Înmatriculările de autoturisme noi din România au continuat să crească în aprilie, ca și pe toate cele 4 luni trecute din anul 2022. Creșterile sunt cele mai mari din Uniunea Europeană, în ciuda tendinței europene negative. Și marca Dacia a avut una dintre cele mai mari creșteri, dintre puținele înregistrate de celelalte mărci.
În aprilie, înmatriculările totale de autoturisme noi din România au crescut cu 23% față de aceeași lună din 2021, până la 8.469 unități, iar pe primele 4 luni din 2022 cu 35,6% față de aceeași perioadă din 2021, până la 27.624 unități, potrivit raportului Asociației Constructorilor Europeni de Automobile (ACEA), publicat miercuri.
În schimb, înmatriculările totale din UE au scăzut cu 20,6% în aprilie (până la 684.506) și cu 14,4% în primele 4 luni, până la 2.930.366 unități.
La nivelul întregii Europe, numai creșterea din Islanda (+58,8%) a întrecut-o pe cea a României
Numai 7 țări cu creșteri în UE
Datele ACEA arată o scădere cu 13% a pieței din întreaga Europă (EU + EFTA + UK, până la 3.583.587 autoturisme noi) și cu 14,4% a celei din Uniunea Europeană (până la 3.422.714), în primele 4 luni din 2022.
Creșterile au fost înregistrate pe piețe mici, ca acelea din Slovacia, Bulgaria, Irlanda, Cipru, Portugalia, Letonia.
Toate celelalte țări din Europa Centrală și de Este au înregistrat scăderi, dintre care cea mai mare este a Poloniei (-13,3% , până la 136.923 autoturisme noi înmatriculate în primele 4 luni.
Principalele piețe europene au înregistrat scăderi de înmatriculări de autoturime noi, unele foarte mari, în primele patru luni:
- Germania a raportat o scădere cu 9% până la 806.218 unități.
- Franța, scădere de 18,6% până la 474.084 unități,
- Italia are cea m ai mare scădere, de 26,5% până la numai 435.647 autoturisem noi înmatriculate în primele 4 luni,
Marca Dacia și-a crescut cota de piață în Europa
Înmatriculările din îngtreaga Europă ale mărcii Dacia au crescut cu 14,7%, până la o cotă de 3,7% (134.356 unități în primele 4 luni). Cota de piață a Dacia a crescut de la 2,8% în primele 4 luni din 2021, și din cauza scăderii generale a pieței europene.
Marca românească a depășit, astfel, branduri precum Seat (cotă de 3,1%), Fiat (3,6%), Citroen (3,5%), Volvo (2,4%), Nissan (2,1%) sau Mazda (1,3%).
Succesul Dacia, în special prin modelele Sandero, Duster și Spring, nu a ajutat prea mult Grupul Renault, a cărui marcă principal a scăzut cu nu mai puțin de 21,6% până la 176.990 unități. Întregul grup a înregistrat un recul de 9% în primele patru luni ale acestui an (312.821 unități).
Renault ocupă locul 4 în Europa după Hyundai-Kia. Pe poziția secundă se află Stellantis, iar pe prima poziție a clasamentului european al grupurilor auto se află, în continuare, Volkswagen.
***