sâmbătă

25 iunie, 2022

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on pocket

4 mai, 2020

Aproximativ 250.000 de elevi (circa 8% din total) din România nu au acces la tehnologia necesară și nu pot participa la cursurile online, a declarat duminică seara, la Digi24, ministrul Educației, Monica Anisie.

„Avem în sistemul de educaţie peste trei milioane de elevi şi avem în jur de 250.000 de elevi care nu au acces la tehnologie. Pentru aceştia, Ministerul Educaţiei se pregăteşte să intervină pentru ca la toamnă, dacă există din nou o astfel de situaţie, să nu mai fim puși în fața” unei asemenea situații, a declarat ministrul Educaţiei.

(Citiți și: Doar 63% din elevi au participat la cursurile online – evaluare UNICEF a învățământului din România în timpul epidemiei)

În urmă cu două, trei săptămâni, înainte de vacanţa de Paşte, Consiliul Naţional al Elevilor a spus că 60% dintre elevi au participat la lecţiile online. „Am avut şi eu această curiozitate să văd câţi anume dintre elevi participă la aceste cursuri, de aceea le-am solicitat colegilor mei din inspectoratele şcolare să prezinte o situaţie acum, după această instrucţiune, să vedem dacă s-au îmbunătăţit sau nu participările elevilor”, a spus Monica Anisie.


Pe de altă parte, există și cadre didactice care nu au acces la tehnologie, iar Monica Anisie așteaptă din partea inspectoratelor şcolare și o situație în acest sens.

Întrebată cum comentează faptul că unii profesori spun că nu li se pare normal să folosească internetul propriu în folosul școlii, ministrul Anisie a evitat un răspuns direct și a spus că vrea să le mulțumească pentru efort și munca depusă tuturor cadrelor didactice.

„Cred că toți trebuie să fim solidari și să ne gândim la elevi, la cum anume să îi sprijinim”, a spus ministrul educației.

Pentru acest an școlar


Școlile și inspectoratele trebuie să găsească alte soluții până la încheierea anului școlar,pentru ca elevii să-și poată continua activitatea școlară:

Ministerul Educaţiei a elaborat o instrucţiune, aceasta are două componente, pe de o parte se referă la acei elevi care au posibilitatea de a participa la cursurile online, deci deţin o tabletă, un laptop şi aşa mai departe şi aceste lecţii vor continua, şi cea de-a doua parte a instrucţiunii prevede măsuri pentru acei elevi care nu au acces la tehnologie. Pentru aceştia, unităţile de învăţământ împreună cu inspectoratele şcolare trebuie să transmită elevilor resurse de învăţare şi fişe de lucru pe toată această perioadă în care nu au acces la tehnologie.

Pentru anul școlar 2020 – 2021

Îți mulțumim că citești cursdeguvernare.
Abonează-te la newsletter aici.

Pentru un al doilea val al epidemiei de coronavirus, așteptat în toamnă, autoritățile au anunțat că se pregătesc de achiziții, astfel încât până în septembrie să asigure tablete sau laptopuri pentru elevii care nu au acces la astfel de dispozitive.

De asemenea, profesorii vor participa la cursuri de formare profesională după încheierea anului școlar.

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on pocket

citește și

lasă un comentariu

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată.

toate comentariile

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată.

articole categorie

Citește și:

Consumatorii români aveau, la nivelul anului 2021, o paritate a puterii de cumpărare de 55,5% din media europeană, procent identic cu cel din 2020, cel mai redus de...

Lucrăm momentan la conferința viitoare.

Îți trimitem cele mai noi evenimente pe e-mail pe măsură ce apar: