fbpx

Analiză

Observații pe scăderea cu 5,1% a PIB pe primele 3 trimestre

Produsul Intern Brut pe al treilea trimestru din 2020 a consemnat o scădere de -6% atât în termeni reali cât și pe seria ajustată sezonier… Mai mult

15.11.2020

Europa

Comisia Europeană: În România există riscul ca școala online să agraveze inegalitățile deja accentuate. Observațiile de țară

“Există riscul ca din cauza trecerii la învățarea la distanță să se agraveze inegalitățile deja accentuate”, avertizează Comisia Europeană, în Monitorul educației și formării profesionale… Mai mult

12.11.2020

La obiect

GFK: România, statul UE cel mai lovit de pandemie în puterea de cumpărare. Disparitățile regionale

România a fost cel mai afectat stat de pandemie din UE la nivelul puterii de cumpărare a consumatorilor, potrivit unui studiu publicat la nivel european… Mai mult

11.11.2020

La obiect

Septembrie 2020 – În pofida pandemiei, avansul salariului real revine la peste 5 procente

Potrivit datelor publicate de INS, câștigul salarial mediu brut din luna septembrie 2020 a fost de 5.414 lei, cu 77 de lei sau 1,4% mai… Mai mult

10.11.2020

Campanie susținută de grupul PPE din PE

Mobilitate și Transport până și după 2030 – viziunea și propunerile Grupului PPE

de Vladimir Ionescu , 27.10.2020

Grupul PPE din Parlamentul European a adoptat săptămâna trecută documentul de poziție  ”Mobilitate și Transport până și după 2030”, document întocmit de europarlamentarul român Marian Jean Marinescu, în calitate de coordonator al PPE pe politica europeană de transport.

”În viziunea noastră, transportul european trebuie să fie pregătit să facă față noilor realități socio-economice, tehnologice, de mediu, precum și cele privind sănătatea publică. Acest sector necesită investiții majore în noi modele de mobilitate, digitalizare, cercetare și inovare, surse alternative de energie și eficiență energetică”, declară Marian Jean Marinescu.

În Documentul de Poziție se afirmă concluziile PPE: ”Mobilitatea și transportul sunt condiții prealabile pentru prosperitate, bogăție și oportunități. Mobilitatea apropie cetățenii, în consecință toată Europa. Prin urmare, Grupul PPE se angajează să facă sistemul de transport european accesibil, fiabil, digital și durabil. Vrem să menținem costurile de transport pe gospodărie la nivelurile actuale, să creăm un Spațiu unic de transport european și să reducem poluarea și emisiile cu ajutorul progresului tehnologic, eficienței și investițiilor”.

Plecând de la premisa că libertatea de circulație în UE este un drept cetățenesc, PPE solicită Comisiei Europene să propună un cadru legislativ privind servicii  multinodale, ”din ușă în ușă”, pentru achiziția de bilete, rezervarea și plata acestora.

Direcții sectoriale de dezvoltare

Principalele direcții de dezvoltare ale transportului european pe care PPE le propune pentru următorii 20 de ani sunt:

Pentru transportul aerian

adoptarea și implementarea Cerului Unic European 2+  pentru reducerea semnificativă și rapidă a emisiilor poluante

sprijin din partea Comisiei pentru ca producătorii de aeronave să își adapteze producția pentru zboruri europene electrice, pe distanțe scurte și fără escală

conectarea aeroporturilor cu orașe, prin trenuri de mare viteză

obligativitatea aeroporturilor de a folosi doar vehicule cu zero emisii poluante

în contextul actualei pandemii, coordonarea UE în ceea ce privește restricțiile de zbor și protocoalele de igienă și sănătate

includerea în Facilitatea de Recuperare și Reziliență a unui Proiect cu valoare europeană adăugată (EAV) pentru refacerea industriei aeronautice, prin înlocuirea flotelor actuale cu produse noi, sustenabile

Pentru transportul rutier

  • aprobarea și încurajarea doar a investițiilor pentru completarea rețelei principale de coridoare europene – Core TEN-T
  • oferirea de predictibilitate prin realizarea unei foi de parcurs pentru reducerea emisiilor generate de industria auto, bazată pe studii temeinice și care să includă un program european de reciclare a autovehiculelor
  •  continuarea investițiilor în cercetarea și inovarea dedicată combustibililor alternativi
  • realizarea unei foi de parcurs pentru infrastructura rutieră, corelată cu cea pentru industria auto, care să asigure construcția de ”autostrăzi ale viitorului”, digitalizate, cu suficiente stații electrice de încărcare, stații pentru hidrogen, parcări securizate pentru transportul de mărfuri, suficiente grupuri sanitare
  • taxele rutiere și cele non rutiere plătite de către cetățeni trebuie să fie folosite exclusiv pentru întreținerea și modernizarea infrastructurii rutiere, pentru a spori siguranța călătorilor

Pentru transportul pe căi navigabile interioare

  • reglementarea și promovarea folosirii transportului pe ape interioare, unul dintre cele mai puțin poluante, în vederea armonizării și standardizării navigării și echipamentelor
  • finanțare dedicată din Fondurile de Coeziune, Facilitatea pentru Conectarea Europei, Facilitatea pentru Recuperare și Reziliență (RRF)
  • demararea unui Proiect european cu valoare adăugată, finanțat prin RRF pentru navigabilitatea și conectarea multinodală a coridoarelor apelor interioare TEN-T
  • finanțarea cercetării pentru comustibili alternativi, hidrogen, nave electrice și hibride pentru transportul pe căile navigabile interioare

Pentru transportul pe calea ferată

  • mutarea transportului de marfă spre transportul feroviar
  • realizarea unei foi de parcurs pentru implementarea Sistemului european de management al traficului feroviar pentru coridoarele feroviare
  • demararea unui Proiect european cu valoare adăugată pentru transportul feroviar, finanțat prin RRF
  • armonizarea și standardizarea transportului feroviar, mai ales prin includerea unui sistem unic de semnalizare
  • prioritizarea finanțării pentru conectarea în zonele regionale, de frontieră și a porturilor și aeroporturilor
  • înființarea unui sistem european de management a traficului feroviar

Pentru transportul maritim

  • echiparea porturilor europene cu prize electrice de încărcare și transformatoare pentru ca navele aflate la ancoră să nu mai folosească generatoarele pe bază de motorină
  • promovarea transportului maritim de marfă pentru a reduce prezența vehiculelor de mare tonaj pe autostrăzi

Pentru transportul multinodal

  • crearea unei rețele europene de transport maritim care să folosească potențialul generat de Pachetul pentru transport rutier, Zona unică europeană feroviară, transportul maritim pe distanță scurtă și NAIADES – programul Comisiei Europene pentru sprijinirea transportului navigabil pe apele interioare.

Argumentele demersului politic

PPE afirmă că fragmentarea pieței transporturilor nu poate fi depășită fără alinierea corectă a deciziilor naționale de infrastructură cu prioritățile politicii UE și punerea în aplicare a normelor europene existente. Armonizarea și standardizarea la nivel european, împreună cu deschiderea pieței, sunt măsuri obligatorii și urgente pentru un sector al transportului eficient al UE.

Provocarea principală pentru funcționarea pieței unice a transporturilor este aceea de a crea condiții de concurență loială și o legislație socială și de mediu adecvate, avertizează oficialii PPE.

”Strategia noastră ar trebui să ia în considerare diferențele dintre statele membre. Trebuie să propunem soluții care reduc decalajele în materie de proiecte de transport și care nu adâncesc disparitățile deja existente între regiunile dezvoltate și cele mai puțin dezvoltate ale Uniunii.

Noi, grupul PPE, credem că nu există o soluție unică de rezolvare a problemei, ci există soluții diferite pentru situații diferite”, declară europarlamentarul Marian Jean Marinescu.

Mergeți în homepage ›

Publicat la data de 27.10.2020

Lăsați un comentariu


Stiri

Guvernul relaxează condițiile în care retailerii lansează perioade de reduceri masive

Vladimir Ionescu

Condițiile pe care retailerii trebuie să le respecte pentru cele două campanii anuale de soldare vor fi înlesnite printr-o Ordonanță de Urgență care se află… Mai mult

Stiri

6 ani închisoare pentru mită 6,3 milioane euro- Lucian Duță, fost președinte CNAS, condamnat în primă instanță

Vladimir Ionescu

Fostul preşedinte al Casei Naţionale de Asigurări de Sănătate (CNAS) Lucian Duţă a fost condamnat, vineri, de Tribunalul Bucureşti, la şase ani de închisoare pentru… Mai mult

Stiri

Dosarul ANRP – lista celor 10 condamnări dictate de Curtea de Apel

Vladimir Ionescu

Fostul preşedinte al Autorităţii Naţionale pentru Restituirea Proprietăţilor (ANRP) Crinuţa Dumitrean a fost condamnată, vineri, de Curtea de Apel Bucureşti, la şase ani şi trei… Mai mult

Stiri

CRONICILE de sâmbătă dimineața

Redacţia

Cele 5 titluri de mai jos (linkuri către texte) sunt mai mult decât niște teasere: sunt sinteze sau abordări în rezumat ale câtorva din  articolele… Mai mult

Stiri

Autostrada Lugoj-Deva, tehnic imposibil de finalizat în termenul asumat la UE – Pro Infrastructura

Alexandra Pele

Asociația Pro Infrastructură susține că CNAIR este pe cale de a anula licitația pentru finalizarea Autostrăzii Lugoj-Deva, mai exact cei 13 kilometri unde ar trebui… Mai mult

Stiri

Lege promulgată: 80% din redevența pentru ape minerale revine autorităților locale

Raluca Florescu

Un procent de 80% din fiecare redevenţă minieră cuvenită bugetului de stat va fi transferat autorităţii locale pe al cărui teritoriu administrativ se desfăşoară exploatarea… Mai mult

Stiri

Războiul comercial China – Australia continuă: China impune măsuri antidumping pentru vinurile australiene

Raluca Florescu

China a accentuat vineri presiunea asupra Australiei prin impunerea unor măsuri antidumping pentru vinurile australiene importate, fiind cel mai recent semn al tensiunilor diplomatice crescânde… Mai mult