joi

28 martie, 2024

22 septembrie, 2012

România va achiziţiona avioane F16 la mâna a doua din Portugalia, fără licitaţie, a declarat, sâmbătă, ministrul Apărării Naţionale, Corneliu Dobriţoiu, citat de România TV.

O echipă de experţi din cadrul Ministerului apărării a analizat oferta înaintată de statul portughez, iar hotărârea a fost luată.

Conform ministrului Apărării, aeronavele corespund tuturor normelor din punct de vedere tehnic şi vor putea fi folosite de statul român timp de 20 de ani.


„Avioanele la mâna a doua nu înseamnă acelaşi lucru cu o maşină la mâna a doua”, susţine Corneliu Dobriţoiu.

Dobriţoiu a precizat că avioanele vor fi cumpărate în cadrul unui acord guvernamental, fapt ce ar presupune că nu va fi necesară organizarea unei licitaţii.

Aparatele vor putea fi folosite încă 20 de ani şi au trecut prin toate verificările tehnice, astfel încât să corespundă din punct de vedere tehnic, susţine ministrul.

„Procesul acesta de proiectare a unei achiziţii în domeniul aviaţiei militare se derulează de peste cinci ani. S-au făcut analize comparate a tuturor produselor de pe piaţă, a preţurilor de achiziţii. S-a luat decizia într-un context fericit să organizăm tranziţia de la MIG-uri spre avioanele de genereaţia a cincea în cel mai eficient mod cu putinţă”, a declarat ministrul Dobriţoiu, precizând că, în ciuda faptului că nu sunt noi, avioanele îşi vor dovedi eficienţa.


„Avioanele la mâna a doua nu înseamnă acelaşi lucru cu o maşină la mâna a doua. Se desface până la ultimele bucăţele de aripi. Când se reansamblează poate fi folosit în condiţii de siguranţă. Avioanele sunt foarte bine întreţinute. Răspundem tuturor directivelor UE, iar achiziţia făcându-se în spaţiul UE, nu mai presupune acele chinuitioare proceduri”, a mai spus şeful MApN.

Articole recomandate:

citește și

lasă un comentariu

3 răspunsuri

  1. Afacerea ar trebui explicata mai pe larg publicului larg.
    In primul rand sunt niste precizari facute insistent cum ca aceste avioane ar putea sa mai fie folosite inca 20 ani in anumite conditii ( sa nu zboare mai mult de 200 ore pe an).
    Ar trebui sa se faca public anul in care au fost produse acel 9 avioane puse la vanzare in Portugalia. Se pare ca ele sunt fabricate prin anii ’80 ceea ce creaza suspiciuni. Durata de functionare a unui avion, ca si la o nava maritima, este undeva intre 30-40 ani, deci pana sa intre in dotare se cam termina si resursa de zbor.
    Problema este creata de imbatranirea materialului din care este facut corpul (fuselajul).Daca acesta nu mai prezinta garantii, inseamna ca inlocuim niste epave sovietice cu unele americane.
    Daca e asa, incep sa ma intreb unde este profitabilitatea.
    Dam 500.000.000 USD pe 9 avioane ( cca 55,5 mil USD/buc), iar acum 2 ani aveam o oferta de 24 avioane F-16 de la americani pentru 1 mld USD ( cca 41,7 mil USD/buc). Ar trebui facute public si alte prevederi ale contractului achizitiei de la portughezi ca sa vedem daca am facut afacere buna sau paguboasa (a cata oara?).
    Daca avioanele sunt vechi si materialul fuselajului e imbatranit vom asista la o noua concesie datorita presiunilor politice.
    Apoi, in orice afacere de genul asta ar trebui obtinut si cate ceva, pe termen lung in regim de offset, pentru industria de aparare autohtona (exista?).
    Sa vedem ce iese, dar cu siguranta afacerea pare un pic trasa de par, pentru ca vom da destui bani pe 2/3 dintr-o escadrila, ceea ce nici macar nu ne asigura nevoile nationale. Nevoile de aparare aeriana cu avioane multirol sunt strict nationale pentru ca NATO are suficiente avioane.

  2. E clasica achizitie mioritica de tehnica militara in care sint interese in joc inconfesabile . Asa a fost si cu transportoarele MOWAG Piranha III. Procedura de urgenta , costuri totale necunoscute, modificari , montarea unei turele manuale descoperite , fara stabilizatoare , fara sisteme moderne de ochire in oricare conditie meteorologica caci existau citeva zeci de turele simple in depozitele armatei si cumparate pe valuta grea fara nici un rost in anii precedenti . Inevitabile probleme ulterioare de afidabilitate si contracte speciale de „capusare” legala .
    Acest contract de achizitie avioane e din aceiasi serie .
    – 9 avioane vechi in care nimeni nu scrie cite ore de zbor au deja la activ fiecare.
    – cit va costa reconditionarea acestora (in primis motoarele)
    – ce update de aparatura existenta se incearca sa se realizeze si la ce pret .
    – cit va costa pregatirea pilotilor dar si a personalului de intretinere
    – ce arme se decide sa fie cumparate pentru aceste avioane .
    NOTA . Dat fiind ca sint F-16 A si B , specialitatea lor e doar apararea AA , lupta aeriana . Nici o capacitate de atac la sol (asta inseamna termenul multirol, lupta aeriana si atac la sol)
    E jenant nu faptul ca se cumpara ceva vechi . E dezastros ca inca se gindeste in plin stil RSR. Secret peste secret cind in presa internationala deja se scrie ca costul initial va fi de 500 milioane euro care include si reasfaltarea a doua aeroporturi militare .
    PS.
    Cu 850 milioane euro , italienii au inchiriat din 2004 pina in 2012 , 34 F-16 ADF vechi si reconditionate . De la Garda Nationala USA . Contractul de inchiriere prevedea 45.000 ore de zbor , ulterior marite la 47.000 . Personalul de intretinere a fost majoritar asigurat de angajati a Lockheed Martin pe toata durata acestui program . Aceste avioane au avut rol de aparare aeriana caci modelul respectiv nu era adapt pentru atacuri la sol . Au fost cumparate si rachetele americane necesare .
    Datele PUBLICE aici :
    http://it.wikipedia.org/wiki/Peace_Caesar_F-16_program

    Inchiriere , nu cumparare . 🙂
    Sa speram sa vedem cit va costa complesiv aceste avioane portugheze si cu cit va fi marit bugetul apararii caci a reusi sa asiguri 200 ore de zbor anual pentru fiecare din cei 14- 15 piloti formati pentru aceste avioane costa . Si mult . Actualmente conform bugetului MApN , media de zbor a pilotilor de vinatoare e undeva sub 50 ore anual .
    Slabe sparante sa ne comportam transparent ca restul tarilor mai dezvoltate.

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

toate comentariile

3 răspunsuri

  1. Afacerea ar trebui explicata mai pe larg publicului larg.
    In primul rand sunt niste precizari facute insistent cum ca aceste avioane ar putea sa mai fie folosite inca 20 ani in anumite conditii ( sa nu zboare mai mult de 200 ore pe an).
    Ar trebui sa se faca public anul in care au fost produse acel 9 avioane puse la vanzare in Portugalia. Se pare ca ele sunt fabricate prin anii ’80 ceea ce creaza suspiciuni. Durata de functionare a unui avion, ca si la o nava maritima, este undeva intre 30-40 ani, deci pana sa intre in dotare se cam termina si resursa de zbor.
    Problema este creata de imbatranirea materialului din care este facut corpul (fuselajul).Daca acesta nu mai prezinta garantii, inseamna ca inlocuim niste epave sovietice cu unele americane.
    Daca e asa, incep sa ma intreb unde este profitabilitatea.
    Dam 500.000.000 USD pe 9 avioane ( cca 55,5 mil USD/buc), iar acum 2 ani aveam o oferta de 24 avioane F-16 de la americani pentru 1 mld USD ( cca 41,7 mil USD/buc). Ar trebui facute public si alte prevederi ale contractului achizitiei de la portughezi ca sa vedem daca am facut afacere buna sau paguboasa (a cata oara?).
    Daca avioanele sunt vechi si materialul fuselajului e imbatranit vom asista la o noua concesie datorita presiunilor politice.
    Apoi, in orice afacere de genul asta ar trebui obtinut si cate ceva, pe termen lung in regim de offset, pentru industria de aparare autohtona (exista?).
    Sa vedem ce iese, dar cu siguranta afacerea pare un pic trasa de par, pentru ca vom da destui bani pe 2/3 dintr-o escadrila, ceea ce nici macar nu ne asigura nevoile nationale. Nevoile de aparare aeriana cu avioane multirol sunt strict nationale pentru ca NATO are suficiente avioane.

  2. E clasica achizitie mioritica de tehnica militara in care sint interese in joc inconfesabile . Asa a fost si cu transportoarele MOWAG Piranha III. Procedura de urgenta , costuri totale necunoscute, modificari , montarea unei turele manuale descoperite , fara stabilizatoare , fara sisteme moderne de ochire in oricare conditie meteorologica caci existau citeva zeci de turele simple in depozitele armatei si cumparate pe valuta grea fara nici un rost in anii precedenti . Inevitabile probleme ulterioare de afidabilitate si contracte speciale de „capusare” legala .
    Acest contract de achizitie avioane e din aceiasi serie .
    – 9 avioane vechi in care nimeni nu scrie cite ore de zbor au deja la activ fiecare.
    – cit va costa reconditionarea acestora (in primis motoarele)
    – ce update de aparatura existenta se incearca sa se realizeze si la ce pret .
    – cit va costa pregatirea pilotilor dar si a personalului de intretinere
    – ce arme se decide sa fie cumparate pentru aceste avioane .
    NOTA . Dat fiind ca sint F-16 A si B , specialitatea lor e doar apararea AA , lupta aeriana . Nici o capacitate de atac la sol (asta inseamna termenul multirol, lupta aeriana si atac la sol)
    E jenant nu faptul ca se cumpara ceva vechi . E dezastros ca inca se gindeste in plin stil RSR. Secret peste secret cind in presa internationala deja se scrie ca costul initial va fi de 500 milioane euro care include si reasfaltarea a doua aeroporturi militare .
    PS.
    Cu 850 milioane euro , italienii au inchiriat din 2004 pina in 2012 , 34 F-16 ADF vechi si reconditionate . De la Garda Nationala USA . Contractul de inchiriere prevedea 45.000 ore de zbor , ulterior marite la 47.000 . Personalul de intretinere a fost majoritar asigurat de angajati a Lockheed Martin pe toata durata acestui program . Aceste avioane au avut rol de aparare aeriana caci modelul respectiv nu era adapt pentru atacuri la sol . Au fost cumparate si rachetele americane necesare .
    Datele PUBLICE aici :
    http://it.wikipedia.org/wiki/Peace_Caesar_F-16_program

    Inchiriere , nu cumparare . 🙂
    Sa speram sa vedem cit va costa complesiv aceste avioane portugheze si cu cit va fi marit bugetul apararii caci a reusi sa asiguri 200 ore de zbor anual pentru fiecare din cei 14- 15 piloti formati pentru aceste avioane costa . Si mult . Actualmente conform bugetului MApN , media de zbor a pilotilor de vinatoare e undeva sub 50 ore anual .
    Slabe sparante sa ne comportam transparent ca restul tarilor mai dezvoltate.

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

articole categorie

Lucrăm momentan la conferința viitoare.

Îți trimitem cele mai noi evenimente pe e-mail pe măsură ce apar: