joi

18 aprilie, 2024

31 ianuarie, 2022

Începând de marți, 1 februarie, marele producător auto Daimler se va numi oficial Mercedes – Benz Group AG, după principala sa marcă. Subsidiara sa de camioane și autobuze va păstra numele Daimler Truck AG.

Marca Mercedes a fost numită numită astfel după fiica unui antreprenor de automobile de la începutul secolului XX și a fost adoptată oficial de Daimler AG în 1902.

Este cea mai recentă decizie dintr-un lanț de schimbări structurale menite să aducă mai multă valoare acționarilor grupului. „Avem o şansă reală de a creşte multiplul (evaluărilor, n.r.)”, a declarat Ola Kaellenius,  CEO-ul grupului, citat de Reuters.


Cea mai recentă evaluare a grupului Daimler se ridică la 77 de miliarde de euro.

Acţiunile Daimler Truck AG, care s-a desprins de Mercedes-Benz în decembrie 2021, au închis săptămâna bursieră trecută în creștere ușoară față de debutul lor pe piaţă, până la 32,23 euro / titlu.

Acţiunile Mercedes-Benz, care ajunseseră în noiembrie 2021 la cele mai mari cote din 2015 încoace, au evoluat ulterior puțin  sub acele niveluri, și au închis tranzacțiile vineri la 71,15 euro.

Pariurile complicate ale pieței de lux

Totuşi, un producător de automobile premium care se luptă pe piaţa de lux, prin definiţie mică şi finită, ar putea să aibă o creştere limitată, au spus analiştii, consultați de Reuters.


„Investitorii ar putea începe să se uite la Mercedes ca la Lucid Motors sau Tesla şi să înceapă să ofere (penrtu acțiunile sale) un multiplu ca pentru vehicule electrice”, a spus Tom Narayan, analistul auto de la RBC capital Markets,.

În timp ce Lucid şi Tesla au început direct activitatea cu vehicule 100% electrice, Mercedes trebuie să îşi transforme afacerea din motorizarea pe combustie internă în cea electrică.  Ceea ce poate fi o limitare a cât de departe ar putea merge creştera real pe termen scurt, a adăugat analistul citat .

În aceeași ordine de idei,  „evaluarea Tesla se bazează pe ipoteza că Tesla va câştiga cotă de piaţă de la producătorii germani”, spune un alt expert, Daniel Schwarz, director de management la Stifel.

Altfel spus, evaluările reflectă opinia că mărcile germane sunt în defensivă, forţate să-şi protejeze cota de piaţă.

Articole recomandate:

citește și

lasă un comentariu

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

toate comentariile

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

articole categorie

Citește și:

Cu câteva luni înaintea de alegerile europarlamentare, sondajele arată că

Lucrăm momentan la conferința viitoare.

Îți trimitem cele mai noi evenimente pe e-mail pe măsură ce apar: