Cloud-ul guvernamental – restanța esențială în digitalizarea administrației

Una dintre marile restanțe ale guvernului Orban în materie de digitalizare o reprezintă neadoptarea Legii cloud-ului guvernamental, componentă esențială pentru transformarea digitală a administrației românești.… Mai mult›
17.01.2021
Lecțiile ieșirii din criza precedentă, pentru criza actuală: istoria corelației PIB – salariu – inflație

În condițiile în care rezultatul economic este în scădere, cazul României anului 2020 (-5% pe primele trei trimestre), se pune problema sursei și a ritmului… Mai mult›
17.01.2021
România a consemnat în 2019 cea mai mare scădere a prețului caselor între statele UE. Evoluțiile din 2010 încoace și implicații

România a consemnat în 2019 cea mai mare scădere a prețului caselor între statele UE (valoare ajustată cu inflația), potrivit unei analize publicate de Eurostat.… Mai mult›
15.01.2021
Bugetul 2021: în căutarea unei consolidări fiscale fără șocuri

Bugetul pe anul 2021 reprezintă ora adevărului – atât pentru ieșirea din criza produsă de Covid și menținerea unei direcții de dezvoltare coerente, cât și… Mai mult›
14.01.2021
Ministrul Educației dorește reintroducerea examenelor de admitere la liceu
de Vladimir Ionescu 21.6.2016
Ministrul Educației, Adrian Curaj, vrea reintroducerea examenelor de admitere la liceu, dar nu crede că-l va putea reintroduce în cele câteva luni care i-au mai rămas din mandatul asumat de Cabinetul Dacian Cioloș.
“Am fost cu toţii nemulţumiţi şi suntem nemulţumiţi: la liceu se intră şi cu media 2, 3…
Nu se poate. Cred că nu am fost suficient de expliciţi. Tinerilor trebuie să li se acorde şanse mai multe şi oportunităţi mai multe.
Consilierea profesională, din păcate, este departe de ce ar trebui să fie şi aici avem interesul şi determinarea să investim foarte mult în consiliere profesională, astfel încât tinerii noştri, la terminarea clasei a opta, să fie mai bine dirijaţi: pe o cale care ţine de liceu – care ne aşteptăm să se încheie cu Bacalaureatul şi vedem unde suntem – sau o cale care e legată de valorificarea potenţialului în zona profesională, punând accent pe faptul că mă pot mişca dintr-o parte în alta, astfel încât nu este blocat niciun tânăr în a-şi realiza întreg potenţialul, inclusiv de a ajunge profesor universitar, dacă la momentul zero a ales să meargă pe cale profesională, dar e puternic, determinat şi ştie ce vrea”, a declarat marți ministrul, la o dezbatere privind învățământul profesional dual.
Dacă s-ar reintroduce concursul de admitere la licee, tinerii și părinții absolvenților de opt clase ar fi obligați să accepte varianta școlii profesionale, ceea ar duce la reeducerea cifrelor TEEN (tineri care nu au loc de muncă și care nu sunt cuprinși în vreun sistem de educație) și le-ar oferi mai multe șanse celor care, oricum, nu ar fi luat bacalaureatul.
Adrian Curaj nu crede însă că va putea face acest lucru pe care-l consideră necesar: “Nu ştiu dacă pot să duc un astfel de lucru la bun sfârşit în mandatul meu scurt şi prefer să spun că ar trebui, dar, din păcate, nu pot să am aceeaşi abordare cu cea pe care o am acum, pragmatică, referitor la învăţământul profesional dual”.
Ultimul examen de admitere în liceu a avut loc în anul 2000. Din 2001, există procedura repartizării computerizate, pe baza examenului de Capacitate.