16 iulie, 2022

Ministrul german de Externe, Annalena Baerbock (foto), merge în portul Constanța pentru a discuta cu reprezentanţii companiilor germane care lucrează în construcţii şi la infrastructura feroviară de acolo. Șefa diplomației germane spune că portul Constanța este o alternativă de transport a cerealelor ucrainene la care „ar fi iresponsabil să nu lucrăm”, chiar dacă sunt semne că se va debloca traseului prin Marea Neagră.

„Pe Dunăre, prin portul Constanţa pot trece anul acesta două milioane de tone de grâu din Ucraina. Nu este cantitatea totală, însă este o parte importantă, pentru că fiecare tonă contează. Două milioane de tone de cereale ar putea fi bune pentru o ţară ca Pakistanul şi pot hrăni 16 milioane de oameni. Fiecare efort contează şi merită”, a spus Annalena Baerbock, citată de Agerpres, la o conferință de presă cu ocazia vizitei sale la București.

Cât privește așteptările privind un acord între Rusia și Ucraina, mediat de Turcia, privind transportul cerealelor pe Marea Neagră, „abia după ce prima navă va fi părăsit portul din Odesa ne vom da seama dacă promisiunile sunt credibile şi vor fi sustenabile şi dacă au speranţă. Ar fi iresponsabil în aceste vremuri să nu lucrăm în paralel la alternative şi am făcut acest lucru împreună şi pentru acest lucru sunt recunoscătoare”, a spus Annalena  Baerbock.


Oficialul german a apreciat că „angajamentul dumneavoastră (al României) este de o însemnătate deosebită pentru efortul nostru comun de a debloca exporturile de cereale din Ucraina. 18 milioane de tone de cereale se află în Ucraina, 18 milioane de tone de cereale pe care le aşteaptă oamenii din Africa şi din Asia în mod urgent. Aici contează fiecare zi, pentru că părinţii se întreabă în fiecare seară ce le pot da de mâncare copiilor”, a spus șefa diplomației germane, conform traducerii oficiale, citate de Agerpres.

Interesele firmelor germane implicate în portul Constanța

Sunt interesate de soluțiile care pot fi dezvoltate în zona românească a Mării Negre firmele germane DB Schenker și DB Cargo, subsidiarele pentru logistică, respectiv transport feroviar de mărfuri ale grupului Deutsche Bahn, dar și Wiebe, holding specializat între altele în construcții feroviare și care are deja ceva experiență în reabilitarea căilor ferate din România, potrivit Deutsche Welle.

În urmă cu mai puțin de o lună, într-un consiliu ministerial european desfășurat în Luxemburg, Annalena Baerbock anunța șefii diplomațiilor din Uniune că Germania va lucra alături de Polonia și România la adaptarea infrastructurii feroviare din cele două țări care pot juca un rol decisiv în exportul unei părți din cele peste 20 de milioane de tone de cereale blocate în Ucraina.

***


Articole recomandate:

citește și

lasă un comentariu

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

toate comentariile

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

articole categorie

Citește și:

Victoria lui Donald Trump nu e doar cea pentru postul

Lucrăm momentan la conferința viitoare.

Îți trimitem cele mai noi evenimente pe e-mail pe măsură ce apar: