Ministrul Educaţiei, Ligia Deca, a declarat vineri, în conferinţa de presă în care face clarificări în legătură cu ordonanţa privind majorarea salariilor din sistemul de învăţământ, că toate salariile din sistemul educaţie cresc.
Ligia Deca a mai afirmat că salariul mediu în educaţie creşte în luna iunie până spre 8.500 de lei brut, care este mai mare decât salariul mediu brut la nivel naţional. Cea mai mare creştere procentuală, de aproape 25%, se înregistrează în cazul profesorilor debutanţi, spune ministrul Educației.
(Citește și: ”OUG adoptată, creștere cu 1.000 de lei a salariului de bază al profesorilor – dar greva din Educație continuă, oferta a fost refuzată”)
Conferința de presă a fost organizată la o zi după ce președintele Klaus Iohannis s-a arătat nemulțumit de anunțul continuării grevei din Educație în condițiile în care ”guvernul le-a dat tot ce au cerut”, deci nu mai există temei pentru continuarea protestelor.
Guvernul a emis joi o OUG de creștere cu 1.000 de lei a slariului de bază al profesorilor, o ofertă prezentată mircuri sindicatelor din Educație care a fost refuzată.
(Citește și: ”UPDATE / Sindicatele din Educație resping oferta de creștere a salariului cu 1.000 de lei brut”)
În ordonanța de urgență privind salarizarea angajaților din învățământ adoptată joi de guvern nu apare principala revendicare a sindicatelor, respectiv garantarea că în noua grilă de salarizare profesorul debutant va pleca de la salariul mediu brut pe economie, a acuzat liderul FSLI, Simion Hăncescu.
Guvernul s-a apărat prin purtătorul de cuvânt Dan Cărbunaru, care a spus că mențiunea se regăsește în nota de fundamentare a ordonanței.
Ligia Deca: ”Am garantat o creștere de 1.000 lei brut”
“Apreciem solidaritatea profesorilor în ultimele săptămâni. Profesorii au nevoie de salarii decente şi merită mai mult respect din partea guvernanţilor şi a întregii societăţii. Munca personalului şcolii este una esenţială. Întreaga societate îşi doreşte ca sectorul educaţional să se aşeze pe cu totul alte baze, din toate punctele de vedere.
La propunerea reprezentanţilor sindicatelor, prin OUG 53, garantăm o creştere de 1.000 de lei brut pe lună pentru personalul didactic şi didactic auxiliar şi 400 de lei brut pe lună pentru personalul nedidactic. Ca mesaj, toate salariile din învăţământ cresc. Niciun salariu nu scade”, a declarat Ligia Deca, vineri, într-o conferinţă de presă.
Ea a menţionat că au apărut mai multe informaţii false.
“Au apărut ieri şi alte informaţii care nu sunt adevărate. O primă astfel de informaţie a fost legată de avizul Consiliului Legislativ. Avizul Consiliului Legislativ a fost unul favorabil. Nu există nicăieri în cuprinsul avizului sintagma neconstituţional”, a spus ministrul Educației.
Informația este exactă: întradevăr, Consiliul Legislativ a acordat aviz favorabil respectivei OUG, dar a avertizat că un articol din ordonanță încalcă principiul neretroactivității stabilit prin Constituție și a sugerat ca majorarea salarială să fie făcută prin lege distinctă, nu prin modificarea Legii 153/2017, cum a făcut guvernul.
Ligia Deca: Salariul mediu în Educație este mai mare decât salariul mediu brut la nivel naţional
”În anexa OUG sunt prezentate valoriile salariilor de bază cu gradaţie zero, pentru cei cu mai puţin de trei ani vechime în muncă. Vom transmite inspectoratelor salariile de bază pentru toate gradaţiile, de la zero la cinci. Vechimea în învăţământ este diferită de vechimea în muncă.
Toate salariile de bază cresc şi se va resimţi în venitul net. Sporurile se aplică pe această bază mărită. Este vorba de gradaţia de merit, acordată pentru 16% din posturi, sporul de dirigenţie este de de 10%, iar 70% din cadrele didactice beneficiază de acesta, sporul pentru învăţământ simultan este între 7 – 20%, indeminzaţia pentru zonele izolate este de 20%, sporul pentru solicitare neurospihică – 20%. (…)
Salariul mediu în educaţie creşte spre 8.500 de lei brut. Este în acest moment, după adoptarea OUG 53, mai mare decât salariul mediu brut la nivel naţional”, a mai declarat Ligia Deca.
Avertisment: Luăm în calcul reprogramarea examenelor naționale
Ligia Deca, a declarat, vineri, într-o conferință de presă, că dacă profesorii nu revin la clase săptămâna viitoare, este luată în calcul reprogramarea examenelor naționale. Ea a spus că până în data de 9 iunie se va ști dacă evaluarea națională și Bacalaureatul rămân pe calendarul actual.
”Ceea ce noi rugăm este să nu fim puși în situația în care să trebuiască să amânăm examenele. Să revină la clasă, sigur, recunoscând dreptul lor de a-și cere drepturile. Dar prioritatea noastră este asigurarea dreptului la educație.
Luăm în calcul refacerea calendarului de examene, nu există varianta anulării. Toți copiii vor avea ocazia să dea examenele, este vorba doar că va trebui să împingem examenele încât să avem profesori.
Singura soluție realistă pentru a nu pierde înscrierea în alte sisteme educaționale este păstrarea calendarului actual al Bacalaureatului. De aceea e nevoie să ne întoarcem la școală săptămâna viitoare.
Până în 9 iunie vom ști dacă rămânem în calendarul actual”, a spus Ligia Deca.
O OUG care conține o ofertă refuzată
OUG a fost adoptată joi, de Guvern, și materializează promisiunea făcută de guvern sindicaliștilor la o întâlnire anterioară, de miercuri, ofertă refuzată la acel moment de liderii sindicali, după o consultare a membrilor de sindicat. După ședința extraordinară de guvern de joi, sindicatele au anunțat că greva declanşată în 22 mai va continua.
(Citește și: ”Klaus Iohannis, nemulțumit de poziția sindicatelor din Educație: Guvernul le-a dat tot ce au cerut. În ce temei să mai continuie greva?”)
Vestea l-a deranjat pe președintele Iohannis.
***
5 răspunsuri
Grăbiti-vă cu reprogramarea examenelor naționale.😵
Pascu pas!
Guvernul nu „le-a dat“ profesorilor nimic, nu au scos N.Ciucă, L.Deca și M.Budăi & M.Ciucă bani din buzunar ca să-i împartă, precum Becaliotu în poarta palatului nevoiașilor cu mâna întinsă, celor care luminează mințile copiilor.
Cel mai întemeiat motiv pentru care profesorii continuă greva este acela că nu mai au încredere nu doar în promisiunile guvernanților, ci chiar în măsurile legislative, în cazul de față în Ordonanța de Urgență adoptată Noaptea ca hoții, care atunci când va intra în dezbaterea Parlamentului ar putea foarte bine să fie invalidată.
Parcă în bătaie de joc, liderii celor trei federații sindicale din Educație au fost chemați la consultări de generalul încă premier Nicolae Ciucă după ce Ordonanța de Urgență fusese deja adoptată.
Penibil!
😍😃😍
Romania Educată n-are bani de o apă plată!😵
SISTEMUL DE INVATAMINT se afla in cadere libera si incurajeaza analfabetismul precum si distribuirea contracost ilegala de diplome de liicenta si doctorat dar si certificate de studii de toate tipurile, impostorilor si cretinilor care pe baza lor pot inclusiv sa predea “prostologia” in institutiile de invatamint, inclusiv cel superior sau datorita sistemului politic clientelar sa ajunga in functii de decizie publica unde, din lipsa de potential stiintific, genereaza contraperformanta si implicit regres pentru viitorul natiunii romane. Aceste fenomene conduc in mod dramatic la dezvoltarea imposturii in Romania, cu toate consecintele sale nefaste “impostura si diletantismul genereaza coruptie si invers”.
Slaba calitate a invatamintului romanesc nu poate fi sesizata si remediata de politicieni sau guvernanti deoarece majoritatea copiilor acestora invata si studiaza inca de la varste fragede in strainatate, cei mai multi cu finantare indirecta din banii publici. Cei care isi dau copii de mici la studii in afara tarii ori au familia stabilita in strinatate nu pot invoca motive serioase credibile pentru a face politica in Romania. Obiectivul lor de baza este sa-si umfle conturile cu bani furati din societatea romaneasca.
Foarte multi parlamantari, guvernanti, oameni din administratie, justitie, ordine publica si aparare, animati de lacomie sau/si grandomanie, desi cerintele functiilor publice pe care se regasesc nu pot fi satisfacute intr-un mod onorabil, din diverse motive subiective inclusiv din INCOMPETENTA, acestia primesc sume importante de bani de pe urma catedrelor universitare (de stat sau particulare) pe care si le atribuie in mod abuziv si fictiv, bineinteles in virtutea functiilor detinute (unora dintre ei li se platesc intr-o zi cursuri de predare ce depasesc 24 de ore). Acesta este modul de actiune(operare) ce contribuie in mod fatal la decaderea actului de invatamint si totodata la ineficienizarea functiilor publice.
In timp ce statele civilizate ale lumii au ca obiectiv principal in programele lor dezvoltarea cercetarii stiintifice sau a „societatii cunoasterii”, factor promotor al progresului, pentru care aloca fonduri financiare insemnate (6-9% din PIB) in Romania aceasta activitate mai pilpiie doar ca o luminare care urmează sa se stinga definitiv, fara ca cei care carmuiesc destinele tarii sa schiteze vreun gest. In ciuda acestei ignorante, divinitatea, in multe competitii stiintifice internationale (olimpiade, inventica) i-a desemnat pe romani ca fiind printre „asi”, ceea ce dovedeste ca si Dumnezeu tine cu poporul roman mai mult decat o fac conducatorii impostori ajunsi in functii supreme pe baza de “siretlicuri” politice sau criminale.
In acest context, ar fi de prisos sa mai vorbim despre cum este valorificat potentialul academic, in procesul de elaborare a strategiilor, sau Politicilor Publice destinate asigurarii binelui general al romanilor, care lipsesc cu desavarsire.
Realitatile existente in Ro dupa evenimentele istorice din 1989 dovedesc ca STIINTA temelia dezvoltarii si progresului unei societati ca si CULTURA care constitue de-a lungul istoriei si existentei unui popor ADN-ul său, dăuneaza grav mentalitatii politrucilor, drept urmare se poate constata cu mahnire ca aceste valori supreme ale existentei umane sunt abandonate in mod intentionat cu scopul indobitocirii natiunii. Acum in vremuri tulburi pentru guvernarea normala a tarii poate intelege orice roman de ce marii oamenii de cultura si de stiinta ai neamului nostru de-a lungul istoriei au emigrat fiindca nu au putut vietui in Ro pentru a-si dovedi patriotismul desavarsit, ei s-au dăruit omenirii pe teritoriul altor tari.
Sunt curios dacă se va schimba ceva în calitatea învățământului după ce vor primii ceea ce cer! Sunt convins ca de pe băncile școlii vor absolvi același număr de analfabeți funcționali ca și pana acum dacă nu mai mare .
Analfabet funțional este un nonsens. Analfabetul prin definiție nu stie sa scrie si să citească . Corect ar fi alfabetizat nefuncțional.
In rest numai de bine.