănescu în susținerea deciziei CNAIR sunt confuze și par incorecte în principiu:

în mod normal, beneficiarul are cel puțin un reprezentant în șantier pe toată durata lucrărilor, care avansează numai după avizul de conformitate al etapelor de lucrări.


Or, să vorbești la final despre ”nerespectarea propriului proiect” înseamnă fie că beneficiarul nu a supervizat lucrările, fie că a acceptat modificări sau, mai grav, a trecut cu vederea nereguli în execuție.

Potrivit Mediafax, data următoarei inspecții în vederea recepției nu este foarte exactă, oficialul CNAIR anunțând:

”S-a amânat recepţia, au la dispoziţie 90 de zile, dar în această perioadă se va ţine cont şi de starea vremii. Ca atare, în cazul în care vremea nu permite, se dă o extensie de timp, care să acopere perioada în care, să zicem, lucrările ar fi afectate de condiţiile meteo. După trecerea acestei perioade se va face o nouă inspecţie în vederea recepţiei.”

Constructorul are de remediat o serie de deficienţe, a spus purtătorul de cuvânt al CNAIR, întrebat de ce nu s-a făcut recepţia.


”Probleme legate de rugozitate, de aderenţă, excesul de bitum, probleme legate de planeitate, adică existenţa unor denivelări pe care le-am văzut toţi acolo. Probleme legate de soluţia aplicată pe pod, pe care nu au respectat-o. Practic, nu şi-au respectat propriul proiect. Ei au propus un proiect pentru asfalt şi nu l-au respectat. Vorbim de modul în care au aşternut asfaltul, care trebuie să aibă cele trei straturi, de bază, legătură şi uzură. Cele trei straturi de asfalt trebuie să aibă o anumită consistenţă şi o anumită grosime. Practic, nici consistenţa, nici grosimea nu sunt cele din proiect. O soluţie similară au aplicat pe Lugoj-Deva 1, unde au apărut deja fisuri la suprafaţa asfaltică. Nu în ultimul rând, faptul că nu au pus acele becuri cu led”, a enumerat Alin Şerbănescu problemele reclamate de CNAIR.

Îți mulțumim că citești cursdeguvernare.
Abonează-te la newsletter aici.

Asociaţia Pro Infrastructură arăta marți, într-o postare pe Facebook, că ”încă o amânare a deschiderii acestui lot de autostradă din motive discutabile este atât o crimă la adresa şoferilor care se deplasează pe drumul naţional paralel şi pe care au loc accidente frecvente, cât şi o bătaie de joc faţă de banul public, existând un risc ridicat de a plăti daune financiare considerabile constructorului pentru această tergiversare”.

Autostrada Sebeş-Turda va avea o lungime totală de 70 de kilometri şi va traversa parţial judeţele Alba şi Cluj, fiind împărţită în patru loturi.

citește și

lasă un comentariu

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

toate comentariile

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

articole categorie

Citește și:

   ”Nu știm ce și unde vom fi atunci: dar timp de 25 de ani, această publicație trimestrială (format A4, peste 200 de pagini într-o realizare premium)...

rrr