Cloud-ul guvernamental – restanța esențială în digitalizarea administrației

Una dintre marile restanțe ale guvernului Orban în materie de digitalizare o reprezintă neadoptarea Legii cloud-ului guvernamental, componentă esențială pentru transformarea digitală a administrației românești.… Mai mult›
17.01.2021
Lecțiile ieșirii din criza precedentă, pentru criza actuală: istoria corelației PIB – salariu – inflație

În condițiile în care rezultatul economic este în scădere, cazul României anului 2020 (-5% pe primele trei trimestre), se pune problema sursei și a ritmului… Mai mult›
17.01.2021
România a consemnat în 2019 cea mai mare scădere a prețului caselor între statele UE. Evoluțiile din 2010 încoace și implicații

România a consemnat în 2019 cea mai mare scădere a prețului caselor între statele UE (valoare ajustată cu inflația), potrivit unei analize publicate de Eurostat.… Mai mult›
15.01.2021
Bugetul 2021: în căutarea unei consolidări fiscale fără șocuri

Bugetul pe anul 2021 reprezintă ora adevărului – atât pentru ieșirea din criza produsă de Covid și menținerea unei direcții de dezvoltare coerente, cât și… Mai mult›
14.01.2021
Metrorex la ușa băncilor: caută 40 milioane euro pentru plata despăgubirilor către Astaldi
de Vladimir Ionescu , 19.9.2018
La Metrorex se fac eforturi și se discută cu CE și două bănci comerciale un împrumut din care să fie plătită despăgubirea de 188 de milioane de lei obținută de compania Astaldi în instanță, a declarat ministrul Transporturilor, Lucian Șova, pentru News.ro
”Se fac eforturi la nivelul Metrorex de a fi identificate resurse financiare – că nu poate fi vorba de susţinere de la bugetul de stat, în contul acestei despăgubiri. Metrorex se află în discuţie cu băncile în vederea obţinerii unui împrumut cu are să plătească această despăgubire”, a afirmat ministrul Transporturilor.
Inițial, Guvernul dorea să împrumute Metrorex, pe 10 ani, și a elaborat chiar o OUG pentru cele 188,353 milioane leinecesare acoperirii obligaţiilor de plată instituite de instanţele judecătoreşti către Asocierea Astaldi – FCC Construccion, Delta A.C.M. 93 – AB Construct.
Pentru ce se plătesc despăgubiri
În cadrul Obiectivului de investiţii Magistrala 5, Etapa I-a Drumul Taberei-Universitate, pentru realizarea lucrărilor “Structură de rezistenţă”, Secţiunea Râul Doamnei – Haşdeu (Operă), Metrorex a încheiat în anul 2011 contractul de proiectare şi execuţie lucrări cu Asocierea Astaldi S.p.A – FCC Construccion – Delta A.C.M. 93- AB Construct.
Motivele acestei acţiuni sunt efectele intervenirii unor evenimente imprevizibile în derularea contractului, precum:
- obţinerea cu întârziere a acordului de Mediu
- operaţiunile de mutare a staţiei de lansare Parc Drumul Taberei la staţia de lansare Academia Militară
- modificarea proiectului tehnic
- lipsa autorizaţiilor de demolare a unor clădiri aflate pe amplasamentele staţiilor Academia Militară şi Orizont
- solicitări suplimentare din partea Autorităţilor Locale pentru devieri trafic
- modificarea amplasamentului iniţial al staţiei de lansare Academia Militară
- descoperiri arheologic
- condiţii climaterice nefavorabile
- impedimente privind exproprierile
- insuficienţa fondurilor de plată a lucrărilor la începutul anului 2013
- impedimente privind alimentarea cu energie electrică a utilajelor care sapă tunelurile
Ministrul susține că lucrarea va fi terminată în martie 2019
În martie 2019 se va putea circula cu metroul pe Magistrala 5, pe tronsonul 1, între Eroilor şi Drumul Taberei, a mai declarat Lucian Șova.
Investiţia a fost începută în 2011, iar termenul de finalizare a fost amânat patru ani.
Proiectul Magistralei 5 se ridică la 3,2 miliarde de lei, din care 2,65 miliarde de lei din fonduri structurale nerambursabile în cadrul Programului Operaţional Sectorial – Transport 2007- 2013 şi Programul Operaţional Infrastructură Mare 2014-2020.
Metrorex a selectat, la finele lunii februarie 2011, consorţiul format din Astaldi (Italia), FCC (Spania), Delta ACM şi AB Construct (România) pentru a realiza tronsonul Eroilor – Drumul Taberei.
Magistrala 5, tronsonul 1 (Eroilor – Drumul Taberei), va avea aproape 7 km lungime, un depou şi zece staţii (Râul Doamnei, Constantin Brâncuşi, Valea Ialomiţei, Romancierilor, Parc Drumul Taberei, Tudor Vladimirescu, Favorit, Orizont, Academia Militară, Eroilor).