miercuri

24 aprilie, 2024

10 aprilie, 2021

 

FOTO: captura Digi24

Zeci de motocicliști și sute de mașini s-au strâns în localitatea Cristești, din județul Iași, pentru a participa la un marș de protest motorizat privind absența progreselor legate de construcția autostrăzii Tg. Mureș – Iași – Ungheni. Apoi convoiul va pleca spre Roman.

Protestatarii și-au arătat nemulțumirea privind felul în care va fi finanțat proiectul și au cerut includerea acestuia printre candidatele la Planul Național de Redresare și REziliență (PNRR), potrivit Digi24.


Recent a fost semnat un contract de 54 de milioane de lei pentru studiul de fezabilitate și proiectul tehnic pe tronsonul Târgu Neamț – Iași – Ungheni din viitoarea autostradă A8. Un astfel de studiu a mai fost scos  o dată lla licitație acum doi ani.

(Citiți și: „CNAIR a scos la licitaţie studiul de fezabilitate pentru tronsonul A8 Tg. Mureş – Tg. Neamţ. Criticile Pro Infrastructura”)

Marşul motorizat este organizat de asociaţiile „Împreună pentru A8” şi „Mişcarea pentru Dezvoltarea Moldovei”. „Moldova nu trebuie uitată din nou sau lăsată la o parte în favoarea altor regiuni ale României”, a declarat Ionel Apostol, reprezentant al Asociaţiei ”Împreună pentru A8”, citat de Agerpres.

Oamenii de afaceri participă la marș

„Este prima dată când oameni de afaceri participă alături de noi la marşuri de protest. Sunt asociaţii de transportatori, cluburi de motociclişti, de offroad, foarte mulţi cetăţeni care doresc ca şi mine o Moldovă dezvoltată, o Moldovă în care sper să ne putem creşte copiii în bune condiţii şi să rămână aproape de noi şi să nu mai emigreze. Noi avem speranţa ca firma care a semnat contractul cu CNIR să reuşească să facă în termenul care i s-a cerut studiul de fezabilitate şi proiectarea astfel încât să putem prinde măcar sectorul de la Târgu Frumos la Leţcani în viitorul PNRR. Marea noastră dorinţă ar fi ca şi şoseaua de centură a Iaşiului să fie şi ea inclusă, pentru că este importantă în perspectiva construirii unui spital regional şi dezvoltării aeroportului”, a mai spus Ionel Apostol.

Oamenii de afaceri spun că „investiţiile nu vin din sud, din Bucureşti, vin din vest, noi exportăm în vest, 75% din comerţul exterior al României se îndreaptă spre vest. Unde mergem? Cum mergem? (…) Este o mare problemă lipsa autostrăzii pentru Moldova. Sper ca acest tronson Târgu Neamţ – Iaşi să fie finanţat prin PNRR şi să nu ne amâne peste ani.  (…) Suntem optimişti”, a spus și  Marian Berdan, unul dintre oamenii de afaceri participanţi la marşul motorizat.

FOTO: captura Digi24

La Cristeşti se strâng toate grupurile care vin din Moldova. „Presiunea va rămâne constantă până vedem utilajele lucrând pe această autostradă A8. Conform teoriei, autostrada ar trebui să fie finalizată până în 2030. Dacă avem posibilitatea să o facem prin PNRR, mă refer la Târgu Mureş – Miercurea Nirajului, Reghin – Târgu Neamţ – Moţca şi Târgu Frumos – Leţcani, dacă introducem prin finanţare PNRR aceste trei tronsoane am putea să le terminăm în 2026, iar cele patru tronsoane de pe A7 ar trebui să fie gata, dacă şi ele sunt finanţate prin PNRR, tot în 2026″, a declarat Cătălin Urtoi, reprezentant al ”Asociaţiei Împreună pentru A8”, citat de Agerpres.

Ce a spus Ministerul Transporturilor

„I-am cerut proiectantului să prioritizeze tronsonul dintre Târgu Frumos și Lețcani. Moldova a așteptat suficient ca să aibă drumuri moderne. Pentru mine atât A8, cât și A7 sunt priorități și facem toate eforturile împreună cu echipa din minister și CNAIR ca să devină realitate în teren cât mai repede. Vrem și ne luptăm ca ambele proiecte să aibă finanțare din PNRR”, a spus ministrul Transporturilor, Cătălin Drulă, la semnarea contractului pentru proiectarea completă (studiu de fezabilitate + proiect tehnic) a Autostrăzii Unirii, A8 – sectorul principal între Târgu Neamț – Iași – Ungheni.

Secțiunile Autostrăzii A8 de la capetele Târgu Mureș și respectiv Iași au un grad de maturitate de pregătire a proiectelor suficient de avansat ca să poată fi finanțate prin Programul Național de  Redresare și Reziliență (PNRR), potrivit Ramonei Moldovan, secretarul general al Ministerului Transporturilor.

Autostrada Unirii, de la Iași la Târgu Mureș, ar urma să aibă peste 200 de kilometri.

 

Articole recomandate:

citește și

lasă un comentariu

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

toate comentariile

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

articole categorie

Citește și:

Cu câteva luni înaintea de alegerile europarlamentare, sondajele arată că

Lucrăm momentan la conferința viitoare.

Îți trimitem cele mai noi evenimente pe e-mail pe măsură ce apar: