2 martie, 2018

Fostul director al CNADNR Narcis Neaga a fost numit, joi, membru în Consiliul de Administraţie al Companiei Naţionale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR).

Demis din funcție imediat după căderea Guvernului Victor Ponta, Narcis Neaga rămâne în istorie pentru următoarea performanță:

El a lucrat la caietul de sarcini al licitaţiei pentru desemnarea firmei de consultanţă pentru reactualizarea studiului de fezabilitate al autostrăzii Comarnic-Braşov (58 km), caiet de sarcini ce conținea printre condițiile de calificare faptul că firma de consultanţă care va fi desemnată câştigător urma să pună la dispoziţia CNADNR un automobil nou în valoare de 25.000-30.000 de euro, precum şi un buget de instruire în ţară/străinătate a personalului CNADNR de 30.000-40.000 de euro.


Asociaţia Pro Infrastructură spune că perioada în care Narcis Neaga a condus CNAIR a fost ”cea mai nocivă pentru dezvoltarea infrastructurii rutiere din România din ultimii ani”.

Narcis Neaga este cercetat de procurorii DNA pentru abuz în serviciu în legătura cu un contract privind autostrada Sibiu – Orăştie.

În ciuda acestor ”performanțe”, Narcis Neaga se bucură de deplină încredere politică- a fost angajat consilier al fostului ministru al Transporturilor Răzvan Cuc, în Guvernul Grindeanu.

Asociaţia Pro Infrastructură afirmă că în perioada mandatului lui Neaga deschiderea circulaţiei pe lotul 3 al Autostrăzii A1 Orăştie-Sibiu, în plină campanie electorală la ultimele alegeri prezidențiale, s-a făcut prin muşamalizarea sutelor de defecte tehnice, fapt care a dus la vestita demolare pe 200 de metri şi închiderea circulaţiei pentru un an, timp în care au murit mai bine de 10 persoane pe drumul naţional paralel (DN1).


Tor în timpul mandatului lui Neaga la conducerea CNAIR, lansarea licitaţiilor pentru loturile 2, 3 şi 4 ale Autostrăzii A1 Lugoj-Deva s-a făcut fără a avea acordul de mediu revizuit, fapt care a creat problema tunelurilor de pe lotul 2 (blocaj încă nerezolvat) şi, în plus, s-au lansat aproximativ 20 de licitaţii pentru pregătirea unor proiecte de autostrăzi şi drumuri expres, anulate în marea lor majoritate, afirmă Asociaţia Pro Infrastructură.

Organizaţia mai spune că pentru proiectul A1 Sibiu-Piteşti licitaţia pentru revizuirea studiului de fezabilitate s-a lansat la un preţ derizoriu, ignorând avertismentele Comisiei Europene, fapt care a dus la rezilierea contractului în anul 2017.

Organizaţia ”dezaprobă categoric” decizia ministrului Lucian Şova de a-i oferi lui Neaga un post în Consiliul de Administraţie al CNAIR şi îşi exprimă speranţa că ministrul ”îşi va reconsidera poziţia în cel mai scurt timp”.

Narcis Neaga a fost demis de la conducerea CNAIR în decembrie 2015, ca urmare a unei inspecţii a Corpului de control al Ministerului Transporturilor cu privire la unele nereguli depistate în construcţia autostrăzii Sibiu-Orăştie.

El este cercetat de procurorii DNA pentru abuz în serviciu în legătura cu un contract privind autostrada Sibiu – Orăştie, iar în decembrie 2015 el a fost plasat sub control judiciar în acest dosar.

Procurorii DNA spun că, în 15 mai 2014, Narcis Neaga, în calitate de director general al Companiei Naţionale de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România SĂ, a suspendat abuziv un contract de servicii privind supervizarea lucrărilor la autostrada Orăştie-Sibiu şi a plăţilor aferente acestuia, cu încălcarea dispoziţiilor contractuale, a condiţiilor Federaţiei Internaţionale a Inginerilor Consultanţi şi a dispoziţiilor legale.

Articole recomandate:

citește și

lasă un comentariu

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

toate comentariile

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

articole categorie

Lucrăm momentan la conferința viitoare.

Îți trimitem cele mai noi evenimente pe e-mail pe măsură ce apar: