vineri

26 aprilie, 2024

28 martie, 2024

Despăgubirile pe care le vor plăti companiile de asigurări în urma prăbușirii podului Francis Scott Key din Baltimore ar putea să fie cele mai mari consemnate în analele asigurărilor maritime, a declarat într-un interviu directorul executiv al Lloyd’s of London, John Neal.

„Acest dezastru are potențialul de a fi una dintre cele mai mari pierderi din istoria asigurărilor maritime”, a spus Neal într-un interviu pentru Bloomberg News. „Este o pierdere de mai multe miliarde de dolari. Cred că la atât se va ridica plata despăgubirilor, dar este prea devreme pentru a spune cât va costa în realitate.”

Podul s-a prăbușit marți după ce a fost lovit de o navă portcontainer, Dali, sub pavilion Singapore, accident soldat cu cel puțin șase victime și provocând haos într-unul dintre cele mai importante porturi de pe Coasta de Est a SUA. Analiștii de la Barclays Plc au estimat miercuri că asigurătorii se confruntă cu plata unor daune de peste 3 miliarde de dolari.


Numai cererile de despăgubire pentru daunele aduse podului ar putea ajunge la 1,2 miliarde de dolari, a spus Barclays în nota sa, anticipând alte daune potențiale de la 350 de milioane de dolari până la 700 de milioane de dolari pentru decesele provocate de accident și alte sute de milioane pentru întreruperea activității pe perioada cât accesul în port este complet blocat de resturile podului.

„Cine va plăti aceste daune imense depinde de faptul dacă dezastrul a fost provocat de eroare umană sau a fost urmarea unei defecțiuni tehnice a navei”, au spus analiștii Bloomberg într-o notă transmisă în ziua prăbușirii podului. „Având în vedere multitudinea părților implicate, soluționarea oricărei cereri de despăgubire va fi un proces deosebit de complex”.

„Este o rețea destul de complexă de companii de asigurare și reasigurare implicate în acest eveniment”, a spus Neal, adăugând că compania ia în calcul în fiecare an producerea ipotetică a unei astfel de pagube și că anticipează că din punct de vedere financiar plățile sunt „gestionabile”.

El a adăugat că, deși Lloyd’s of London este implicată în acoperirea daunelor, riscul este împărțit de mai multe firme.


„Sunt multe asigurări diferite implicate în tot procesul”, a spus el. „Există puterea financiară pentru a face față problemelor despre care vorbim” a comunicat Lloyd’s, adăugând că problemele întreruperilor lanțurilor de aprovizionare pot deveni complicate atunci când se calculează pierderile.

Lloyd’s a raportat joi un profit din polițele subscrie de 5,9 miliarde de lire sterline (7,4 miliarde de dolari) pentru 2023, o creștere de 3,3 miliarde de lire sterline față de anul precedent, datorită costurilor mai mici ale riscurilor și a cererilor de despăgubire mai reduse în urma catastrofelor naturale.

Impactul economic al prăbușirii podului din Baltimore: „teritoriu neexplorat”

Impactul economic nu poate fi stabilit încă

Prăbușirea podului, blocând complet accesul în portul Baltimore, ar putea afecta nu doar economia locală, ci și să pună mari probleme lanțurilor de aprovizionare pentru unele industrii.

„Prăbușirea podului amenință să perturbe activitatea logistică de-a lungul întregii Coastei de Est a SUA”, a declarat economistul de la Nationwide Financial, Oren Klachkin, relatează CNN. O parte dintre aceste întreruperi ar putea proveni și de la perturbarea traficului pe autostrada interstatală care trcea peste pod.

Multe dintre cele 30.000 – 35.000 de mașini și camioane care foloseau zilnic Podul Key pot fi redirecționate prin cele două tuneluri din apropiere, dar aceasta va cauza întârzieri în trafic. Iar tranzitul materialele periculoase care sunt interzise în tuneluri vor fi deviate pe un traseu ocolitor mai lung.

Redirecționarea mărfurilor către Philadelphia, Norfolk sau portul New York/New Jersey va crește prețul transporturilor dacă volumele sunt semnificative și ar putea provoca congestie în porturile învecinate, a declarat Judah Levine, șeful de cercetare la firma de logistică Freightos, conform CNN.

150.000 de locuri de muncă amenințate de închiderea portului Baltimore

Cu intrările și ieșirile navelor din portul Baltimore blocate, locurile de muncă ale docherilor și nu numai sunt în pericol. Potrivit administrației, în port lucrează aproximativ 15.300 de angajați și alte 140.000 de locuri de muncă sunt legate de activitățile portuare.

Portul Baltimore este cel mai adânc din Golful Chesapeake din statul Maryland, având cinci docuri publice și 12 private.

„În următoarele săptămâni erau programate 107 nave care nu vor mai putea folosi portul pentru operațiuni de descărcare/încărcare și care vor fi nevoite să găsească alte alternative. Realitatea este că Baltimore este un port important, dar relativ mic pentru comerțul containerizat”, a declarat Sanne Manderes, șeful operațiunilor internaționale al Flexport, pentru FreightWaves.

În 2023, prin portul Baltimore au tranzitat mărfuri în valoare de 80,8 miliarde dolari. Mai multe companii mari au depozite sau dispun de facilități logistice în port sau în apropierea lui, printre care se numără Amazon, FedEx și BMW.

***

Articole recomandate:

citește și

lasă un comentariu

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

toate comentariile

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

articole categorie

Citește și:

Cu câteva luni înaintea de alegerile europarlamentare, sondajele arată că

Lucrăm momentan la conferința viitoare.

Îți trimitem cele mai noi evenimente pe e-mail pe măsură ce apar: