Lecțiile ieșirii din criza precedentă, pentru criza actuală: istoria corelației PIB – salariu – inflație

În condițiile în care rezultatul economic este în scădere, cazul României anului 2020 (-5% pe primele trei trimestre), se pune problema sursei și a ritmului… Mai mult›
17.01.2021
România a consemnat în 2019 cea mai mare scădere a prețului caselor între statele UE. Evoluțiile din 2010 încoace și implicații

România a consemnat în 2019 cea mai mare scădere a prețului caselor între statele UE (valoare ajustată cu inflația), potrivit unei analize publicate de Eurostat.… Mai mult›
15.01.2021
Bugetul 2021: în căutarea unei consolidări fiscale fără șocuri

Bugetul pe anul 2021 reprezintă ora adevărului – atât pentru ieșirea din criza produsă de Covid și menținerea unei direcții de dezvoltare coerente, cât și… Mai mult›
14.01.2021
Analiză: Cum a schimbat pandemia obiceiurile de consum și economisire din România

Pandemia a schimbat în proporții semnificative obiceiurile de consum, dar și de economisire ale românilor, reiese din datele INS analizate de cursdeguvernare.ro. Rata de economisire… Mai mult›
13.01.2021
Ministrul Educației nu ia în cosiderare introducerea examenului de admitere în liceu. Dar nici nu renunță la Evaluarea națională
de Vladimir Ionescu 11.5.2017
Ministrul Educaţiei, Pavel Năstase (foto), consideră inoportună reintroducerea examenelor de admitere la liceu, dar consideră că Evaluarea națională este necesară pentru a distribui elevii în aceste unități.
Declarația, făcută joi, în cadrul unei conferințe de presă organizate la Arad, vine în contextul controverselor declanșate de noua formulă de calcul a mediei pentru intrarea la liceu. Începând de anul acesta, ponderea mediilor din clasele V – VIII scade cu 5%, ajungând la 20%, iar Evaluarea naţională va conta în proporție de 80%.
După anunțarea noii formule, au apărut opinii potrivit cărora măsura va descuraja eforturile elevilor pe parcursul gimnaziului și va stimula meditațiile la materiile de la Evaluare.
”Aşa cum este organizată evaluarea (naţională – n.r.) în momentul de faţă, corespunde şi se racordează foarte bine cu sistemul românesc de învăţământ. Noi avem obligativitatea învăţământului până în clasa a X-a, iar dacă introduci un examen de admitere… nu este necesar. Evaluarea naţională este un examen care ne permite să repartizăm elevii în ciclul următor”, a spus joi ministrul Pavel Năstase, citat de News.ro.