cursdeguvernare

marți

17 septembrie, 2024

logo-conferinte-curs-de-guvernare

Microsoft a fost ţinta unui atac cibernetic – servicii afectate

31 iulie, 2024

O întrerupere globală care afectează produsele Microsoft, inclusiv serviciul de e-mail Outlook şi jocul video Minecraft, a fost rezolvată, a anunţat gigantul tehnologic într-o actualizare, potrivit BBC.

Firma a transmis că investigaţiile preliminare arată că întreruperea a fost cauzată de un atac cibernetic şi de eşecul de a se apăra corespunzător împotriva acestuia.

Incidentul a durat aproape 10 ore

Anterior, compania a emis scuze pentru incident, care a durat aproape 10 ore şi a determinat mii de utilizatori să raporteze probleme cu serviciile Microsoft.


Incidentul survine la mai puţin de două săptămâni după ce o întrerupere globală majoră a lăsat inaccesibile aproximativ 8,5 milioane de computere care foloseau sisteme Microsoft, afectând asistenţa medicală şi călătoriile, după o actualizare software defectuoasă efectuată de firma de securitate cibernetică CrowdStrike.

”Deşi evenimentul declanşator iniţial a fost un atac DDoS (Distributed Denial-of-Service)… investigaţiile iniţiale sugerează că o eroare în punerea în aplicare a sistemului nostru de apărare a amplificat impactul atacului în loc să îl atenueze”, se arată într-o actualizare pe site-ul web al platformei de cloud computing Microsoft Azure.

Atacurile DDoS funcţionează prin inundarea unui site web sau a unui serviciu online cu trafic de internet, în încercarea de a-l scoate offline sau de a-l face inaccesibil în alt mod.

”Te-ai aştepta ca infrastructura de reţea a Microsoft să fie rezistentă

”Pare uşor suprarealist faptul că ne confruntăm cu o nouă întrerupere gravă a serviciilor online de la Microsoft. Te-ai aştepta ca infrastructura de reţea a Microsoft să fie rezistentă”, a declarat profesorul Alan Woodward, expert în securitate informatică.


Anterior, o alertă pe site-ul web al gigantului tehnologic privind starea serviciilor a indicat că întreruperea a afectat Microsoft Azure – platforma de cloud computing din spatele multora dintre serviciile sale – şi Microsoft 365, care include sisteme precum Microsoft Office şi Outlook.

De asemenea, sistemele sale de cloud Intune şi Entra au fost enumerate printre cele afectate.

Microsoft a declarat că a implementat un remediu pentru problemă, care ”arată îmbunătăţiri”, şi că va monitoriza situaţia ”pentru a asigura recuperarea completă”.

”Ne cerem sincer scuze pentru neplăcerile create”, a afirmat Microsoft într-o postare pe X, fostul Twitter.

***

Articole recomandate:

citește și

lasă un comentariu

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

toate comentariile

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

articole categorie

Citește și:

Lucrăm momentan la conferința viitoare.

Îți trimitem cele mai noi evenimente pe e-mail pe măsură ce apar: