fbpx Modifica setari cookieuri

La obiect

Finanțarea IMM-urilor în criza Covid: principiile și acțiunea concretă

IMM-urile au fost puternic afectate de criza provocată de pandemia Covid-19, iar România a pregătit un pachet de ajutor destinat acestui sector. Ministrul fondurilor europene… Mai mult

20.10.2020

La obiect

PIB-ul României, la mijlocul clasamentului UE27

Economia României se situează pe locul 14 în UE şi reprezintă 1,6% din economia Uniunii, conform datelor revizuite la începutul acestei luni de Eurostat pentru… Mai mult

19.10.2020

Digital

Document / 10 ani, 2,4 miliarde euro – noua strategie de digitalizare a administrației, lansată în consultare interinstituțională

Secretariatul General al Guvernului a lansat în consultare interinstituțională o propunere de politică publică în domeniul digitalizării administrației publice din România. Dacă va fi aprobată,… Mai mult

19.10.2020

La obiect

Poziție slabă la export – consecințe pe revenirea economică

Datele publicate de Eurostat plasează România printre cele mai afectate state UE de criza indusă de pandemie, în ceea ce privește schimburile externe pe primele… Mai mult

19.10.2020

Ministrul Apărării: România va cumpăra avioane F16 second hand din Portugalia, fără licitaţie

de Sorin Negoiţă 22.9.2012

România va achiziţiona avioane F16 la mâna a doua din Portugalia, fără licitaţie, a declarat, sâmbătă, ministrul Apărării Naţionale, Corneliu Dobriţoiu, citat de România TV.

O echipă de experţi din cadrul Ministerului apărării a analizat oferta înaintată de statul portughez, iar hotărârea a fost luată.

Conform ministrului Apărării, aeronavele corespund tuturor normelor din punct de vedere tehnic şi vor putea fi folosite de statul român timp de 20 de ani.

“Avioanele la mâna a doua nu înseamnă acelaşi lucru cu o maşină la mâna a doua”, susţine Corneliu Dobriţoiu.

Dobriţoiu a precizat că avioanele vor fi cumpărate în cadrul unui acord guvernamental, fapt ce ar presupune că nu va fi necesară organizarea unei licitaţii.

Aparatele vor putea fi folosite încă 20 de ani şi au trecut prin toate verificările tehnice, astfel încât să corespundă din punct de vedere tehnic, susţine ministrul.

“Procesul acesta de proiectare a unei achiziţii în domeniul aviaţiei militare se derulează de peste cinci ani. S-au făcut analize comparate a tuturor produselor de pe piaţă, a preţurilor de achiziţii. S-a luat decizia într-un context fericit să organizăm tranziţia de la MIG-uri spre avioanele de genereaţia a cincea în cel mai eficient mod cu putinţă”, a declarat ministrul Dobriţoiu, precizând că, în ciuda faptului că nu sunt noi, avioanele îşi vor dovedi eficienţa.

“Avioanele la mâna a doua nu înseamnă acelaşi lucru cu o maşină la mâna a doua. Se desface până la ultimele bucăţele de aripi. Când se reansamblează poate fi folosit în condiţii de siguranţă. Avioanele sunt foarte bine întreţinute. Răspundem tuturor directivelor UE, iar achiziţia făcându-se în spaţiul UE, nu mai presupune acele chinuitioare proceduri”, a mai spus şeful MApN.

Mergeți în homepage ›

Publicat la data de 22.9.2012

3 comentarii

  1. George
    22.9.2012, 11:24 pm

    Oricum or sa fie mult mai bune decat MIG-urile alea care se tot prabusesc. A-nceput de ieri sa cada, cate-un MIG…

  2. Catalin Stoian
    23.9.2012, 9:25 am

    Afacerea ar trebui explicata mai pe larg publicului larg.
    In primul rand sunt niste precizari facute insistent cum ca aceste avioane ar putea sa mai fie folosite inca 20 ani in anumite conditii ( sa nu zboare mai mult de 200 ore pe an).
    Ar trebui sa se faca public anul in care au fost produse acel 9 avioane puse la vanzare in Portugalia. Se pare ca ele sunt fabricate prin anii ’80 ceea ce creaza suspiciuni. Durata de functionare a unui avion, ca si la o nava maritima, este undeva intre 30-40 ani, deci pana sa intre in dotare se cam termina si resursa de zbor.
    Problema este creata de imbatranirea materialului din care este facut corpul (fuselajul).Daca acesta nu mai prezinta garantii, inseamna ca inlocuim niste epave sovietice cu unele americane.
    Daca e asa, incep sa ma intreb unde este profitabilitatea.
    Dam 500.000.000 USD pe 9 avioane ( cca 55,5 mil USD/buc), iar acum 2 ani aveam o oferta de 24 avioane F-16 de la americani pentru 1 mld USD ( cca 41,7 mil USD/buc). Ar trebui facute public si alte prevederi ale contractului achizitiei de la portughezi ca sa vedem daca am facut afacere buna sau paguboasa (a cata oara?).
    Daca avioanele sunt vechi si materialul fuselajului e imbatranit vom asista la o noua concesie datorita presiunilor politice.
    Apoi, in orice afacere de genul asta ar trebui obtinut si cate ceva, pe termen lung in regim de offset, pentru industria de aparare autohtona (exista?).
    Sa vedem ce iese, dar cu siguranta afacerea pare un pic trasa de par, pentru ca vom da destui bani pe 2/3 dintr-o escadrila, ceea ce nici macar nu ne asigura nevoile nationale. Nevoile de aparare aeriana cu avioane multirol sunt strict nationale pentru ca NATO are suficiente avioane.

  3. Ștefan A.
    23.9.2012, 8:20 pm

    E clasica achizitie mioritica de tehnica militara in care sint interese in joc inconfesabile . Asa a fost si cu transportoarele MOWAG Piranha III. Procedura de urgenta , costuri totale necunoscute, modificari , montarea unei turele manuale descoperite , fara stabilizatoare , fara sisteme moderne de ochire in oricare conditie meteorologica caci existau citeva zeci de turele simple in depozitele armatei si cumparate pe valuta grea fara nici un rost in anii precedenti . Inevitabile probleme ulterioare de afidabilitate si contracte speciale de “capusare” legala .
    Acest contract de achizitie avioane e din aceiasi serie .
    – 9 avioane vechi in care nimeni nu scrie cite ore de zbor au deja la activ fiecare.
    – cit va costa reconditionarea acestora (in primis motoarele)
    – ce update de aparatura existenta se incearca sa se realizeze si la ce pret .
    – cit va costa pregatirea pilotilor dar si a personalului de intretinere
    – ce arme se decide sa fie cumparate pentru aceste avioane .
    NOTA . Dat fiind ca sint F-16 A si B , specialitatea lor e doar apararea AA , lupta aeriana . Nici o capacitate de atac la sol (asta inseamna termenul multirol, lupta aeriana si atac la sol)
    E jenant nu faptul ca se cumpara ceva vechi . E dezastros ca inca se gindeste in plin stil RSR. Secret peste secret cind in presa internationala deja se scrie ca costul initial va fi de 500 milioane euro care include si reasfaltarea a doua aeroporturi militare .
    PS.
    Cu 850 milioane euro , italienii au inchiriat din 2004 pina in 2012 , 34 F-16 ADF vechi si reconditionate . De la Garda Nationala USA . Contractul de inchiriere prevedea 45.000 ore de zbor , ulterior marite la 47.000 . Personalul de intretinere a fost majoritar asigurat de angajati a Lockheed Martin pe toata durata acestui program . Aceste avioane au avut rol de aparare aeriana caci modelul respectiv nu era adapt pentru atacuri la sol . Au fost cumparate si rachetele americane necesare .
    Datele PUBLICE aici :
    http://it.wikipedia.org/wiki/Peace_Caesar_F-16_program

    Inchiriere , nu cumparare . 🙂
    Sa speram sa vedem cit va costa complesiv aceste avioane portugheze si cu cit va fi marit bugetul apararii caci a reusi sa asiguri 200 ore de zbor anual pentru fiecare din cei 14- 15 piloti formati pentru aceste avioane costa . Si mult . Actualmente conform bugetului MApN , media de zbor a pilotilor de vinatoare e undeva sub 50 ore anual .
    Slabe sparante sa ne comportam transparent ca restul tarilor mai dezvoltate.

Lăsați un comentariu


Stiri

Virgil Popescu: Guvernul evaluează scenariul în care Romgaz preia integral participația Exxon la exploatarea gazelor din Marea Neagră

Adrian N Ionescu

Compania poloneză PGNiG s-a retras din proiectul consorțiului care ar urma să cumpere participația Exxon Mobil la asocierea cu OMV Petrom pentru exploatarea gazelor naturale… Mai mult

Stiri

Mark Zuckerberg, către angajați: Atenție la alegeri, Facebook nu trebuie folosit ca platformă de instigare la violență

Raluca Florescu

Mark Zuckerberg, șeful  Facebook, s-a arătat îngrijorat cu privire la posibilele violențe ce ar putea urma după alegerile din SUA, îndemnându-și angajații să „facă mai… Mai mult

Stiri

Document / Ionuț Dumitru (VIDEO) – despre problema dezvoltării locale: Bucureștiul concentrează  peste 23% din PIB-ul țării – PIB-ul per capita în Vaslui e de 46% din media națională, iar în București e de 260%

Raluca Florescu

Capitala concentrează apropae un sfert din PIB-ul țării, respectiv 23%, a declarat Ionuț Dumitru, economist șef al Raiffeisen Bank, în cadrul conferinței „Accelerarea dezvoltării României… Mai mult

Stiri

Comisia Europeană cere României și Greciei să adopte programe naționale de control al poluării atmosferice

Raluca Florescu

Comisia Europeană a cerut vineri Greciei şi României să adopte programe naţionale de control al poluării atmosferice, conform Directivei (UE) 2016/2284 privind reducerea emisiilor naţionale,… Mai mult

Europa

Ucraina / Președintele Zelenski cere parlamentului dizolvarea Curții Constituționale, care a respins mai multe legi anticorupție

Iulian Soare

Preşedintele Ucrainei, Volodimir Zelenski (foto), a cerut vineri parlamentului de la Kiev să dizolve Curtea Constituţională şi să anuleze decizia acestei instanţe prin care au… Mai mult

Stiri

Ludovic Orban: Nu majorăm taxe și impozite. Propuneri ale intreprinzătorilor vor fi incluse în programul de guvernare

Razvan Diaconu

Premierul Ludovic Orban susține că Executivul nu are în plan creșterea de taxe și impozite. “O mai spun o dată, pentru că o dată la… Mai mult

Stiri

Aproape 1.000 de cazuri de Covid la Terapie Intensivă

Vladimir Ionescu

Un număr de 6.546 de noi cazuri de coronavirus au fost identificate în ultimele 24 de ore, la un număr de 36.335 de teste, 22.342 în… Mai mult