Restaurantele din România ale rețelei McDonald’s folosesc cartofi importați din Austria, a precizat, vineri, francizorul american.
Compania americană a menționat că în România folosește soiurile de cartof Russet Burbank şi Innovator, produse în Austria de firma Frisch & Frost Austria.
Conform Institutului Național de Statistică, România a avut în anul 2011 o producție de cartofi de 4,11 milioane tone, în creştere cu 25,2% faţă de 2010.
Precizările McDonald’s vin după ce cu o zi înainte Autoritatea Națională pentru protecția Comsumatorilor (ANPC) a sesizat Consiliul Naţional al Audiovizualului (CNA) în legătură cu un spot publicitar al companiei McDonald’s care ar induce în eroare consumatorii.
Potrivit ANPC, prin difuzarea spotului publicitar ‘Cartofii prăjiţi de la McDonald’s aduc aminte de bunici’ se transmit două informaţii care pot induce în eroare consumatorii. Prima este aceea că produsul ‘cartofi prăjiţi’ ar proveni din cartofii proaspeţi achiziţionaţi de la piaţă, în condiţiile în care materia primă utilizată este ‘cartofi congelaţi’, care, însă, conţin şi dextroză și stabilizator – difosfat de sodiu.
De asemenea, ANPC susține că sintagma ‘aduc aminte de bunici’, folosită în reclama companiei, induce consumatorului ideea falsă de reîntoarcere la calitatea de odinioară, de produs fabricat după metode artizanale, deşi, în realitate, produsul este industrial.
În replică, McDonald’s arată că în restauranetele sale cartoful trebuie să îndeplinească standardele de calitate în ceea ce priveşte umiditatea şi conţinutul natural de zahăr, dimensiunea, forma, culoarea, precum şi alte caracteristici.