fbpx

La obiect

Factura pandemiei: Deficit record la bugetul Sănătății

Deficitul Sănătății a atins anul acesta un record istoric – aproape 4,4 miliarde de lei, la sfârșitul lunii aprilie, conform ultimei execuții bugetare publicate de… Mai mult

07.06.2021

La obiect

Scădere a costului cu forţa de muncă față pe T1 – a început refacerea corelației cu productivitatea

Costul orar al forţei de muncă a crescut în trimestrul I 2020 a scăzut cu 2,58% față de trimestrul precedent, potrivit datelor publicate de INS.… Mai mult

07.06.2021

La obiect

Bec roșu aprins pe tabloul de bord – Prețurile „industriale” din aprilie

Indicele preţurilor producţiei industriale (IPPI) și-a accelerat creșterea până la 7,89% în aprilie 2021, de la 4,84% în luna precedentă și doar 0,12% în ianuarie.… Mai mult

07.06.2021

Chestiunea

Modificările induse de pandemie în alocarea banilor unei gospodării

Veniturile lunare ale unei familii din România au fost anul trecut, în pandemie, de 5.216 lei, cu 8,9% mai mari faţă de anul anterior, potrivit… Mai mult

07.06.2021

Campanie susținută de grupul PPE din PE

Mobilitate și Transport până și după 2030 – viziunea și propunerile Grupului PPE

de Vladimir Ionescu , 27.10.2020

Grupul PPE din Parlamentul European a adoptat săptămâna trecută documentul de poziție  ”Mobilitate și Transport până și după 2030”, document întocmit de europarlamentarul român Marian Jean Marinescu, în calitate de coordonator al PPE pe politica europeană de transport.

”În viziunea noastră, transportul european trebuie să fie pregătit să facă față noilor realități socio-economice, tehnologice, de mediu, precum și cele privind sănătatea publică. Acest sector necesită investiții majore în noi modele de mobilitate, digitalizare, cercetare și inovare, surse alternative de energie și eficiență energetică”, declară Marian Jean Marinescu.

În Documentul de Poziție se afirmă concluziile PPE: ”Mobilitatea și transportul sunt condiții prealabile pentru prosperitate, bogăție și oportunități. Mobilitatea apropie cetățenii, în consecință toată Europa. Prin urmare, Grupul PPE se angajează să facă sistemul de transport european accesibil, fiabil, digital și durabil. Vrem să menținem costurile de transport pe gospodărie la nivelurile actuale, să creăm un Spațiu unic de transport european și să reducem poluarea și emisiile cu ajutorul progresului tehnologic, eficienței și investițiilor”.

Plecând de la premisa că libertatea de circulație în UE este un drept cetățenesc, PPE solicită Comisiei Europene să propună un cadru legislativ privind servicii  multinodale, ”din ușă în ușă”, pentru achiziția de bilete, rezervarea și plata acestora.

Direcții sectoriale de dezvoltare

Principalele direcții de dezvoltare ale transportului european pe care PPE le propune pentru următorii 20 de ani sunt:

Pentru transportul aerian

adoptarea și implementarea Cerului Unic European 2+  pentru reducerea semnificativă și rapidă a emisiilor poluante

sprijin din partea Comisiei pentru ca producătorii de aeronave să își adapteze producția pentru zboruri europene electrice, pe distanțe scurte și fără escală

conectarea aeroporturilor cu orașe, prin trenuri de mare viteză

obligativitatea aeroporturilor de a folosi doar vehicule cu zero emisii poluante

în contextul actualei pandemii, coordonarea UE în ceea ce privește restricțiile de zbor și protocoalele de igienă și sănătate

includerea în Facilitatea de Recuperare și Reziliență a unui Proiect cu valoare europeană adăugată (EAV) pentru refacerea industriei aeronautice, prin înlocuirea flotelor actuale cu produse noi, sustenabile

Pentru transportul rutier

  • aprobarea și încurajarea doar a investițiilor pentru completarea rețelei principale de coridoare europene – Core TEN-T
  • oferirea de predictibilitate prin realizarea unei foi de parcurs pentru reducerea emisiilor generate de industria auto, bazată pe studii temeinice și care să includă un program european de reciclare a autovehiculelor
  •  continuarea investițiilor în cercetarea și inovarea dedicată combustibililor alternativi
  • realizarea unei foi de parcurs pentru infrastructura rutieră, corelată cu cea pentru industria auto, care să asigure construcția de ”autostrăzi ale viitorului”, digitalizate, cu suficiente stații electrice de încărcare, stații pentru hidrogen, parcări securizate pentru transportul de mărfuri, suficiente grupuri sanitare
  • taxele rutiere și cele non rutiere plătite de către cetățeni trebuie să fie folosite exclusiv pentru întreținerea și modernizarea infrastructurii rutiere, pentru a spori siguranța călătorilor

Pentru transportul pe căi navigabile interioare

  • reglementarea și promovarea folosirii transportului pe ape interioare, unul dintre cele mai puțin poluante, în vederea armonizării și standardizării navigării și echipamentelor
  • finanțare dedicată din Fondurile de Coeziune, Facilitatea pentru Conectarea Europei, Facilitatea pentru Recuperare și Reziliență (RRF)
  • demararea unui Proiect european cu valoare adăugată, finanțat prin RRF pentru navigabilitatea și conectarea multinodală a coridoarelor apelor interioare TEN-T
  • finanțarea cercetării pentru comustibili alternativi, hidrogen, nave electrice și hibride pentru transportul pe căile navigabile interioare

Pentru transportul pe calea ferată

  • mutarea transportului de marfă spre transportul feroviar
  • realizarea unei foi de parcurs pentru implementarea Sistemului european de management al traficului feroviar pentru coridoarele feroviare
  • demararea unui Proiect european cu valoare adăugată pentru transportul feroviar, finanțat prin RRF
  • armonizarea și standardizarea transportului feroviar, mai ales prin includerea unui sistem unic de semnalizare
  • prioritizarea finanțării pentru conectarea în zonele regionale, de frontieră și a porturilor și aeroporturilor
  • înființarea unui sistem european de management a traficului feroviar

Pentru transportul maritim

  • echiparea porturilor europene cu prize electrice de încărcare și transformatoare pentru ca navele aflate la ancoră să nu mai folosească generatoarele pe bază de motorină
  • promovarea transportului maritim de marfă pentru a reduce prezența vehiculelor de mare tonaj pe autostrăzi

Pentru transportul multinodal

  • crearea unei rețele europene de transport maritim care să folosească potențialul generat de Pachetul pentru transport rutier, Zona unică europeană feroviară, transportul maritim pe distanță scurtă și NAIADES – programul Comisiei Europene pentru sprijinirea transportului navigabil pe apele interioare.

Argumentele demersului politic

PPE afirmă că fragmentarea pieței transporturilor nu poate fi depășită fără alinierea corectă a deciziilor naționale de infrastructură cu prioritățile politicii UE și punerea în aplicare a normelor europene existente. Armonizarea și standardizarea la nivel european, împreună cu deschiderea pieței, sunt măsuri obligatorii și urgente pentru un sector al transportului eficient al UE.

Provocarea principală pentru funcționarea pieței unice a transporturilor este aceea de a crea condiții de concurență loială și o legislație socială și de mediu adecvate, avertizează oficialii PPE.

”Strategia noastră ar trebui să ia în considerare diferențele dintre statele membre. Trebuie să propunem soluții care reduc decalajele în materie de proiecte de transport și care nu adâncesc disparitățile deja existente între regiunile dezvoltate și cele mai puțin dezvoltate ale Uniunii.

Noi, grupul PPE, credem că nu există o soluție unică de rezolvare a problemei, ci există soluții diferite pentru situații diferite”, declară europarlamentarul Marian Jean Marinescu.

Mergeți în homepage ›

Publicat la data de 27.10.2020

Lăsați un comentariu


Stiri

Silviu TEODORU (Oracle): Cel mai potrivit pentru România este modelul de digitalizare din UK bazat pe „cloud first” 

Adrian N Ionescu

Dintre toate modelele de digitalizare, cel din Marea Britanie (UK), care merge pe formula „cloud first”, este cel mai potrivit pentru România, a declarat Silviu… Mai mult

Stiri

Gabriel Voicilă (PwC): E-guvernarea nu e posibilă dacă nu avem și funcționari pregătiți s-o folosească

Razvan Diaconu

Lipsa competențelor digitale în administrația centrală poate pune sub semnul întrebării e-guvernarea, orice progres de digitalizare a statului român ține de funționari pregătiți, afirmă Gabriel… Mai mult

Stiri

Rapoartele de activitate ale Avocatului Poporului, respinse

Vladimir Ionescu

Parlamentarii au respins, marţi, în şedinţă comună, rapoartele de activitate ale Avocatului Poporului. Liberalii intenționează să se folosească de respingerea rapoartelor pentru a o revoca… Mai mult

Stiri

Digitalizarea ANAF. 107 din ultimele 121 de formulare ”pe hârtie” vor putea fi completate și electronic / 61 de mii de case de marcat interconectate

Alexandra Pele

Circa 121 de formulare ale Agenției Naționale de Administrare Fiscală (ANAF) circulă în continuare pe suport de hârtie, potrivit un inventar realizat de instituția care… Mai mult

Europa

Ungaria / Lege pentru interzicerea „promovării” homosexualității în rândul minorilor

Iulian Soare

Parlamentarii maghiari au adoptat marţi un text de lege ce interzice „promovarea” homosexualităţii în rândul minorilor. Reglementarea ar putea duce la interzicerea unor cărți și… Mai mult

Europa

Avertisment Deutsche Bank: Fed subestimează riscurile inflației, care va accelera ca urmare a celei mai mari schimbări de paradigme din ultimii 40 de ani

Alexandra Pele

Rezerva Federală din SUA – FED subestimează riscurile inflației, precum și capacitatea sa de a majora ratele de a normaliza ratele de dobândă fără a… Mai mult

Stiri

Monica Gubernat, demisă din funcția de președinte al CNA – parlamentarii au respins raportul de activitate al instituției

Vladimir Ionescu

Plenul Parlamentului a respins, marţi, raportul de activitate al Consiliului Naţional al Audiovizualului (CNA) pe anul 2020, președinta instituției, Monica Gubernat, fiind implicit demisă, conform… Mai mult