fbpx Modifica setari cookieuri

Chestiunea

OECD: Ravagiile pe care le-a făcut criza Covid în segmentul IMM-urilor la nivel mondial

Peste un sfert (26%) din cele peste 30.000 de IMM-uri din întreaga lume ce au participat la un sondaj OECD au declarat închiderea activității între… Mai mult

20.07.2020

La obiect

Ce verifică ANAF la retailerii online, în cadrul campaniei de colectare de venituri care să compenseze stimulentele acordate HoReCa

Direcția de Antifraudă Fiscală din cadrul ANAF are în derulare mai multe controale în domeniul comerțului electronic. Vizați sunt operatorii care nu sunt înregistrați corespunzător,… Mai mult

20.07.2020

Analiză

Datoria publică, la pragul de 40%. Câteva observații tehnice relevante pentru deciziile de politică economică

Nivelul datoriei publice calculată oficial de Ministerul Finanțelor pentru luna mai 2020 a crescut până la 39,9%, în condițiile în care s-a depășit pragul de… Mai mult

19.07.2020

Chestiunea

Discuția a început: cum folosim cele 33 de miliarde pentru a ne racorda la proiectele UE. ”Economia viitorului post-COVID”

Șansa României de-a folosi ”cu cap” cele 33 de miliarde de auro alocate de la UE pentru relansarea economiei și pentru strategia post-Covid este să… Mai mult

15.07.2020

Monica Macovei, despre Strategia Anticorupţie: PDL nu a urmat agenda reformatoare a lui Băsescu

de Razvan Diaconu 16.10.2011

Vicepreședintele PDL Monica Macovei a acordat cursdeguvernare.ro un interviu în care a vorbit despre neajunsurile noii Strategii Anticorupție 2011-2014, precum și despre așteptatele măsuri de integritate pe care europarlamentarul le discută și cu premierul Emil Boc în interiorul partidului.

E greu să-ți imaginezi că politicienii, care au decizia adoptării unei legi în mâna lor, vor adopta legi care să contravină intereselor personale

cursdeguvernare.ro: Care sunt atuurile actualei Strategii Anticorupție, ce aduce nou față de strategiile anticorupţie precedente?

Monica Macovei: Nu aduce nimic nou. Trebuie o strategie care să acopere perioada următoare. A fost una 2005-2007, apoi a fost alta pe următorii câțiva ani și, acum, autoritățile românești au obligația să adopte o nouă strategie pe următorii trei ani. Strategie și plan de acțiune.

În mod firesc, trebuie să meargă pe măsurile din planul de acțiune din prima strategie și, în funcție de implementare – de pildă ce nu s-a implementat să se pună în continuare măsura respectivă şi să se urmărească implementarea, sau, din contră, dacă ceva nu a mers bine, să corectezi, pe prevenție.

De exemplu, sunt probleme cu controlul instituțiilor, corpurile de control ale miniștrilor, s-au redus posturile și ele trebuie să intre în această strategie. Controalele în sine ale miniștrilor și ale Corpului de control al prim-ministrului și ele trebuie să fie introduse în această strategie și să le fie urmărite rezultatele, câte persoane au fost sancționate, ce efecte s-au produs.

cursdeguvernare.ro: În afară de propunerea dumneavoastră privind ridicarea imunității parlamentarilor – adică votul în plen în 48 de ore de la sesizare – totul e foarte general.

Monica Macovei: Da, acolo era prevăzută o măsură generală și eu evit măsurile formulate general, pentru că nu duc la nimic, sunt un bla-bla care nu ne ajută cu nimic, deci trebuie spuse lucruri cât mai concrete.

Și am spus în acel context că există deja o propunere în Camera Deputaților, de modificare a Regulamentului, care prevede să se ia decizia în 48 de ore, prin vot deschis și fără examinarea probelor ca și cum ai fi un organ judiciar. De asta sugerez, dacă tot e în dezbatere publică, faptul ca în această strategie să treacă direct acest proiect de lege și să se pună un termen pentru finalizare cu responsabil Parlamentul.

cursdeguvernare.ro: Dar nu e întreaga strategie prea vagă, prea generală?

Monica Macovei: Mi se pare că are chestiuni prea generale și m-aș referi la planul de acțiuni, că strategia îți pune liniile pe care merge în prevenție, în combatere. Planul de acțiuni este un tabel cu măsuri concrete, termene, buget și persoană responsabilă. Acolo sunt măsurile concrete.

Planul de acțiune lansat în dezbatere publică, de pildă, nu are buget pe fiecare măsură. La buget scrie că se va stabili în cursul dezbaterii publice. Eu nu înțeleg de ce nu s-a făcut o propunere de buget pentru fiecare măsură și abia apoi dezbaterea publică poate să spună că sunt prea puțini bani, că sunt prea mulți. Dar, altfel, în dezbaterea publică nu te apuci ca un contabil să calculezi cam cât ar costa punerea în aplicare a unei astfel de măsuri.

cursdeguvernare.ro: Dacă este prea vagă strategia, există în PDL o echipă care lucrează la măsuri concrete?

Monica Macovei: Această strategie și planul de acțiune aflat în dezbatere publică au fost făcute de Ministerul Justiției, împreună, presupun, cu alte instituții implicate în efortul anticorupție. Aici și CSM, Parlamentul, Înalta Curte de Casație, instituțiile de control de la diverse ministere, administrația locală au răspunderi.

cursdeguvernare.ro: Dar trebuie ranforsată și politic o astfel de strategie. De asta vă întreb dacă există în PDL cineva care lucrează la o strategie anticorupție, persoane care să fie dispuse să susțină mai târziu și în Parlament atare măsuri legislative.

Monica Macovei: Când se termină această dezbatere publică, varianta finală a strategiei și a planului de acțiune trebuie să fie adoptate prin hotărâre de guvern, iar în guvern există premierul Emil Boc, PDL, și alți miniștri PDL și UDMR și UNPR. Și acolo se va manifesta voința politică pentru adoptarea planului de acțiune și apoi urmărirea lui în practică. Nu dublează partidul Guvernul.

cursdeguvernare.ro: Dar am văzut că și partidul se organizează, chiar recent, aveți un președinte la Comisia de Justiție, libertăți cetățenești și politică externă, domnul senator Mircea Andrei. Deci sunt persoane…

Monica Macovei: De-abia s-a constituit această comisie. Ar putea să contribuie și această comisie. Aceste comisii din interiorul partidului – toate partidele au astfel de comisii – fac propuneri pentru strategiile în domeniile respective ale partidului sau în luări de poziție.

Eu am mai spus public că nu cred că aceasta a fost una dintre numirile cele mai potrivite. Cred că a fost o numire nepotrivită, cea a domnului Mircea Andrei la Comisia de justiție și politică externă. Să vedem ce o să facă mai departe.

cursdeguvernare.ro: De ce considerați că este o numire nepotrivită?

Monica Macovei: Asta e tot ce am de spus.

cursdeguvernare.ro: Ați văzut că și colegul dumneavoastră, domnul Cristian Preda, a vrut să candideze, dar a spus dânsul că nu a putut candida.

Monica Macovei: Da, l-am auzit și eu, cred că ieri (vineri – n.r.) a făcut aceste afirmații, că nu a reușit să vadă procedurile exacte de depunere a candidaturii şi termenul. Am să verific aceste lucruri, eu în ședințele BPN în care am fost nu rețin să se fi discutat sau aprobat procedura de alegere a președinților acestor comisii.

cursdeguvernare.ro: Să ne întoarcem la strategia anticorupție.

Monica Macovei: Repet, obligația strategiei și planului de acțiune este a Executivului. Am văzut că a fost consultat și Parlamentul, nu știu dacă o să răspundă sau nu. Sigur, e bine să ai un sprijin politic cât mai mare, ca să poți să pui în aplicare aceste măsuri.

cursdeguvernare.ro: Ați găsit în partid acest sprijin?

Monica Macovei: În ceea ce mă privește, orice măsură anticorupție deșteaptă, bună, nu una de formă, are sprijinul meu. Dar vreau să vă spun că nu trebuie să alunecăm spre a evita răspunderea persoanelor responsabile pentru aceste documente și conținutul lor. Dacă implicăm prea multă lume, s-ar putea să ajungem numai la amânări și la un un conținut diluat.

cursdeguvernare.ro: Tocmai de aceea v-am și întrebat, au măsurile anticorupție sprijinul necesar în partid, ca să pună punctul pe ”i”?

Monica Macovei: Da, au acest sprijin. Planul de acțiune și strategia sunt produsul celor din Ministerul Justiției și al celorlalți care au atribuții de aplicare a acestor măsuri. De exemplu, Curtea de Conturi, rapoartele Curții de Conturi, sunt bune, nu sunt bune, sunt corecte, vin la timp, se uită la oportunitatea cheltuirii.

cursdeguvernare.ro: Cum vă explicați că în anii trecuți, toată clasa politică înfiera corupția, promitea măsuri anticorupție, iar acum e liniște pe întreaga scenă politică, inclusiv la dumneavoastră în partid e o oarecare liniște? Acel cod de conduită de care vă ocupați și dumneavoastră și domnul Buda întârzie să fie adoptat în BPN.

Monica Macovei: Va fi adoptat. În general, am văzut că măsurile anticorupție, mai ales cele dure care îi vizează direct pe politicieni, și-au pierdut susținerea după ce România a intrat în Uniunea Europeană și, într-un fel, este de înțeles, pentru că, practic, este un risc asumat.

E greu să-ți imaginezi că politicienii, parlamentarii, care au decizia adoptării unei legi în mâna lor, vor adopta legi care să contravină intereselor personale. Sigur că așa trebuie să se întâmple, pentru că de asta sunt în Parlament, dar, pe de altă parte, trebuie să știi că ai de la început acest risc când te lupți cu corupția politică.

Premierul Boc a spus că nu este de acord cu modificările lui Marton Arpad la Legea ANI

cursdeguvernare.ro: Au apărut acum propunerile acelea venite de la domnul deputat UDMR Marton Arpad, care restrâng atribuțiile Agenţiei Naţionale de Integritate.

Monica Macovei: Da, şi care lipsesc ANI de orice conținut.

cursdeguvernare.ro: Cum vedeți aceste propuneri, ar putea să aibă adepți și în celelalte partide?

Monica Macovei: S-ar putea ca în realitate să aibă adepți și în celelalte partide, pentru că multor politicieni din toate partidele nu le place să completeze declarațiile de avere și de interese, nu le place când presa le completează, cred că ar prefera ca electoratul să nu le știe. Dar este una din condiționalitățile Mecanismului de Cooperare și Verificare, care iată câtă importanță are și în contextul Schengen. Dar nu numai de asta vorbim.

În primul rând, vorbim de faptul că într-o democrație, veniturile, cheltuielile, declarația de interese, adică acțiunile în diverse societăți comerciale sau în fundații ale politicienilor – adică cei plătiți din bani publici – trebuie să fie publice. Iar asta pentru opinia publică românească, în primul rând, nu pentru Comisia Europeană. Or, propunerile domnului Marton Arpad practic golesc de conținut, încearcă să anuleze publicitatea declarațiilor de avere, adică ele să nu mai fie publicate pe site-ul ANI, ele să nu mai fie deloc făcute în perioada de campanie electorală – exact momentul în care oamenii trebuie să se uite la tot ceea ce e legat de candidați, inclusiv la ce averi au făcut, cât timp au fost în funcții publice. Tocmai în această perioadă în care opinia publică, alegătorii trebuie să afle informații, lipsesc aceste informații. Deci, ce semnal transmit electoratului? Unul foarte prost.

În SUA, în timpul campaniei electorale, toate aceste lucruri sunt publice. Una din propunerile domnului Marton Arpad este să nu se mai facă deloc publice în perioada de campanii electorale, apoi să nu fie publicate pe site-ul ANI contractele celor în funcții publice în conflict de interes constatat de instanța de judecată, să nu mai fie anulate. Deci, dacă mi-am dat, ca șef de instituție, am plătit bani și am făcut un contract cu firma mea sau firma mamei mele, contractul să rămână valabil, chiar dacă este conflict de interese stabilit de instanță. E inacceptabil.

cursdeguvernare.ro: Dar cum simțiți în PDL, e respinsă suficient propunerea lui Marton Arpad de PDL în cadrul coaliției?

Monica Macovei: Am discutat chiar azi dimineață (sâmbătă – n.r.) cu premierul Boc și nu este de acord cu aceste propuneri de modificare venite de la UDMR. Mai departe o să vedem împreună ce se întâmplă în coaliție.

cursdeguvernare.ro: E suficient să nu fie de acord? Pentru că domnul Marton Arpad e parlamentar și depune orice inițiativă dorește.

Monica Macovei: Sigur, dar trebuie discutat în coaliție și eu mă îndoiesc că domnul Marton Arpad nu și-a întrebat colegii din UDMR.

Dar, sigur, orice parlamentar poate să aibă orice inițiativă, dar trebuie apoi discutată în coaliție, pentru că este o inițiativă care afectează o instituție anticorupție extrem de importantă din România, pentru care avem și o condiționalitate foarte specifică în Mecanismul de Cooperare și Verificare pe Justiție, adică avem o răspundere generală în această țară, pentru existența și funcționalitatea ANI.

cursdeguvernare.ro: Nu e prima dată când un parlamentar UDMR vine cu astfel de propuneri, și domnul Gyorgy Frunda a venit cu atacuri similare la adresa ANI și a tot ceea ce înseamnă controlul de integritate. E o formă de șantaj, de presiune în interiorul coaliției sau le convine la nivel personal?

Monica Macovei: Nu le place. E clar că nu le place. Multor politicieni nu le convine să-și facă publice declarațiile de avere și de interese, să fie cercetați de ANI sau de DNA, e foarte clar că nu le place, dar e previzibil că e așa, cui îi place?

Dacă ați fi politician și ați avea ceva de ascuns, ați încerca să vă folosiți puterea și să mai luați din lege, să mai scoateți. Aici suntem, asta e bătălia de dus, nu e vorba numai de niște legi și instituții, ci de reforma clasei politice, care se poate face, dacă aceste instituții sunt lăsate să funcționeze independent.

cursdeguvernare.ro: Ar putea exista o anumită complicitate cu domnul parlamentar Marton Arpad din partea altor partide, a unor parlamentari din PDL, din UNPR, din USL?

Monica Macovei: Nu am informații în acest sens.

cursdeguvernare.ro: Vă întreb pentru că nu s-au văzut niște poziții publice puternice împotriva domnului deputat Marton Arpad. Iar în UDMR, chiar domnul Kelemen Hunor spunea că e democrație şi că, potrivit Constituției, un parlamentar depune orice inițiativă.

Monica Macovei: Sigur, în orice partid. Dar acum și noi avem dreptul să ne îndoim de diverse declarații. Chiar dacă ar fi așa, chiar dacă nu ar fi vorbit cu nimeni domnul Marton Arpad și a făcut-o singur, fără să întrebe pe nimeni, fără să se consulte.

Dar e aceeași regulă, sunt niște amendamente depuse, care trebuie discutate și care, dacă – Doamne ferește! – trec, anulează legea și instituția aceasta. Am văzut în presă că sunt și câțiva parlamentari sau persoane numite în funcții publice din UDMR care sunt verificate de ANI. Deci, ar fi un semn prost dat opiniei publice.

cursdeguvernare.ro: Dumneavoastră sunteți vicepreședinte al PDL. În Biroul Permanent ați fi dispusă să propuneți reprezentanților din coaliție să ia o poziție în interiorul coaliției?

Monica Macovei: Sigur că da. De fapt, aceste amendamente ale domnului Marton Arpad sunt făcute la un proiect de lege inițiat de domnul deputat Ciuhodaru, care era inofensiv, dar nici nu îmbunătățea în mod spectaculos, mai adăuga niște studii, încărca activitatea agenției. Dacă procedura permite, cea mai bună soluție ar fi retragerea proiectului. Să-și retragă proiectul.

Partidul are dreptul să vadă ce ai făcut în funcţia în care te-a propus şi te-a susţinut

cursdeguvernare.ro: Spuneați că PDL își va face în zece zile curățenie în Guvern. Era vorba de o listă de oameni cu probleme de integritate.

Monica Macovei: Am dat un termen pe care l-am crezut eu realizabil.

cursdeguvernare.ro: A expirat.

Monica Macovei: Da, dar nu înseamnă nimic asta. Comisia aceea s-a constituit, a audiat circa 50-60 de persoane, secretari de stat sau șefi de agenții, ceea ce nu s-a mai întâmplat în niciun alt partid politic și acum trebuie să ne întâlnim să facem propuneri comune ale comisiei către premier. Nu am reușit să ne întâlnim, din cauza programului. E adevărat că și eu stau la locul meu de muncă, de la Bruxelles.

Să vedem, dacă mai mergem pe varianta întrunirii comisiei, dacă din punct de vedere administrativ se poate. Dacă nu, face fiecare propuneri individuale către premier. Dacă au trecut cele zece zile, nu înseamnă că acel proiect a murit. Dar circa zece zile a fost aprecierea mea. Eu mi-am făcut o opinie și știu ce propuneri am să fac. Nu o să vi le spun acum.

cursdeguvernare.ro: Dar niște criterii după care se face lista ne-aţi putea spune?

Monica Macovei: Criteriile au fost de competență și de integritate și de imagine. De exemplu, toate aceste persoane au completat anumite fișe, toate făcute pe un formular, referitoare la obiectivele lor profesionale, la ce realizări profesionale au, ce au făcut, ce își propun să facă, dacă au greutăți, ce viziune au pentru funcția respectivă și domeniul în care lucrează. Este și un CV, m-am uitat și pe CV-ul persoanei pentru pregătirea profesională pentru acele funcții.

Apoi, sigur, și partea de integritate, iar aici am făcut verificări în presă pe tot ceea ce a apărut legat de contracte cu statul și diverse. Am luat și declarațiile de avere și de interese ale persoanelor și ce s-a scris în timp despre ei. Și am pus întrebări în timpul interviurilor apropo de diverse acuze făcute în presă.

Dar și acest proces poate să continue, nu s-a încheiat.

cursdeguvernare.ro: Până la ce funcții se merge? Secretari de stat, miniștri poate?

Monica Macovei: Comisia asta s-a ocupat de secretari de stat și de șefi de agenții. Nu de miniștri, aici evaluarea o face prim-ministrul.

Dacă prim-ministrul va vrea vreodată o comisie care să facă o analiză și să îi facă propuneri, eu mă ofer.

cursdeguvernare.ro: S-a vorbit atât de mult, persoane din conducerea PDL au vorbit atât despre remaniere, despre curățenie în partid, încât dacă nu se face, instituțiile respective sunt slăbite, oamenii aceia își pierd autoritatea. Asta în timp ce BPN al PDL nu taie nodul gordian, nu face odată operația.

Monica Macovei: Dacă sunt funcționar public, eu trebuie să-mi fac treaba. Numele nu au fost făcute publice.

cursdeguvernare.ro: Dar vizavi de această curățenie, și oamenii repectivi se pot întreba cine face curățenie, cine mă dă pe mine afară? Un partid care la comisia de muncă îl pune președinte pe domnul Botiș, de exemplu…

Monica Macovei: Treaba lor ce se întreabă. Aici vorbim de funcții ocupate de persoane propuse de partid. Nu vorbim de profesioniști angajați prin concurs sau altfel. Sunt numiri politice, fără a fi nimic rău în această expresie.

Da, partidul are dreptul la un interval de timp să vadă ce ai făcut în funcția respectivă în care eu te-am propus și te-am susținut. Ți-ai făcut bine treaba? Și, repet, PDL este singurul partid care face astfel de evaluări, așa că lecții de la alte partide nu vreau să iau, nici eu și nimeni altcineva.

cursdeguvernare.ro: Am amintit despre domnul Botiș, au fost anumite numiri în comisiile acestea, alegeri în măsura în care ați văzut că și domnul Cristian Preda s-a plâns că nu și-a putut depune candidatura.

Monica Macovei: De asta am intrat în BPN, că lucrurile nu merg foarte bine.

cursdeguvernare.ro: De pildă, dumneavoastră cum primiți faptul că domnul Botiș, care și-a dat demisia în condițiile pe care le cunoaştem cu toţii – acea problemă morală, cum spunea chiar domnia sa – acum conduce Comisia de muncă a PDL?

Monica Macovei: Ca și în cazul domnului Mircea Andrei și a domnului Marin Anton, consider că rezultatul acestor alegeri și, respectiv, numirea lor în conducerea acestor comisii de specialitate nu este una potrivită.

PDL nu a urmat agenda reformatoare a lui Traian Băsescu, și aici mă refer la contractele de achiziție publică, la sistemul clientelar

cursdeguvernare.ro: Parlamentul European a adoptat, chiar la iniţiativa dumneavoastră, o rezoluție de asumare a Strategiei Anticorupție elaborate de Comisia Europeană. Ce ar trebui ca, în materie de anticorupție, mecanismele românești de luptă cu corupția să se ridice la standarde europene?

Monica Macovei: Există un mecanism instituit de Comisie, pentru prima oară în istoria UE prevede un sistem de raportare pe toate statele membre, pe corupție și anticorupție în anumite domenii.

Prioritară va fi problema achizițiilor publice, și e pentru prima oară când se face o astfel de verificare, analiză la nivelul tuturor statelor membre. Până acum, era privită ca o chestiune națională: fiecare stat să-și rezolve problema corupției. Prin această rezoluție, am cerut să intre și corupția la capitolul justiție. De exemplu, să intre între domeniile verificate de comisie.

Am cerut să se facă rapoarte intermediare și mai repede decât prevăzuse inițial comisia, pe toate cele 27 de state membre. Am cerut să se adauge domenii referitoare la conflictul de interese, la spălarea banilor – și toate astea ar fi și asupra României, pentru că este unul din statele verificate și, în plus, are un efect benefic pentru toată Uniunea Europeană.

Există corupție și în alte state și costă bani. Pe o evaluare aproximativă făcută de Comisia Europeană, corupția costă pe an în Uniunea Europeană, 120 de miliarde de euro, cât e bugetul Uniunii Europene.

cursdeguvernare.ro: Ați spus recent că v-ați dat o limită de timp să vedeți dacă sunteți compatibilă cu partidul.

Monica Macovei: Să văd dacă am șanse să-mi îndeplinesc obiectivele pentru care am intrat în BPN.

cursdeguvernare.ro: Care ar fi această limită?

Monica Macovei: Când o să ajung la o concluzie cu privire la împlinirea acestei limite de timp, o să o comunic public.

Așa, am dat o declarație în care am spus, şi poate că mulți s-au bucurat aflând că mi-am dat o limită de timp și așteaptă să treacă această limită de timp cât mai repede. Și, ca atare, există și varianta să stau ca un cui acolo și să insist pe prioritățile mele.

Sigur, orice variantă este posibilă, am să decid chiar în funcție de șansele pe care cred că pot să le am.

cursdeguvernare.ro: În ce situație v-ați da demisia?

Monica Macovei: N-am cum să vă răspund la această întrebare. Când se va întâmpla ceva care să mă determine să fac asta, am să vă anunț.

cursdeguvernare.ro: Aveți semnale privind Codul de integritate, simțiți că va fi adoptat în BPN al PDL?

Monica Macovei: Da, va fi adoptat în BPN. Cel puțin, asta am discutat cu premierul și azi-dimineață (sâmbătă – n.r.). În cel mai scurt timp va fi adoptat.

cursdeguvernare.ro: Ce ați avea de reproșat PDL-ului?

Monica Macovei: Dar de ce nu mă întrebați ce am de reproșat USL-ului?

cursdeguvernare.ro: Pentru că nu sunteți membru USL.

Monica Macovei: Că nu a depus destule eforturi să fie altfel decât celelalte partide, așa cum a promis în campanie. Şi nu a urmat agenda reformatoare a lui Traian Băsescu și aici mă refer la contractele de achiziție publică, la sistemul clientelar, la promovarea unor oameni care nu sunt competenți. Asta nu înseamnă că e o regulă generală, sunt promovați și oameni competenți.

Dar, fiindcă vreau să spun și acest lucru, lucrul cel mai bun este ce a făcut pentru România în această situație de criză economică și financiară. E bine să știe opinia publică ce se întâmplă în Grecia, Italia, Portugalia și ce nu se întâmplă în România, tocmai datorită acestui guvern.

Și aș mai vrea să spun ceva, care e valabil și pentru România, și pentru Uniunea Eurpeană: solidaritate nu înseamnă că unii muncesc și plătesc taxe, iar alții stau cu burta la soare sau fură. Nu asta este solidaritate. Spun asta pentru că tot aud de solidaritate, că ăia care plătesc taxe trebuie să fie solidari cu ceilalți.

Mergeți în homepage ›

Publicat la data de 16.10.2011

5 comentarii

  1. Monica Macovei atacă PDL: Nu a urmat agenda reformatoare a lui Traian Băsescu - wikipolitic.info
    17.10.2011, 1:10 am

    […] Interviul integral pe cursdeguvernare.ro […]

  2. RUPA VILI
    17.10.2011, 7:45 am

    Mesaj de foarte mare importanta !

    CEDO pedepseste Romania pentru ca magistratii romani incalca legea ,un dosar dureaza sa fie solutionat 11 ani ,in acest timp magistratii inseala statul ,furand salar lunar ,prime anuale ,ani pe cartea de munca .
    Solicit de urgenta sa le fie confiscata averea la acesti magistrati care au mintit si inselat statul ,sa fie arestati si destituiti din magistratura ,numai asa vom face curatenie in tara noastra de INTERLOPI CU LEGITIMATIE DE LA STAT !

  3. casandra
    17.10.2011, 12:44 pm

    Doamna Macovei, dumneavoastra stabiliti drept criteriu al solidaritatii plata taxelor, cei care platesc si cei care nu platesc impozite.
    Cum definiti solidaritatea daca patronul care si-a concediat salariatul in plina criza pentru a-si maximiza profitul (pe care poate plateste impozit, daca nu a ales cumva sa-l “optimizeze fiscal” prin Liechtenstein) nu mai vrea sa fie solidar cu somerul produs chiar de el, somer care nu plateste impozit?
    Chiar este plata impozitului criteriul valid pentru solidaritate?

  4. M.O.
    17.10.2011, 4:25 pm

    TB a fost ‘vandut’ pe ’30 de arginti’ de cati Iuda incap in PDL sau chiar in Romania; El trebuia sa scoata de mult biciul si sa faca ordine chiar cu forta + istetimea sa !!!

    Magistratura: iata un subiect pe care eu il tratez astfel:
    “” dupa 1948, and s-a schimbat definitiv puterea in Romania, una dintre oposantele acestei noi oranduiri comuniste a fost vechea magistratura. Pentru ca putea s-o lichideze fizic in totalitate, comunistii au introdus in completul de judecata ‘asesorul popular’ menit a turna la Secu si Partid pe acei judecatori care nu dadeau sentinte favorabile celor ‘saraci proveniti din randurile clasei muncitoare etc’… Trucul a reusit si in scurt timp toti judecatorii dansau cum li se canta.
    Deoarece situatia actuala are un schelet asemanator [tot o justitie care lucreaza contra intereselor noastre actuale] este cazul ca in completul de judecata sa fie introdusi ‘asesorii sociali’, alesi dintre cele mai oneste si cinstite persoane ale societatii civile, care sa sesizeze imediat opinia publica si organele statului ds. orice abatere de la deotologia actului judiciar. Asta este singura solutie – o revolutie in magistratura !!!!””

  5. Norse
    17.10.2011, 7:03 pm

    Ce este ingrijorator pentru intreaga societate romaneasca este ca tot ce inseana reforma (in justitie, economie, politica) este lasat in seama liderului providential, fie ca e Traian Basescu, ca a fost Ion Iliescu (ultimul pe lista cu voia dumneavoastra), Constantinescu, Regele Mihai etc etc. Intotdeauna avem nevoie de un jupan, un geniu, unul “care sa dea cu ei de pamant”, sa-i “traga in teapa in piata universitatii”, sa “ia taurul de coarne”. Vom viermui in mocirla asta manelisto-fanariota pana cand vom intelege ca de jos in sus trebuie sa plece deciziile importante, nu de sus in jos, de la populatie la lideri, nu invers. Asa a fost si in Franta, si in SUA si in Anglia. Asta ma enerveaza si la Monica Macovei, nu iese din paradigma liderului providential (TB).

Lăsați un comentariu


Stiri

Președintele Consiliului European, Charles Michel, în vizită la Beirut. 26 de oficiali libanezi reținuți în anchetă

Iulian Soare

Președintele Consiliului European, Charles Michel, se află sâmbătă la Beirut, înaintea organizării unei conferințe a donatorilor care urmărește strângerea de fonduri care să fie folosite… Mai mult

Stiri

România a trimis opt tone de materiale medicale în Liban

Razvan Diaconu

România a trimis sâmbătă aproximativ opt tone de materiale medicale în Liban, cu două aeronave care au pleacat de la Baza 90 Otopeni. Cu această… Mai mult

Stiri

Munca flexibilă, aprobată prin OUG. Detaliile

Razvan Diaconu

Proiectul pentru introducerea muncii flexibile (corespondentul modelului german Kurzarbeit) a fost aprobat în ședința de Guvern de vineri. Angajatorul va putea reduce unilateral timpul de… Mai mult

Europa

Șapte județe din România, incluse de Germania în lista „zonelor de risc” de călătorie

Vladimir Ionescu

Judeţele Argeş, Bihor, Buzău, Neamţ, Ialomiţa, Mehedinţi şi Timiş au fost incluse de autorităţile din Germania pe lista zonelor de risc, iar persoanele care intră… Mai mult

Stiri

Guvernul pregătește a doua rectificare a bugetului 2020

Razvan Diaconu

Guvernul va adopta săptămâna viitoare proiectul de ordonanță privind rectificarea bugetară, a anunțat premierul Ludovic Orban la începutul ședinței de Guvern de vineri. Este a… Mai mult

Europa

Turcia reia operațiunile de prospecțiune în Mediterana de Est

Iulian Soare

Președintele Turciei, Recep Tayyip Erdogan, a anunțat vineri că țara sa a reluat operațiunile de explorare a gazelor în estul Mediteranei, susținând că Grecia nu… Mai mult

Stiri

Ministerul Finanțelor lansează o nouă ofertă de titluri de stat pentru populație

Vladimir Ionescu

Ministerul Finanțelor a anunțat vineri că,  începând de luni, 10 august 2020, se deschide subscripția pentru noi emisiuni de titluri de stat destinate exclusiv populației… Mai mult