Ministrul Transporturilor, Cătălin Drulă (foto), consideră că cel mai important proiect de metrou din București este continuarea liniei M5, de la Eroilor până în Pantelimon, pe axa Est-Vest a Capitalei, iar acest lucru va fi reflectat de o reprioritizare a proiectelor existente.
„Cea mai importantă linie este, după mine, este M5, continuarea magistralei M5 de la Eroilor mai departe către centrul Capitalei, la Universitate și de acolo mai departe, la Iancului și Pantelimon. Această magistrală Est-Vest care traversează Capitala, similar cu Magistrala 2, care e de la Nord la Sud, ar ajuta enorm în termen de trafic care să meargă în subteran și să decongestionăm ce e la suprafață”, a spus ministrul Cătălin Drulă vineri, precizând că a avut deja o discuție în acest sens și cu Nicușor Dan, primarul Capitalei.
”Vreau să facem o reprioritizare a proiectelor, să nu construim linii de metrou în zone unde traficul e mai mic, unde densitatea populației este mai scăzută și să facem liniile care sunt cele mai importante pentru oraș În 2016 se vorbea despre M5 că e pe cale să fie lansată, tot așa pe cale să fie lansată e și în 2021, dar eu chiar vreau să fie lansată”, a mai precizat Cătălin Drulă.
În prima conferință de presă susținută în calitate de ministru, Cătălin Drulă a prezentat prioritățile mandatului. Între acestea, restructurarea companiilor dn subordine care, potrivit ministrului, au avut termen până astăzi să transmită planuri de reformă și restructurare.
”În subordinea ministerului sunt 55 de instituţii şi aproape 70.000 de angajaţi, sunt foarte multe companii de stat şi au avut foarte mari pierderi în 2020, sute de milioane de lei. E adevărat că o parte din aceste pierderi au fost cauzate de epidemia prin care trecem, pentru că sunt companii ale căror venituri vin din călătorii, Ministerul Transporturilor se ocupă de transporturi, transport de mărfuri dar şi de persoane. Când a căzut traficul de pasageri, au pierdut veniturile, dar dincolo de anul 2020 erau pierderi structurale de mulţi, mulţi ani. Şi azi toate companiile au termen să îmi trimită un plan de reformă şi de restructurare. A cerut şi premierul Cîţu acest lucru în ultima şedinţă de Guvern”, a precizat Cătălin Drulă.
”În fiecare an am ajuns să punem sume enorme de la buget ca subvenţii sau forme echivalente de compensare de la bugetul de stat şi nu mai putem avea aceste găuri negre şi trebuie să ajungem la o eficienţă şi o normalitate cu aceste companii. Aşadar, pe masa minsiterului sunt teme grele”, a adăugat ministrul Transporturilor.