sâmbătă

29 ianuarie, 2022

Ministrul de Finanțe: Termenul pentru depunerea cererilor de eşalonare a datoriilor ar putea fi prelungit până la 15 ianuarie

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on pocket

30 noiembrie, 2020

Ministrul Finanţelor, Florin Cîţu, a declarat că va propune în următoarea şedinţă de guvern ca data limită până la care pot fi depuse cererile pentru eșalonarea datoriilor cumulate în perioada pandemiei să se prelungească până la 15 ianuarie 2021, potrivit Agerpres.

Acesta a spus totodată că Executivul nu are în vedere creșterea taxelor, anul viitor.

„Nu vom creşte taxele anul viitor. Data limită pentru reeşalonarea datoriilor acumulate de companii de la începutul stării de urgenţă până la data de 25 octombrie era 15 decembrie. Voi propune în şedinţa de guvern din această săptămână prelungirea acestei date până la 15 ianuarie. Mediul de afaceri spune că are nevoie de mai mult timp, iar din punctul nostru de vedere, execuţia bugetară stă bine şi vom prelungi acest termen limită până la care se pot depune aceste cereri de reeşalonare”, a declarat Florin Cîţu, într-o conferinţă de presă.

Luni, Florin Cîțu s-a întâlnit cu membri ai Consiliului Consultativ Economic al Consiliului Judeţean (CJ) Timiş.

Ce prevede eșalonarea datoriilor acumulate în pandemie


În 26 octombrie a fost publicată în Monitorul Oficial Ordonanța de Urgență 181 / 2020 care prevede că eșalonarea se acordă pe o perioadă de maxim 12 luni, pentru sume mai mari de 500 de lei – pentru persoane fizice, și de 5.000 de lei – pentru persoane juridice. Termenul limită prevăzut de ordonanță pentru depunerea cererilor de eșalonare este în prezent 15 decembrie.

Condițiile de acordare a facilității sunt cele obișnuite:

  • să nu înregistreze obligații bugetare restante la data declarării stării de urgență, nestinse la data eliberării certificatului de atestare fiscală;
  • să nu se afle în procedura faliment;
  • să nu se afle în dizolvare;
  • să aibă depuse toate declarațiile fiscale;
  • să nu i se fi stabilit răspunderea potrivit legislației privind insolvența și/sau răspunderea solidară, potrivit prevederilor art. 25 și 26 din Codul de procedură fiscală.
Îți mulțumim că citești cursdeguvernare.
Abonează-te la newsletter aici.

Cererea nu mai trebuie însoțită de alte documente dar „se poate atașa o propunere de grafic” și se depune fie la la registratura organului fiscal, prin poştă (cu confirmare de primire), sau prin serviciul ”Spațiu privat virtual”.

Opțiunea pentru plata diferențiată a ratelor de eșalonare ca și propunerea de grafic se menționează în cerere, care va cuprinde proporția care poate fi achitată din obligațiile fiscale principale și accesorii, pentru fiecare rată respectiv:

  • cel puțin 5% din cuantumul obligațiilor fiscale ce pot fi eşalonate la plată, pentru jumătate din perioada de eșalonare solicitată,
  • diferența de procent se împarte în mod egal pentru fiecare rată de eşalonare, pentru următoarele luni rămase din propunerea de grafic.
  • dacă perioada de eșalonare la plată solicitată cuprinde un număr impar de luni de eșalonare, numărul de luni se rotunjește în plus.

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on pocket

citește și

lasă un comentariu

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

toate comentariile

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

articole categorie

Citește și:

 ”Nu știm ce și unde vom fi atunci: dar timp de 25 de ani, această publicație trimestrială (format A4, peste 200 de pagini într-o realizare premium) va...

Lucrăm momentan la conferința viitoare.

Îți trimitem cele mai noi evenimente pe e-mail pe măsură ce apar:

rrr