Una dintre provocările din această perioadă în Parlamentul European este găsirea unei abordări echilibrate și dezbaterea pe îndelete a pachetului legislativ ”Pregătiți pentru 55”, poate cel mai important set de legi din acest mandat, care va transforma din temelii Europa, si o dată cu ea întreaga lume.
Graba strică treaba este un proverb foarte potrivit pentru situația actuală din Parlament.
Colegii din Comisia de mediu (#ENVI)- comisia principală care se ocupă de acest dosar- doresc ca totul să se desfășoare foarte repede, să parcurgem legislația pe repede înainte, astfel încât în septembrie 2022 să adoptăm tot pachetul în plen.
Însă este exact ce nu îmi doresc eu, în calitate de coordonator al grupului #PPE în comisia #TRAN. De ce?
Tocmai pentru că aceste reglementări sunt de o importanță capitală pentru industrie, pentru transport și pentru cetățeni, consider că trebuie să le cântărim în tihnă, să le dezbatem cu toate părțile care vor suporta consecințele lor și să obținem astfel un text echilibrat și care să aducă plus valoare.
Aceeași abordare ca TRAN au si colegii mei din PPE care fac parte din comisia #ITRE– Comisia de industrie și energie. Toate măsurile din aceste propuneri legislative au ca termen de aplicare cel mai devreme în 2023, ca atare, avem timp să ajungem la un rezultat echilibrat și care să corespundă realității.
Pachetul ‘Pregătiți pentru 55’ propune micșorarea emisiilor cu 55% fata de anul 1990. Eu cred ca indiferent de modul de transport, rutier, maritim sau aviație, posibilitatea de a reduce emisiile este creată de progresul tehnologic care sa aducă pe piața combustibilii alternativi cu emisii cat mai scăzute.
De aceea, consider ca doar masurile de creștere a prețurilor carburanților convenționali (benzina, motorina, kerosen etc) nu vor conduce la atingerea acestei ținte.
Trebuie creata piața de combustibili alternativi. Dacă aceștia nu există pe piață, atunci singura modalitate prin care se pot reduce emisiile este limitarea mobilității, a conectivității, ceea ce va duce la cu totul alte efecte, și în economie, și în viața socială.
Pe de alta parte, PPE pledează pentru crearea unui sistem de colectare a materiilor prime pentru producția de combustibili alternativi.
Aceste masuri combinate vor duce la reducerea emisiilor într-o maniera sustenabila.
Altfel, vom crește prețurile, iar din banii obținuți din licitarea certificatelor doar o foarte mică parte va fi direcționata către industria de unde au fost colectați pentru a se finanța activitatea de cercetare-dezvoltare.
PPE este cel mai mare și mai vechi grup politic din Parlamentul European, având rădăcini care pornesc de la părinții fondatori ai Uniunii Europene. Grup politic de centru-dreapta, PPE este devotat creării unei Europe mai puternice, construită pe baza nevoilor cetățenilor săi.
2 răspunsuri
Articol fara un argument. ……. „eu cred ca indiferent de modul de transport, rutier, maritim…….”
Va atrag ca doar la biserica poti sa crezi ….., aici ar fii bune niste date exacte….si generatia dumitale vrea sa totul sa se desfasoare in continuare asa ….. prin distrugere …..pt….???
Pentru toti oamenii NORMALI termenele propuse de catre oficialii UE sunt fie excesiv de scurte, fie nerealiste, fie forte scumpe, aruncand o povara financiara imposibil de suportat pentru europeni, mai ales cei din tarile din Est, printre care Romania. Zilele trecute a aparut si o opinie a Grupului PPE din parlamentul european sustinand cam acelasi lucru. Si atunci, cum de se voteaza „intr-o veselie” propuneri absolut nerealiste?
In ultima sa carte „Elogiul Frontierelor” Andrei Vieru include ecologismul (excesiv) printre manifestarile „corectitudinii politice”, o plaga care infesteaza „crescendo”lumea moderna !
Chiar asa, de ce v-am votat ? Voi ce faceti acolo ? Cui ne lasati ?