Moldova este răsfăţata programului de dezvoltare a infrastructurii rutiere, a afirmat ministrul Transporturilor, Dan Costescu, invitat luni la TVR, la emisiunea Prim Plan, moderată de Mihai Rădulescu.
O autostradă care să lege Moldova de Transilvania va fi însă finalizată după 2020, a anunțat ministrul Dan Costescu, care a detaliat la TVR planurile de dezvoltare a infrastructurii românești.
Ministrul Trransporturilor sa mai anunțat că, realist vorbind, cei aproximativ 470 de noi km de autostradă anunțați de CNADNR vor fi finalizați în umătorii 4-5 ani.
2 proiecte pentru Moldova
”Ei au primit în program 2 proiecte, e drept că ele abia acum încep. Unul se referă la leagătura Munteniei de Moldova, va fi un drum expres cu profil la standarde, cu două benzi pe sens. Al doilea proiect este autostrada Montană. În primă fază se va lucra la tronsonul Ungheni-Iași-Tg.Neamț. Cealaltă aripă, Tg.Neamț-Tg.Mureș, începe după 2020”, a detaliat ministrul Costescu planurile de infrastructură rutieră pentru Moldova.
Preşedintele Klaus Iohannis declara duminică, la Iaşi, că este necesară o autostradă care să lege Moldova de restul ţării şi al Europei, iar acest obiectiv ar trebui să fie unul prioritar.
Și vicepremierul Dâncu este convins că, în 2018, atunci când vom aniversa 100 de ani de stat unitar, munții vor fi străpunși de 2 artere moderne, una din sud către Transilvania, alta din Moldova către Transilvania. ”Dacă aceste 2 proiecte nu vor fi gata, înseamnă că a trecut un secol degeaba și unirea nu este deplină”, a scris pe Facebook vicepremierul.
Sibiu-Pitești, orizont realist anul 2021
Din punctul de vedere al Ministerului Transporturilor, cel mai important proiect este autostrada Sibiu-Pitești, unde Studiul de Fezabilitate va fi finalizat până la sfârșitul anului, nu în vară, cum anunțase Compania de drumuri inițial.
Ministrul a mai precizat că, în viitor, trebuie asumate termene realiste de realizare a diverselor etape ale proiectelor de autostrăzi. ”În România avem cele mai strânse termene de realizare de studii și de proiecte. De exemplu, în Germania un studiu de fezabilitate se elaborează în 5 ani, în Italia și în Spania în 6. Numai în România durează un an. Trebuie să fim realiști”, a afirmat Dan Costescu.
Care este rezultatul acestor termene strânse a explicat ministrul: ”Consultantul Comisiei Europene spune că studiul pentru Sibiu-Pitești nu e complet. Am convenit să îl completăm, acesta este motivul pentru care va fi gata la sfârșitul anului. Finalizarea integrală a autostrăzii este posibil să aibă loc în septembrie 2021.”
Sibiu-Orăștie, la toamnă, dacă nu sunt contestații
Reparațiile la tronsonul executat prost de italienii de la Impregillo pe autostrada Sibiu-Orăștie vor fi finalizate în toamnă, dacă nu există contestații, este asigurarea oferită de ministrul Dan Costescu luni, la TVR.
În teren, spune ministrul Transporturilor, situația este mai complicată decât părea inițial din cauză că, de la închiderea tronsonului au apărut și alte fisuri, pe alți 300 de metri de autostradă. Garanția de bună execuție va fi executată de CNADNR, iar cele 90 de milioane de lei acoperă costul reparațiilor, a mai afirmat ministrul Costescu.
”Există îngrijorarea că ceea ce s-a întâmplat pe aceşti 500 de metri este posibil să se fi întâmplat şi pe alte porţiuni. Se va realiza o expertiză tehnică pe toată lungimea proiectului pentru a vedea unde trebuie să intervenim. Dacă nu sunt contestaţii la licitaţii, credem că în septembrie tronsonul va fi dat circulaţiei.”, spune ministrul.