fbpx Modifica setari cookieuri

La obiect

Eurostat: Economia României, pe locul 13 în UE. Am depăşit Grecia, Portugalia și Cehia

Economia României se situează pe locul 13 în UE şi reprezintă 1,6% din economia Uniunii, conform datelor publicate de Eurostat pentru anul 2019 privitor la… Mai mult

08.05.2020

La obiect

România – penultima în UE la costul muncii, dar prima la creșterea lui

România s-a plasat în 2019 pe penultimul loc între statele membre UE în ce privește costul orar al muncii (întreaga economie, mai puțin agricultura și… Mai mult

08.05.2020

La obiect

”Ungaria nu mai este o democrație” – Raport ”Nation in Transit 2020” al Freedom House. Evaluarea libertăților în Europa

Ungaria nu mai este o democrație, Polonia coboară alarmant pe același drum, democrația în Balcani se deteriorează sub influența Chinei și Rusiei, iar UE nu… Mai mult

07.05.2020

Digital

În marș forțat către digitalizare – ce s-a făcut, ce e de făcut în continuare

Digitizarea este cel mai bun lucru care s-a întâmplat în România în perioada stării de urgență. Statul român, dar și o serie de instituții, au… Mai mult

07.05.2020

Marii producători auto de la nivel global se pregătesc pentru reluarea activității

de Alexandra Pele , 9.4.2020

Marii producători auto de la nivel global accelerează eforturile de repornire a fabricilor, semnale în acest sens venind din Wuhan (China) Maranello (Italia) și Michigan (SUA), transmite Reuters. Reluarea producției ar urma să fie ajutată de implementarea pe scară largă a protocoalelor de siguranță dezvoltate pentru lansarea liniilor de fabricare a ventilatoarelor.

Pe plan local, Automobile Dacia-Renault a anunțat reluarea activității în două etape, mai întâi din 21 aprilie cu 440 de salariați care se vor oferi voluntar, și apoi complet, din 4 mai.

Măsurile de securitate analizate diferă de la producător la producător. Producătorul italian de mașini sport Ferrari a anunțat miercuri că va oferi teste gratuite de sânge angajaților care doresc să știe dacă au fost expuși la virus.

Șeful departamentului de protecție a muncii din cadrul General Motors, Jim Glynn, a precizat pentru sursa citată că producătorul auto a studiat protocoalele dezvoltate de Amazon pentru a evita contaminarea depozitelor, cum ar fi monitorizarea temperaturii angajaților înainte de intrarea la locul de muncă.

Producătorii și furnizorii din industria auto par a fi ajuns la concluzia că un set de măsuri de precauție ar putea asigura reluarea activității uzinelor la capacitate mare. Printre acestea se numără monitorizarea temperaturii angajaților, chestionarele zilnice privind starea de sănătate, reproiectarea liniilor de asamblare așa încât angajații să fie la o distanță de cel puțin un metru unii de alții, precum și asigurarea de măști și mănuși de protecție.

”Știm care sunt protocoalele de care avem nevoie pentru a asigura siguranța oamenilor”, a declarat Gerald Johnson, vicepreședintele GM, într-un interviu pentru Reuters. Compania a redeschis uzinele din China, în vreme ce fabricile din Coreea de Sud au funcționat pe toată durata pandemiei. Johnson nu a înaintat o dată la care ar urma să fie reluată activitatea din SUA.

Producătorii europeni au anunțat că speră să reia construcția de mașini în a doua parte a lunii aprilie. În SUA, mai multe companii mari precum Honda Motor și Toyota Motor Corp au precizat că speră să dea drumul activității în prima săptămână din mai.

Fiat Chrysler (companie italiano-americană) și sindicatele pun la punct planuri pentru creșterea măsurilor de securitate așa încât producția să poată fi reluată. Printre acestea se numără mutarea pauzelor de masă pentru a evita aglomerarea cantinelor.

Compania de logistică Gefco a transportat recent 750 de tone piese auto de schimb din China în Franța, folosind opt zboruri charter.

Transporturile au inclus compresoare turbo, pistoane, panouri de control, uși și mulaje, parte a pregătirilor producătorilor europeni pentru repornirea instalațiilor de asamblare de pe continent, potrivit Automotive Logistics.

Mergeți în homepage ›

Publicat la data de 9.4.2020

Lăsați un comentariu


Europa

Bloomberg: Cum îşi vor plăti statele europene datoriile acumulate în pandemie şi cine va fi taxat mai întâi

Adrian N Ionescu

Rambursarea datoriilor statelor europene ar putea însemna alegeri dureroase cu privire la cine va fi taxat. Problema se complică în condiţiile în care alegătorii sunt… Mai mult

Europa

Ministrul german al Sănătății: În privința OMS, președintele Trump are dreptate

Iulian Soare

Președintele Donald Trump ”are dreptate” în privința necesității reformării OMS, a declarat ministrul german al Sănătății, Jens Spahn (foto), într-un interviu acordat Financial Times. Jens… Mai mult

Stiri

România, statul cu cea mai mică pondere a angajaților care au lucrat de acasă din cauza Covid-19

Mariana Bechir

România este țara UE cu cea mai mică pondere de angajați care au lucrat de acasă, ca urmare a riscului generat de noul coronavirus, conform… Mai mult

Europa

Mașinile au devenit un ”smartphone pe roți”. Experții în securitate cibernetică avertizează asupra protecției datelor

Vladimir Ionescu

Mașinile încep să semene tot mai mult cu un ”smartphone pe roți”, stocând informații precum locul în care ne aflăm, cum conducem, cu cine vorbim… Mai mult

Europa

Șeful Eurogrup: Fondul de redresare de 500 de miliarde de euro e un pas spre uniunea fiscală a UE

Iulian Soare

Planul de creare a unui fond de redresare, în valoare de 500 miliarde de euro, propus de Franţa şi Germania pentru a ajuta UE să… Mai mult

Europa

BERD: Accesul la piața românească de obligaţiuni – raport favorabil eficiență/cost datorită costului redus

Adrian N Ionescu

Accesul investitorilor la piaţa românească de obligațiuni (de stat şi corporatiste) este cel mai ușor și costurile participării sunt cele mai mici față de  piețele… Mai mult

Europa

Angela Merkel susține că protecționismul nu este un răspuns adecvat la criza coronavirus

Iulian Soare

Statele nu ar trebui să apeleze la renaționalizări și protecționism pentru a răspunde ”recesiunii globale adânci” cauzate de criza coronavirus, este de părere cancelarul german… Mai mult