marți

16 iulie, 2024

3 octombrie, 2023

Navigarea pe Canalul Sulina va putea fi efectuată în curând și pe parcursul nopții, pentru ca navele ucrainene cu grâne să poată trece 24 de ore din 24, a anunțat ministrul Transporturilor, Sorin Grindeau, într-un interviu acordat luni seara Digi24.

Ministrul de Externe, Luminița Odobescu, a declarat luni, la reuniunea infernală de la Kiev a şefilor diplomaţiilor din Uniunea Europeană că România va continua să facă eforturi pentru a susţine Ucraina în ceea ce priveşte tranzitul de cereale.

Până în prezent, peste 25 de milioane tone de cereale din Ucraina au tranzitat România.


„Lucrăm îndeaproape cu Guvernul ucrainean, cu Comisia Europeană, cu partenerii noştri ca să creştem capacitatea de cereale ucrainene care tranzitează (România) de la 2 milioane de tone la 4 milioane de tone (pe lună – n.red.) , până la finalul anului”, a declarat Lumința Odobescu.

„Rezilienţa cotidiană a ucrainenilor şi lupta lor de a-şi apăra teritoriul, ţara lor, sunt lucruri pe care le preţuim”. a adăugat aceasta.

(Citește și: „Ucraina a exportat anul acesta prin Constanța 9,2 mil tone cereale„)

Aproximativ 70% din exporturile de cereale ucrainene traversează România

Ministrul Transporturilor a explicat că în cel mult o lună, cu ajutorul fondurilor europene se va finaliza un proiect prin care navigabilitatea pe Canalul Sulina va fi extins pe întreg intervalul zilei.

”În toate discuţiile pe care le-am avut şi cu americanii şi cu ucrainenii la Galaţi, şi cu Comisia Europeană am ajuns la concluzia că putem să ajungem la 4 milioane prin câteva măsuri pe care sunt convins că le putem implementa în perioada următoare. Unele dintre ele, proiecte europene şi vă dau un exemplu, navigabilitatea pe Sulina 24 de ore din 24. Astăzi se navighează doar pe lumină, pe durata zilei. Acest proiect se va finaliza într-o lună şi va duce la o ridicare a acestei capacităţi. Navigabilitate 24 de ore din 24 va însemna un număr mult mai mare de nave”, a declarat Sorin Grindeanu, luni seară, la Digi24.


Întrebat dacă e pericol privind bruiajul GPS al navelor, ministrul Transporturilor a arătat că au fost evitate anumite situaţii ce se puteau transforma în tragedii.

”Autoritatea Navală Română e în contact cu fiecare navă de acest tip, dar sunt şi alte instituţii care nu au legătură cu activitatea navală. Am încredere, până acum au fost nişte profesionişti, nu doar cei care au gestionat lucrurile din parea Ministerului Transporturilor, ci şi alte instituţii şi au fost evitate tot felul de situaţii care puteau să se transforme în tragedii. Au fost, e zonă de conflict, gândiţi-vă că s-au bombardat peste Dunăre. Am fost de acord ca în acea zonă, pe malul românesc să poată fi parcate, nu ştiu dacă e termenul potrivit, toate navele care nu au loc să intre în Reni sau Ismail. Dacă ar aştepta pe malul celălalt ar fi în pericol”, a mai spus ministrul Grindeanu.

****

Articole recomandate:

citește și

lasă un comentariu

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

toate comentariile

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

articole categorie

Lucrăm momentan la conferința viitoare.

Îți trimitem cele mai noi evenimente pe e-mail pe măsură ce apar: